Novembris 29., 2004


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
18:15 - nepatīk reforma, brauc uz krieviju!
Šodien atbrauca vectēvs ciemos. Nenormāls emo. Es jau parasti iefanoju par viņu, par sarunām ar viņu. Viņam ir tik nenormāli daudz, ko man pastāstīt. Šoreiz nedaudz pastāstīja par karu (jo es pats kaut kā sāku par to taujāt, viņš pats diez vai sāktu to stāstīt, viņš nav tāds, kā visi citi vectēvi), un tas man deva baigi daudz dažādas emocijas...

iedomājieties! Ienāca vācieši, visus pēc kārtas latviešus iesauca vācu armijā, arī vectēvu. tur viņam paveicās, viņu nosūtīja uz Pleskavu, strādāt airodromā, tātad gaisa spekos, par lidmašīnu riepās gaisa spiediena pārbaudītāju un regulētāju. :) vismaz dabūja labāku ēdieniņu, jo lidotājus labāk baroja, un viņš tipa tika tākā pieskaitīts pie lidotājiem, jo taču gaisa spēkos. :)

pēc tam, vācieši atkāpās, vectēvu krievi saņēma gūstā. krievu žīds viņu pratina. prasa "cik reizes esi lidojis Ļeņingradu bombardēt?", viņš saka: "es nemaz nemāku lidot, gaisā ne minūti nēsmu bijis, tikai riepās gaisu pārbaudīju. nēsmu ne reizi uz Ļeņingradu lidojis.", a šis sit dūri un saka vectēvam: "ti, svolač! gaisa spēkos dienē pie fričiem un nēsot uz Ļeņingradu braucis! aizsūtīsim Tevi uz sibīriju pastrādāt koku sagādē Ļeņingradas atjaunošanai, kamēr Ļeņingrada nebūs pilnīgā kārtībā mājas Tev neredzēt." un aizsūtīja viņu uz Sibīriju. vai kokus gādāt? nē, uz koncentrācijas nometni... :( tālāk notika visdullākais...

kad brīnum brīnumainā kārtā izdevās šim tikt atpakaļ Latvijā, domāja iet uz tehnikumu, kur mācījās, pabeigt to, viens gads palicis. dodās uz SAVU skolu. a tur par direktoru krievs iecelts. tas šo ierauga un saka "tu vācu armijā dienēji. tagad gribi mūsu skolā mācīties? pazūdi!"

un mums vēl saka, lai esam toleranti pret tiem PĪ okupantiem...
.
Mūzika: Billy Talent - River Below

(34 izteiksies Tu arī! | izteiksies?)

Comments:


From:[info]pitchforks
Date:29. Novembris 2004 - 18:32
(Link)
khm, tā ir vēsture. visi 'okupanti' jau ir miruši.
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 18:40
(Link)
nav vis. :P un viņu bērni nav neko labāki... (vismaz lielākā daļa)
From:[info]drostala
Date:29. Novembris 2004 - 18:36
(Link)
suki!
From:[info]pitchforks
Date:29. Novembris 2004 - 18:39
(Link)
nahuj jākurina atkal naids ar pagātni? karš ir šausmas visiem tajā iesaistītajiem, labāk domāt par nākotni un censties neļaut tam notikt atkal..
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 18:43
(Link)
tieši. un labākais veids, kā neļaut tam atkārtoties, ir turēties no viņiem pa gabalu. un es nekurinu naidu, tikai atstāstu, ko man vectēvs stāstīja, un tas bija diezgan baisīgi, un vācieši salīdzinot ar krieviem esot bijuši vienkārši paraugkaravīri, viņi nekad necik armijā nav sevi vērtējuši vai likuši augstāk par latviešiem, ar ko kopā viņi karoja, ko gan par krieviem necik un nekad nav bijis iespējams teikt. vācieši saviem karavīriem ne tikai labi deva ēst (un tas attiecas arī uz latviešiem tieši tik pat, cik uz vāciešiem, kas dienēja vācu karaspēkā), bet arī reizi mēnesī piesūtīja paciņu, kurā bija cigaretes, polšs, konfektes un odekolona pudelīte. :)
From:[info]pitchforks
Date:29. Novembris 2004 - 18:45
(Link)
turēšanās pa gabalu no cilvēkiem, kuri mūsu valstī ir 50%?
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 18:50
(Link)
es esmu par viņu izdzīšanu no mūsu valsts.
[User Picture]
From:[info]tiika
Date:29. Novembris 2004 - 19:42
(Link)
drastiski... nu neizdziisi tu nevienu pashu....

