Jetijs izstāstīja vienu ļoti interesantu niansi attiecībā uz kravas autopārvadātājiem. Tātad, fūres. Baļķvedēji konkrēti. Tie paši, kas protestē pret sliktajiem ceļiem un kuri tiek vainoti pie tā, ka brauc pārkrauti. Izrādās, nemaz objektīvi nav iespējams noteikt, ir vai nav pārkrauts tas vedējs. Mainās koksnes mitrums un blīvums atkarībā no tās tipa. Tāpat elementāri var gadīties, ka nelabvēlīgos laikapstākļos (sniegā, lietū) koksne var būt piesūkusies ar ūdeni un atkal līdz noteiktai robežai piekrauts vedējs būs krietni virs normas. A lētākie svari maksā sākot no Ls 5000.
Lūk, kā prakse atšķiras no teorijas. Un galvenais, ka risinājums jau arī sen kā izdomāts - pārrēķināt kubikmetros, nevis tonnās. Viegli izmērīt. Un tad var arī noteikti kaut kādus viegli kontrolējamus standartus, empīriski noskaidrojot, ka svars ir tik-un-tik tādai un tādai koksnei un nekādos apstākļos maksimāli nevar pārsniegt tādu-un-tādu ciparu. Un problēma atrisināta. Bet kam tad to vajag. Pārvadātājam 5t atšķirība ir būtiska. Tās dēļ vērts riskēt.
Lūk, kā prakse atšķiras no teorijas. Un galvenais, ka risinājums jau arī sen kā izdomāts - pārrēķināt kubikmetros, nevis tonnās. Viegli izmērīt. Un tad var arī noteikti kaut kādus viegli kontrolējamus standartus, empīriski noskaidrojot, ka svars ir tik-un-tik tādai un tādai koksnei un nekādos apstākļos maksimāli nevar pārsniegt tādu-un-tādu ciparu. Un problēma atrisināta. Bet kam tad to vajag. Pārvadātājam 5t atšķirība ir būtiska. Tās dēļ vērts riskēt.