- Norry
- 20.2.16 19:05
-
Protams, Andris Breže reiz VW busiņam izdreijāja cilindru no koka, taču to, ka vilcienu iespējams radīt no senos laikos franču uzbūvēta šaursliežu dzelzceļa (sliedes, lai arī uz metāla gulšņiem, tropiskajā klimatā ir izliekušās ļiru ļeru, te viena, te otra ir augstāka vai zemāka, salaiduma vietās nobīde ir +/-1-2cm), uz vienkāršiem koka rāmjiem uznaglota bambusa līstīšu pinuma, divām riteņu asīm un vienkārša iekšdedzes dzinēja, iztēloties varētu būt grūti. Ideja ir it kā vienkārša, bet ģeniāla, un bez kikstārtera un vēl visa kā. Ir divas asis, kuras uzliek uz sliedēm. Katrai ir pa 2 gultņiem. Divi džeki vieglo, gultai līdzīgo rāmi uzliek uz asīm tā, ka 4 apakšā izveidotas koka ligzdas trāpa tieši uz gultņiem. Platformas pakaļdaļā ir divas mazas sliedītes, pa kurām turpu šurpu, uz priekšu un atpakaļ ir bīdāms tas mazais purduļmotors. Motora skritulim tiek uzmesta jau iepriekš ap aizmugurējās ass skrituli apmesta veca zobsiksna. Ja motoru pabīda uz priekšu, siksna nospriegojas, un motors griež asi. Ja ar sprunguli motoru pavelk atpakaļ, siksna atslābst, un ātrums samazinās. Ir gan vēl arī bremzes - platformas pakaļgalā grīdā ir sprauga, un pa to vadītājs var aizsniegt sliedes. Nē, viņš nebremzē gluži ar kājām, jo zem platformas ir tāds kā krievu P burtam līdzīgs rāmis, uz kura uzminot, viņš tieši atspiežas uz aizmugurējās ass. Ātrums, kad dzināmies pakaļ pa priekšu aizgājušajiem pārējiem vagoniem, sasniedz ap 50km/h. Bet ja nāk pretī konkurējošs sastāvs, vagoni tiek steigšus izjaukti un nolikti blakus sliežu ceļam.
Mani kā bērnībā pie šaursliežu dzelzceļu audzinātu cilvēku šis uzrunāja ļoti tieši.
Jāpiebilst, ka lai arī it kā pilnīgi pretlikumīgs, pasākums ir nonācis tiešā valsts tūrisma policijas finansiālā un visādā citādā aizgdībā.