eu tiešām, es tagad skaipoju ar schiz un domāju... a jūs kāds esat padomājuši par Saskaņas Centru? kādas vispār ir viņu politiskās nostādnes? izņemot, protams, ultrauzsveramo faktu, ka viņi, lūk, ir KRIEVI. vāu, un tas, protams, ir tik totāli ĀSOM, ka viņi ir krievi, ka viss pārējais kļūst totāli mazsvarīgs. varbūt vajag nodibnāt, piemēram, vislatvijas poļu vai azerbeidžāņu partiju?
bet, ja nu arī pārējais kādu interesē, tad nu piedāvāju ielūkoties programmā, kurā atradīsim arī tādas lietas kā -
69. Paredzēt valsts budžetā pietiekamu finansējumu vienai no lielākajām
Latvijas kultūras bagātībām – Vispārējiem Dziesmu un Deju svētkiem,
vienlaicīgi demokratizējot un paplašinot svētku programmu un dodot
iespēju svētkos piedalīties lielākam dalībnieku un skatītāju skaitam; ok, cerams ir intriga, uz priekšu :
Politisko partiju apvienības “Saskaņas centrs” (SC) programma 10.Saeimas vēlēšanās
Mūsu vērtības
SC nosaka mērķus un politisku uzdevumu risināšanas līdzekļus, savu
politisko pozīciju, vadoties pēc šādām prioritātēm (vērtībām):
– cilvēka veselība,
– ģimene,
– darbs,
– starpetniskā saskaņa.
SC ir uzticīga sociāldemokrātiskajiem ideāliem brīvībai, sociālajam taisnīgumam un solidaritātei.
Mūsu mērķis
Finansiālā un ekonomiskā krīze pierāda neoliberālā kapitālisma
kaitīgumu, jo tas ir izraisījis nabadzību, sociālo neaizsargātību un
ekonomiskus satricinājumus, pirmām kārtām valstīs ar nelielu iekšējo
tirgu. Latviju ilgus gadus pārvaldīja labējās partijas, kas atradās
neoliberālu padomdevēju hipnozes varā. Viņu politika noveda pie tā, ka
krīze skāra Latviju smagāk kā jebkuru citu Eiropas valsti. Acīmredzami,
ka labējie nespēj to pārvarēt, vien nolemt valsti parādiem.
SC mērķis – sociāli atbildīgas valsts politikas īstenošana un sociāli
atbildīgas ekonomikas izveidošana, kas jebkuros ārpolitikas un ārējās
ekonomikas nosacījumu apstākļos, nemainīgi sekojot mūsu vērtībām,
nodrošinātu noturīgu sabiedrības attīstību ilgtermiņā un katra valsts
iedzīvotāja labklājību.
Galvenais uzdevums
Tikai tad, kad apstāsies Latvijas iedzīvotāju skaita samazināšanās
emigrācijas un mirstības pārsvara pār dzimstību rezultātā, kas rada
tautas izzušanas draudus, būs pamats uzsvērt, ka valsts ir pārvarējusi
ilggadēju sistēmas krīzi. Nav attaisnojama tāda valsts politika, kuras
ietvaros Latvijas iedzīvotāji atsakās radīt bērnus un aizbrauc no
valsts. Mēs īstenosim ilglaicīgu demogrāfisko programmu, kas veicinās
jaunu ģimeņu veidošanu, bērnu radīšanu un audzināšanu, kas pārtrauks
iedzīvotāju aizplūšanu no laukiem uz pilsētām un veicinās Latvijas
iedzīvotāju atgriešanos dzimtenē. Latvija pastāvēs, ja katrā ģimenē būs
vismaz divi bērni.
Mūsu valsts politikas galvenie uzdevumi
SC uzskata, ka izvirzītā mērķa sasniegšanai nepieciešams:
valsts pārvaldē
1. Samazināt motivāciju korupcijai; tajā skaitā valsts pārvaldes sistēmā konsekventi nodalīt likumdevēja varu no izpildvaras;
2. Konsekventi izskaust politisko partiju ietekmi uz valsts un
pašvaldību amatpersonām; tajā skaitā depolitizēt ministriju departamentu
un pašvaldību domju vadību, valsts un pašvaldību uzņēmējsabiedrību
padomju un valžu vadību;
starpetniskajās attiecībās
3. Īstenot saskaņas politiku, kuras mērķis ir starpetniskā uzticēšanās.