lai gan jaa gribeetos labaak ka latvijaa 50 % vaacieshu nevis krievu...
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 19:46
(Link)
mjā... un turpināšu baidīties vēlos vakaros (un nedaudz mazākā mērā, bet tomē - arī dienā) iziet uz ielas... :/
[User Picture]
From:[info]tiika
Date:29. Novembris 2004 - 19:55
(Link)
jaam ar ir gadiijies, ka pievakaree piedraudz ar nazi, nav patiikami, tad var palauties tikai uz savu kaaju veikliibu:(
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 20:01
(Link)
gluži kā uz sienas pie Rīgas Modēm (tas ir Brīvības ielā) rakstīts - "iela ir, brīvības nav"...
[User Picture]
From:[info]tiika
Date:29. Novembris 2004 - 20:03
(Link)
vai arii dazziem ir paaraak liela briiviiba....
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 20:12
(Link)
kāds varbūt to sauc arī par brīvību...
From:[info]pitchforks
Date:29. Novembris 2004 - 18:45
(Link)
un tas atkārtojas un atkārtojas gan krievijas, gan amerikas ārpoltikā, tikai maziņā merogā, lai masu mediji nesatraucas.
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 18:52
(Link)
nu, ja, vecais, Tev būtu paveicies pabūt kādā no Sibīrijas koncentrācijas nometnēm, es Tavu viedokli (Tavā jaunības maksimālisma periodā, ar maksimālu pozitīvismu un pilnīgu anti-objetivitāti mīļā miera labad) kaut cik respektētu sarunās par šo tēmu. Bet tādā gadījumā šis Tavs viedoklis būtu pavisam citādāks...
[User Picture]
From:[info]mikelis
Date:29. Novembris 2004 - 20:10
(Link)
es arii nekada zinjaa neesmu pret naidu utt, bet viena lieta gan mani tracina (& te nav runa par naidu, neiecietiibu vai tml.) - ok, lai krievi, vacieshi, polji vai sazin kadi citi mieriigi dziivo Latvijaa. Un daudz jau to arii dara, uzskatiidami sevi par latvieshiem, pienjemdami Latviju kaa savas maajas, bet tie, kas sheit dziivo, katru dienu nemitiigi izteikdami nievas un pretenzijas, lamaadami Latviju un latvieshus - to nu gan es nevaru paciest. Un tieshi tadelj es joprojam nevaru pateikt ka 'visi tie okupanti ir mirushi', jo reali veljoprojaam redzu tos, kuri to vien censhas kaa iznideet Latviju kaa taadu. Un tad vairs nav runa par naidu, bet par patriotismu. kas gan diemzhel ir izmirstosha paradiiba musdienu jaunieshu viduu...:(
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 20:12
(Link)
Es esmu ar Tevi, Miķeli! ;)
From:[info]pitchforks
Date:29. Novembris 2004 - 18:44
(Link)
vēl ko es nesaprotu - 'ienāca vācieši'. ienāca krievi, pohuj kas ienāca. ne jau no brīva prāta viņi nāca (ja vien nebij izskalota smadzene ar uberpatriotismu un karu kā pilsoņa pienākumu). hops obligātais karadienests un līdera peļņas/ambīciju apmierināšanas labā riskē ar visu dzīvi. kara laikā cilvēks aprod ar zvērīgumu, netaisnību un nežēlastību.. aj es īsti nezinu, ko gribu pateikt.. man besī naids.. ;(
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 18:49
(Link)
un tomēr tas, kā 'ienāca vācieši' krasi atšķīrās no tā kā 'ienāca krievi'...
[User Picture]
From:[info]basta
Date:30. Novembris 2004 - 11:30
(Link)
Kaa???!!!
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 12:36
(Link)
vācieši bija daudz, daudz humānāki
[User Picture]
From:[info]basta
Date:30. Novembris 2004 - 13:25
(Link)
kaa tas izpaudaas? pirms shaushanas aizseeja upuriem acis?
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 13:29
(Link)
nē, pret tiem, ko iesauca savā armijā, attiecās tāpat kā pret savējiem, nevis kā pret sūdiem, kā to darīja krievi. un pēc kara nekur vācijā pret krieviem vai pretējā frontē karojušajiem cilvēkiem nekādas represijas, spīdzināšanas, nepatiesas apsūdzības utt netika veiktas, ko, kā mēs visi ļoti labi zinām, necik nevar teikt par krieviem.
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 13:30
(Link)
Starp citu, Tev ļoti smuks jūzerpiks! :)
[User Picture]
From:[info]basta
Date:30. Novembris 2004 - 13:38
(Link)
Absoluuti garaam tu runaa... kura no puseem nepareizaas tautas paarstaavjus nedzina pa priekshu kaa lielgabalu galju?
+
redzu ka tu esi tikko ar sho lietu aizraavies, taadeelj veel daudz ko nezini. Iesaku parakaaties pa arhiiviem, paklausiities, palasiit "ar kritisku ausi(!!!)" abu pushu upurus u.t.t.
