(nav)
Mar. 27th, 2009 | 01:46
No: : disfigurator
Sāksim ar to, ka interpretācijas pamatlikums: tā ir atkarīga no priekšzināšanām un pamanīto detaļu analīzes.
Ņemot vērā to, ka filma ir taisīta pēc spēļu motīviem, tā ir krietni vairāk tuva spēlēm, - t.i, ne tikai stāsta un dizaina ziņā, bet dziļāk. Spēļu zināšana izslēgtu versijas, kuras Tu piedāvā. Bet, kā teikts - atkarīgs no priekšzināšanām. Spoku nav, jo Silent Hill esence nekad nav bijusi par spokiem. NEKAD.
Nu, tad pa punktiem:
1) Silent Hill - spēles par psihi, tās ietekmi uz apkārtējo pasauli, un iekšējiem dēmoniem. Jā, iekš Silent Hill ir spoki - kā psihes kroplību manifestācijas forma. Bet parasti spoki - nekad nav bijuši un nebūs šajā universā, jo SH vienkārši nav par to. Filma, kā minēts rakstā, ir pēc 1. un 3. daļas. Tajās notiekošo nekādā ziņā man nav izdevies uztvert kā vandīšanos pēcnāvē un arī filma to nepierāda.
Spēlē arīdzan realitātes kontrolēja Alesa - periodiski un bez jebkāda vitāla cēloņa - vienkārši brīžos iestājas tumsa un brīžos beidzās.
Viņas nav mirušas, bet viņas ir citā realitātē, protams! Alesas kontrolētajā un to pierāda spēles zināšanas, kuras šeit stāstīt - pārāk episki gari būtu jāstāsta - labāk vienreiz izspēlēt pašam. Turklāt līķa neesība - dvēsele ir tā, kas būtu dzīvotspējīga pēc nāves. Ķermeni/čaulu līdzi nevar uz pēcnāvi paņemt - vispārpieņemts Pēckapijas princips, pēcnāves uzskati dažādās tautās. Tātad, ja šīs būtu nomirušas, līķi būtu atrasti, tajā skaitā policistes līķis. Bet - līķu nav. > Nav beigto, nav arī spoku. > Ir paralēlā realitāte, uz kuru durvis atvēra Alesa caur Tumšo, lai realizētu ariebes ieceri.
2) Cita realitāte, protams. Ši komentāra 1. punktā par to minēts.
3) Reliģija bija tā, kas Alesu noveda tādā stāvoklī. Tas pierāda reliģijas spēku, pret kuru 30 gadus moku pazemē cieš Alesa. Sanāk, ka tā reliģija ir skatāma kā pārāks lielums par Alesas naidu un viņas manifestācijām abās meitenītēs. Tieša konfrontācija nebija izeja, - tika radītas meitenītes, lai apietu reliģiju. Un nav visvarena gan, citādi nebūtu viņai mokas 30 gadu ilgumā.
4) Sadalītas ir visas 3, no kurām Alesa ir čaula. Telpā visas savienojas atriebes ainā, bet abas meitenītes savienojas nedaudz vēlāk - simboliska šķeltās psihes savienošana. Kā filmā minēts - Alesa ir māte, Tumšā ir viņas tumšā puse, bet Šērona - gaišā. Abas meitenītes savienojās, veidojot vienu veselumu. Bet Alesa - par to ir interesanti padomāt - vai viņa paliek kā tukša čaula, vai arī CTRL+X vietā tika izmantots CTRL+C. Ja kopēts, tad sanāk, ka dažādos formātos nu ir divas Alesas - kopijas, tikai dažādās paaudzēs. Alesa, protams, vizuāli nenomira. Atliek domāt - vai nu beidza eksistēt pēc misijas izpildes, vai turpināja šausminošo eksistenci. Bet, ja skatamies uz spēles notikumiem - pēdējais boss ir Incubus/Samael. Ja spēles laikā veikti notikumi, lai tiktu pie Incubus bosa, tad, to pieveicot, mirst dēmoniskā čaula un arī Alesa/Šerila. Bet pirms nāves Šerila pasniedz tētim vēl vienu zīdaini - sevis kopiju. Ja piemērojam analoģiju arī šeit, tad atliek pieņemt, ka Alesa mira kā čaula un pasniegtais bērniņš ir Tumšā/Šērona kā pilna, vesela psihe.
5) Pēcnāves realitāte - kurš tad viņas nogalināja? Līķu mašīnā nav! Līķu nav nekur. Paliek manis stāstītais par SH spēļu būtību un Tumšās dominanti.
6) Ar saziņu caur realitātēm biju domājis tiešu saskari, mijiedarbošanos vienas realitātes plātnē. Filmā ir vāja komunikācija starp realitātēm caur smaržu un paralēlo pasauļu fiziskās ietekmes atspulgiem visās realitātēs.
Filma ir reliģiska, jā. The Order kults spēlē ir vairāk kā autonoma reliģija ar kristietības, budisma u.c. elementiem. Filmā The Order ir tuvināta kristietībai - pat pārāk. Pazaudēta spēles unikālā reliģija.
Alesa soda baznīcēnus par pašu darbiem - sākot jau ar laiku pirms 30 gadiem, kad ieslēdza tos savās realitātēs. Šādu sodīšanu, jā - var mēģināt skatīt kā Jesus gone mad.
