Nupat pa kasti rādīja zobu pastas reklāmu, kurā dr. Jordan Piperkov izsaka savu viedokli par kādu no pastām. Manī izraisa smīnu gan proraideru reklamēti sniegadēļi gan aktrises, kuras apzinās savu vērtību un tirgo savu fasādi pēc labākajiem paraugiem. Tātad, hū ze fak iz Jordan Piperkov ? Banāli, bet gūgle tādu nezin. Banāli, tātad viņu nepazīstu arī es. Un aptuveni 6 miljardi pārējo Zemes iedzīvotāju. Es apzinos, cik tas ir paviršs spriedums. Taisnības labad jāsaka, ka ir atgriezti divi rezultāti, bet nevienā no abām lapām šis vārds nefigurē vismaz kā feika autoritāte. Man pat šķiet, ka Maķedonijā tas nozīmē kautko līdzīgu kā Jānis Bērziņš Latvijā.
Tātad, vai ir kaut viens iemesls uzticēties Piperkovam ? Esmu dzirdējis par ģimenes ārsti Ilzi Aizsilnieci, pat neesot viņas pacients un spriežot pēc dzirdētā, viņai var uzticēties. Google atgriež par viņu gana rezultātu, lai varētu izveidot savu priekšstatu pat bez priekšzināšanām. Bet kāpēc teļļuks man smērē iekšā Piperkova viedokli ? Iespējams, ka Piperkovs ir neliela ciemata zobārsts, kurš pilnīgā izolācijā veicis ģeniālu atklājumu, par kuru mums steidz vēstīt...jā, kurš gan ? Zinātnes pasaule ? Reklāmas pasaule ? Televīzija ? Un vai tas tiešām ir kautkas tik būtisks, lai par to vēstītu no zilā ekrāna ?
Domāju, ka atbilde ir pavisam vienkārša - mana zobārste nepiekrīt virtuālā Piperkova viedoklim. Un daudzi citi zobārsti nepiekrīt, vai vismaz neatbalsta. Lai arī jāatzīst, ka labāk tīrīt zobus ar jebkādu pastu, nevis zelēt tabaku. Manuprāt, šeit mēs saskaramies ar t.s. falsifikācijas paraugu, līdzīgi kā buka aprakstīto gadījumu ar zāļu kantori un reklāmistu. Kurš ies meklēt un salīdzināt ? Piperkovs teica, tātad tā arī ir. Atliek vien citēt Akmentiņu - apjāja sīkumos, apjās arī lielās lietās.