Ikdienā cilvēks, it sevišķi pilsētās, tiek pakļauts dažnedažādu frekvenču ietekmei. To intensitāte atkarīga no konkrētā cilvēka pārvietošanās paradumiem, atrašanās vietas, piekoptā dzīves veida. Kaut liela daļa frekvenču ir ar mazu jaudu, to kopskaits ir liels un ietekme katru cilvēku var būt dažāda, atkarībā no tā, cik tuvu un ilgi kādam raidītājam(-iem) kāds atrodas.
Kaut uz papīra šo visu komunikācijas rīku jauda ir maza, to skaits apkārt ir liels un kopā tie uz rada lielāku efektu uz kādu telpas punktu. Nenozīmē jau uzreiz, ka būs kādi negatīvi efekti uz ķermeni, ja persona, piemēram, nostaigās zem lielajām elektropārvades līnijām. Bet galīgi nav ieteicams dzīvot tām tuvumā (pilsētās tos vadus vajag RAKT ZEMĒ UN PA VIRSU LIKT BETONA BLUĶUS. Tad var tik domāt par ilglaicīgāku uzturēšanos blakus tiem). Bet svarīga ir nevis viena divaisa raidītā jauda, bet gan kumulatīvais efekts - visu iekārtu kopā radītais efekts un ekspozīcijas ilgums.
Cilvēks ir spējīgs arī lielu daļu frekvenču atraidīt un izkliedēt pats. Aurai ir arī elektromagnētiskas īpašības. Bet tas nenozīmē, ka ir nepieciešams speciāli izdarīt papildus slodzi uz savu organismu.
Konkrētajā gadījumā pieņemu, ka būs pa 1 access point katrā vagonā, savādāk kaut cik pienācīgu signālu nodrošināt neizdosies. Un šie AP nebūs kā mobilie gaidīšanas režīmā, tie darbosies visu laiku, kamēr kāds wifi resursu izmantos. Īsā braucienā jau nekas traks. Tik vēl viens ietekmes avots kā jebkurš cits todien piedzīvots kādā birojā vai lielveikalā. Bet kā ar garākiem braucieniem 3,5h garumā?
Pats ar vilcienu ikdienā nebraucu. Un cik noprotu, tad ne visās līnijās šis pigors tiks ieviests (bet tas jau tik sākumā), līdz ar to lielāka teikšana šeit ir tiem, kas ikdienā izmanto šo transportlīdzekli - vajag šiem wifi tur vai nea. Bet grūst visās malās wifi iespējas nav gudri. Un paralēļu vilkšana starp vidējiem ziņu portāla negatīvo komentāru licējiem un tiem, kas cenšas veicināt kopējo apziņu par mikroviļņu raidītāju* radītajiem efektiem, ir galīgi nevietā.
* mobilo telefoni, kompju bezvadu tīkla adapteri, mobilie modemi, bezvadu peles, bezvadu klaviatūras, bezvadu video kameras, bezvadu austiņas (pzdc vnk), mikroviļnu krāsnis (!) u.c.
Kaut uz papīra šo visu komunikācijas rīku jauda ir maza, to skaits apkārt ir liels un kopā tie uz rada lielāku efektu uz kādu telpas punktu. Nenozīmē jau uzreiz, ka būs kādi negatīvi efekti uz ķermeni, ja persona, piemēram, nostaigās zem lielajām elektropārvades līnijām. Bet galīgi nav ieteicams dzīvot tām tuvumā (pilsētās tos vadus vajag RAKT ZEMĒ UN PA VIRSU LIKT BETONA BLUĶUS. Tad var tik domāt par ilglaicīgāku uzturēšanos blakus tiem). Bet svarīga ir nevis viena divaisa raidītā jauda, bet gan kumulatīvais efekts - visu iekārtu kopā radītais efekts un ekspozīcijas ilgums.
Cilvēks ir spējīgs arī lielu daļu frekvenču atraidīt un izkliedēt pats. Aurai ir arī elektromagnētiskas īpašības. Bet tas nenozīmē, ka ir nepieciešams speciāli izdarīt papildus slodzi uz savu organismu.
Konkrētajā gadījumā pieņemu, ka būs pa 1 access point katrā vagonā, savādāk kaut cik pienācīgu signālu nodrošināt neizdosies. Un šie AP nebūs kā mobilie gaidīšanas režīmā, tie darbosies visu laiku, kamēr kāds wifi resursu izmantos. Īsā braucienā jau nekas traks. Tik vēl viens ietekmes avots kā jebkurš cits todien piedzīvots kādā birojā vai lielveikalā. Bet kā ar garākiem braucieniem 3,5h garumā?
Pats ar vilcienu ikdienā nebraucu. Un cik noprotu, tad ne visās līnijās šis pigors tiks ieviests (bet tas jau tik sākumā), līdz ar to lielāka teikšana šeit ir tiem, kas ikdienā izmanto šo transportlīdzekli - vajag šiem wifi tur vai nea. Bet grūst visās malās wifi iespējas nav gudri. Un paralēļu vilkšana starp vidējiem ziņu portāla negatīvo komentāru licējiem un tiem, kas cenšas veicināt kopējo apziņu par mikroviļņu raidītāju* radītajiem efektiem, ir galīgi nevietā.
* mobilo telefoni, kompju bezvadu tīkla adapteri, mobilie modemi, bezvadu peles, bezvadu klaviatūras, bezvadu video kameras, bezvadu austiņas (pzdc vnk), mikroviļnu krāsnis (!) u.c.