Tesla to izdarīja. Bet man nesanāk ne sūda!!!! HELP!!!
Teikšu pavisam atklāti. Šobrīd mani tā pa īstam nodarbina TIKAI 1 LIETA: kā panākt dzirksteļizlādes kontroli, KĀ?!?!?!!! Dzirkstelei jāpārlec tikai vienā virzienā un jābūt iespējai kontrolēt šī procesa ātrumu. Tātad:
a) ar triodi to izdarīt nevar - 3000V potenciāls pie anoda krietni pārsniedz triodes parametros norādīto maksimālo spriegumu un ar tīkliņas spriegumu stūrēt anodstrāvu un pārtraukt dzirksteli vienkārši vairs nav iespējams.
b) ķēde ar augstprieguma diodi un ar mehānisko slēdzi/komutatoru. Ir nopietnas problēmas tā iemesla dēļ, ka nav īsti detaļu no kā to izgatavot. Motoriņa asij nevar normāli piestiprināt kādu nebūt klani, daudzstūri, KAUT-KO, kas varētu savienot un atvienot mehāniskos kontaktus, turklāt nav arī ideju, ko par šiem kontaktiem izmantot. Varbūt izārdīt kādu auto releju?!?!
c) speciālu tranzistora un diodes slēgumu arī neizdodas izveidot, jo lai arī speciālais jaudas tranis spēj turēt spriegumu CE ķēdē līdz 1700V un diodei reversā spriegums ir tikpat, noplūde ir no kolektora pārejas uz bāzi un atkal nekas nesanāk.
d) iespējams, vienīgā vēl atlikusī cerība ir Teslas oriģinālais variants - magnētiskais lauks, ko rada elektromagnēts dzirksteles ceļā tā, ka magnētiskā lauka spēka līnijas ir perpendikulāras un 'izrauj' elektronus, kolīdz tie sāk plūst jonizētajā gaisā tā apdzēšot dzirksteli.
SŪDĀ!!!! Ja ir kaut jel kādas idejas, PALĪDZĪBA NESKĀDĒTU!!!!
a) ar triodi to izdarīt nevar - 3000V potenciāls pie anoda krietni pārsniedz triodes parametros norādīto maksimālo spriegumu un ar tīkliņas spriegumu stūrēt anodstrāvu un pārtraukt dzirksteli vienkārši vairs nav iespējams.
b) ķēde ar augstprieguma diodi un ar mehānisko slēdzi/komutatoru. Ir nopietnas problēmas tā iemesla dēļ, ka nav īsti detaļu no kā to izgatavot. Motoriņa asij nevar normāli piestiprināt kādu nebūt klani, daudzstūri, KAUT-KO, kas varētu savienot un atvienot mehāniskos kontaktus, turklāt nav arī ideju, ko par šiem kontaktiem izmantot. Varbūt izārdīt kādu auto releju?!?!
c) speciālu tranzistora un diodes slēgumu arī neizdodas izveidot, jo lai arī speciālais jaudas tranis spēj turēt spriegumu CE ķēdē līdz 1700V un diodei reversā spriegums ir tikpat, noplūde ir no kolektora pārejas uz bāzi un atkal nekas nesanāk.
d) iespējams, vienīgā vēl atlikusī cerība ir Teslas oriģinālais variants - magnētiskais lauks, ko rada elektromagnēts dzirksteles ceļā tā, ka magnētiskā lauka spēka līnijas ir perpendikulāras un 'izrauj' elektronus, kolīdz tie sāk plūst jonizētajā gaisā tā apdzēšot dzirksteli.
SŪDĀ!!!! Ja ir kaut jel kādas idejas, PALĪDZĪBA NESKĀDĒTU!!!!