Ņemot vērā to, ka filma ir taisīta pēc spēļu motīviem, tā ir krietni vairāk tuva spēlēm, - t.i, ne tikai stāsta un dizaina ziņā, bet dziļāk. Spēļu zināšana izslēgtu versijas, kuras Tu piedāvā. Bet, kā teikts - atkarīgs no priekšzināšanām. Spoku nav, jo Silent Hill esence nekad nav bijusi par spokiem. NEKAD.
Nu, tad pa punktiem:
1) Silent Hill - spēles par psihi, tās ietekmi uz apkārtējo pasauli, un iekšējiem dēmoniem. Jā, iekš Silent Hill ir spoki - kā psihes kroplību manifestācijas forma. Bet parasti spoki - nekad nav bijuši un nebūs šajā universā, jo SH vienkārši nav par to. Filma, kā minēts rakstā, ir pēc 1. un 3. daļas. Tajās notiekošo nekādā ziņā man nav izdevies uztvert kā vandīšanos pēcnāvē un arī filma to nepierāda.
Spēlē arīdzan realitātes kontrolēja Alesa - periodiski un bez jebkāda vitāla cēloņa - vienkārši brīžos iestājas tumsa un brīžos beidzās.
Viņas nav mirušas, bet viņas ir citā realitātē, protams! Alesas kontrolētajā un to pierāda spēles zināšanas, kuras šeit stāstīt - pārāk episki gari būtu jāstāsta - labāk vienreiz izspēlēt pašam. Turklāt līķa neesība - dvēsele ir tā, kas būtu dzīvotspējīga pēc nāves. Ķermeni/čaulu līdzi nevar uz pēcnāvi paņemt - vispārpieņemts Pēckapijas princips, pēcnāves uzskati dažādās tautās. Tātad, ja šīs būtu nomirušas, līķi būtu atrasti, tajā skaitā policistes līķis. Bet - līķu nav. > Nav beigto, nav arī spoku. > Ir paralēlā realitāte, uz kuru durvis atvēra Alesa caur Tumšo, lai realizētu ariebes ieceri.
2) Cita realitāte, protams. Ši komentāra 1. punktā par to minēts.
3) Reliģija bija tā, kas Alesu noveda tādā stāvoklī. Tas pierāda reliģijas spēku, pret kuru 30 gadus moku pazemē cieš Alesa. Sanāk, ka tā reliģija ir skatāma kā pārāks lielums par Alesas naidu un viņas manifestācijām abās meitenītēs. Tieša konfrontācija nebija izeja, - tika radītas meitenītes, lai apietu reliģiju. Un nav visvarena gan, citādi nebūtu viņai mokas 30 gadu ilgumā.
4) Sadalītas ir visas 3, no kurām Alesa ir čaula. Telpā visas savienojas atriebes ainā, bet abas meitenītes savienojas nedaudz vēlāk - simboliska šķeltās psihes savienošana. Kā filmā minēts - Alesa ir māte, Tumšā ir viņas tumšā puse, bet Šērona - gaišā. Abas meitenītes savienojās, veidojot vienu veselumu. Bet Alesa - par to ir interesanti padomāt - vai viņa paliek kā tukša čaula, vai arī CTRL+X vietā tika izmantots CTRL+C. Ja kopēts, tad sanāk, ka dažādos formātos nu ir divas Alesas - kopijas, tikai dažādās paaudzēs. Alesa, protams, vizuāli nenomira. Atliek domāt - vai nu beidza eksistēt pēc misijas izpildes, vai turpināja šausminošo eksistenci. Bet, ja skatamies uz spēles notikumiem - pēdējais boss ir Incubus/Samael. Ja spēles laikā veikti notikumi, lai tiktu pie Incubus bosa, tad, to pieveicot, mirst dēmoniskā čaula un arī Alesa/Šerila. Bet pirms nāves Šerila pasniedz tētim vēl vienu zīdaini - sevis kopiju. Ja piemērojam analoģiju arī šeit, tad atliek pieņemt, ka Alesa mira kā čaula un pasniegtais bērniņš ir Tumšā/Šērona kā pilna, vesela psihe.
5) Pēcnāves realitāte - kurš tad viņas nogalināja? Līķu mašīnā nav! Līķu nav nekur. Paliek manis stāstītais par SH spēļu būtību un Tumšās dominanti.
6) Ar saziņu caur realitātēm biju domājis tiešu saskari, mijiedarbošanos vienas realitātes plātnē. Filmā ir vāja komunikācija starp realitātēm caur smaržu un paralēlo pasauļu fiziskās ietekmes atspulgiem visās realitātēs.
Filma ir reliģiska, jā. The Order kults spēlē ir vairāk kā autonoma reliģija ar kristietības, budisma u.c. elementiem. Filmā The Order ir tuvināta kristietībai - pat pārāk. Pazaudēta spēles unikālā reliģija.
Alesa soda baznīcēnus par pašu darbiem - sākot jau ar laiku pirms 30 gadiem, kad ieslēdza tos savās realitātēs. Šādu sodīšanu, jā - var mēģināt skatīt kā Jesus gone mad.