ASV profesionālās līgas un antitrasts.

« previous entry | next entry »
Nov. 17., 2011 | 10:19 pm

Labvakar!

Šodien es iepazinos ar NFL antitrasta lietu, kuru pret viņiem uzsāka kepku un maiku ražotāji. Vārdu sakot, atribūtikas ražotāji, kuri jutās aizvainoti par to, ka NFL noslēdz ekskluzīvu līgumu ar Reebok.

Lietas būtība vienkārša. NFL uzskata, ka izveidojot NFLP (p - properties) visu intelektuālā īpašuma tiesību pārvaldīšanai, ir ok. Respektīvi, visi klubi samet savas tiesības pārdot logo, krāsas, bildītes, utt., kas uzdrukāts uz krekliem, cepurēm, utt. priekšmetiem. Pēc tam naudu sadala visiem līdzīgi.

Loģiski - klubiem ir jāvienojas, lai varētu pārdot savu preci un konkurēt izklaides biznesā.

Izstumtie ražotāji uzskata, ka NFLP izveidošana nemaina lietas būtību, ka visi 32 NFL klubi ir patstāvīgi biznesa projekti, un katrs pieņem lēmumus pats par sevi. Neskatoties uz nepieciešamību sadarboties, lai bizness notiktu, tomēr nevar aiziet tik tālu, ka arī noslēdz tādas vienošanās, kas kaitē konkurencei.

Rezultātā ir tā, ka visi 32 klubi drīkst sadarboties, veicināt biznesu, bet līdz zināmai robežai. Ekskluzīvas licences pārdošana, visiem klubiem vienojoties vienā metafiziskā veidojumā (NFLP), nemaina faktu, ka to aizliedz konkurences likumi. Jo dienas beigās ir 32 klubi, katrs ar savām interesēm.

---

Starp citu, NBPA nemaz neizdarīja to, ko presē varēja izlasīt kā desertifikāciju. Tas bija tikai kaut kāds paziņojums, ka paliek neitrāli, vai kaut kas tāds.

Links | ir doma | Add to Memories


Comments {0}