Kopumaa atkal piekriitu taa razbainieka Pich. viedoklim, tachu negribu gari runaat... palasi...
++
mans vecaisfaaters arii Kurzemes katlaa bija un pirms tam armijaa "Centrs" pie Minskas karoja.
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 13:44
(Link)
nu atkal saskaros ar to pašu ar ko jau sen visu laiku. nu nevajag spriezt par civēkiem un izdarīt par viņiem spriedumus, pirms viņus nepazīsti (šoreiz runa ir par mani), es nēsmu vis pēdējā laikā par šo lietu ieinteresējies, es Daugavas Vanagos strādāju jau piecus gadus, ar dažādiem onkām runāju, lasu vēstules, vēstures grāmatas utt jau ļoti sen. un es Tev čista saku, ka vācieši ir paraughumānisti salīdzinoši ar krieviem! ;) bet, ja nesalīdzina ar krieviem, tad jau nu gan nē. es pirms diviem gadiem biju Francijā, Vācu ex-koncentrācijas nometnē, tur tiešām bija iespaidīgi. kad iznācu no turienes ārā un vēl kādas divas stundas braucot mašīnā nedz es, nedz Markus (vācietis, mans draugs, ar ko kopā tur biju) nespēja pateikt ne vārda no šoka par redzēto...
[User Picture]
From:[info]basta
Date:30. Novembris 2004 - 13:48
(Link)
Daugavas vanagos tu meklee objektiivu info? nu nezinu...
+
Pabraukaa pa Polijas nometneem... Iesaku Poznanju... atgaajis no taa visa veeljoprojaam neesmu.
Basta!
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 13:50
(Link)
nē, daugavas vanagos es vienkārši strādāju. un tur strādājo gadās saskarties ar daudzu cilvēku viedokļiem, kas uz savas miesas otro pasaules karu ir piedzīvojuši un tāpēc es uzskatu, ka visobjektīvāk var spriest par to, kas tajā notika šeit Latvijā. :P
[User Picture]
From:[info]basta
Date:30. Novembris 2004 - 13:58
(Link)
ok, ok, ok... tad par ko mees tomeer spriezham? par to kursh nogalinaaja humaanaak, kursh no tiem 2 (ok, vismaz 4) izdzimtenjiem bija zheelsirdiigaaks? par to ir bezjeedziigi runaat, turklat austrumu kaiminjiem bija lemts (!!!) uzvareet un vai tu domaa, ka ja buutu uzvareejushi vaacieshi tauta/-as ciestu mazaak?
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 14:02
(Link)
īstenībā mans punkts ir par to, ka no krieviem mēs joprojām ciešam. un tomēr, es negribu būt pārāk hārdlainīgs šai jautājumā, tāpēc vienkārši nu tā kaut kā nesaucu īsti lielas cietos, skaidros vārdos, bet nu jā, vienkārši vectēvs baigi uzkurināja (viņam pašam negribot) emocijas vakar, to arī uzrakstīju te journālā kaut cik. vairāk arī nekas. :) pēc nedēļas jau būšu šito aizmirsis un varbūt sacerēšu dziesmu krievu valodā par to, ka mēs esam viens - ne krievi, ne latvieši, bet Latvijas pilsoņi. :) tomēr šobrīd vēl jundās pa iekšu visnotaļ negatīvas emocijas pret krieviem, ko vēl papildināja tā vecā leģionāra vēstule, ko šodien izlasīju - tas ietilpst manos darba pienākumos. :)
[User Picture]
From:[info]basta
Date:30. Novembris 2004 - 14:07
(Link)
skaties uz priekshu, neteereejot lieki energjiju, nervus par pagaatni... tik paturi to praataa un neaizmirstot ko nodara karsh, slepkaviibas, spiidzinaashanas un genociids...
Basta!
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:30. Novembris 2004 - 14:16
(Link)
o.k., dzīves skolotāj! ;)
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 18:49
(Link)
Un tie krievi, kas bija pirmās Latvijas laikā ieceļojuši Latvijā, strādāja par strādniekiem pie latviešu saimniekiem, dažādi tika pasargāti no vāciešiem, tiem ienākot, lielākoties pateicoties tiem latviešu saimniekiem, kas viņus dažādi paslēpa, bet, kad ienāca krievi, viņi visus savējos (nu, krievus, kas te dzīvoja) apšāva par nodevību, ka viņi ir bijuši šeit un nav nomiruši, tātad ir nodevēji, pielīdēji un tā. un ļoti retajam izdevās izglābties...
[User Picture]
From:[info]alvils
Date:29. Novembris 2004 - 19:06
(Link)
Pitalovas iedzīvotājas, krievietes, esot vāciešiem lūgdamās lūgušās, lai viņi viņas ņem līdz, tad, kad notika atkāpšanās, jo viņas jau nojauta, ka no viņu tautiešiem, tiem ienākot nebūs labi... :/ Vācieši kādu daļu no viņām arī paņēma līdz uz Paņevežu (ja pareizi atceros) Lietuvā, uz kurieni notika atkāpšanās. :)
ALvils - nepatīk reforma, brauc uz krieviju!

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi
> mājas lapa

Links
punk.lv
hc.lv
alternative.lv
skvots.net
Depo
Ska vēsture

> Go to Top
Sviesta Ciba