Saskaņas politikas pamatā ir cieņas parādīšana dažādu etnisko grupu
interesēm, vērtībām un vēsturiskajai pieredzei. Tas nozīmē:
3.1. Visu Latvijas iedzīvotāju atbildību par latviešu valodas saglabāšanu, tās prasmi un lietošanu;
3.2. Krievu kultūras un krievu valodas atzīšanu, tāpat kā citu Latvijas
mazākumtautību kultūras atzīšanu, par Latvijas kultūras neatņemamo daļu
un vērtību; valsts atbildība par to saglabāšanu un attīstību;
3.3. Cieņas izrādīšanu tiem milzīgajiem upuriem, ko Latvijas iedzīvotāju
iepriekšējām paaudzēm ir nesuši pasaules kari cīņā pret tirāniju un
netaisnību, lai Eiropā valdītu brīvība, demokrātija un cilvēktiesības;
3.4. Līdzcietību to režīmu upuriem, kuros tika izdzēsti tūkstošiem dzīvību, salauztas cilvēku dzīves un sašķelta sabiedrība;
3.5. Atzīšanu, ka visi Latvijas iedzīvotāji, kas šeit dzimuši vai
apmetušies uz dzīvi padomju laikos, ir piederīgi Latvijai un ir tās
vērtība;
4. Pieņemt Saeimas deklarāciju par starpetnisku uzticēšanos;
5. Pieņemt valsts sabiedrības integrācijas programmu, kuras pamatprincips – Latvijas etnisko grupu interešu ievērošana;
ārpolitiskajās attiecībās
6. ES lēmumu sagatavošanā un pieņemšanā aizstāvēt Latvijas uzņēmēju un
zemnieku intereses, nepakļauties protekcionisma politikai un
diskriminācijai, atbalstīt vienotu sociālās aizsardzības standartu
izstrādes ideju;
7. Attīstīt konstruktīvu sadarbību ar Krieviju, Baltkrieviju un citām
NVS valstīm – atšķirīgai vēsturisko notikumu interpretācijai nav jābūt
par šķērsli savstarpēji izdevīgai sadarbībai ekonomikas, transporta,
zinātnes, kultūras, izglītības, tūrisma, noziedzības apkarošanas u.c.
jomās;
8. Piedalīties demokrātijas un cilvēka tiesību principu aizsardzībā un
popularizēšanā trešās pasaules valstīs, tajā skaitā attīstības politikas
ietvaros, diplomātiskajās misijās un sarunās par konfliktu novēršanu un
noregulēšanu miera ceļā;
9. Nodrošināt konsulārās aizsardzības un pakalpojumu pieejamību un
augstu kvalitāti, tajā skaitā Latvijas pilsoņiem, kas izbraukuši uz
ārvalstīm, – lai veicinātu saiknes saglabāšanu ar Latviju;
cilvēka tiesību nodrošināšanā
10. Pašvaldību vēlēšanās piešķirt balsstiesības visiem nepilsoņiem un
personām, kurām ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja un kuras dzīvo
konkrētās pašvaldības teritorijā ne mazāk kā trīs gadus;
11. Latvijas pilsonību piešķirt visiem Latvijā dzimušajiem;
12. Nepilsoņus un pilsoņus novienādot pensiju nodrošinājuma ziņā, kā arī
attiecībā uz tiesībām saņemt politiski represētās personas statusu;
13. Latgaliešu valodai piešķirt reģionālās oficiālās valodas statusu
(latgaliešu valodas izmantošana iedzīvotāju starpā un saziņā ar Latgales
valsts un pašvaldības institūcijām, valsts atbalsts latgaliešu valodai
līdztekus līvu valodai);
14. Latvijas likumdošanā ieviest Eiropas Padomes Vispārējās Mazākumtautību aizsardzības konvencijas normas, tajā skaitā:
14.1. Izmantot mazākumtautību valodas saziņā ar valsts un pašvaldību
iestādēm vietās, kur mazākumtautības dzīvo tradicionāli vai ievērojamā
skaitā;
14.2. Paplašināt iespējas izmantot mazākumtautību valodas, lai iegūtu
izglītību visu līmeņu mācību iestādēs, ja tam ir pietiekams
pieprasījums;
14.3. Radīt atbilstošus apstākļus to pasniedzēju sagatavošanai, kas māca mazākumtautību valodās;
15. Nodrošināt apstākļus, lai personas ar īpašām vajadzībām (invalīdi)
varētu pilntiesīgi piedalīties visās sabiedrības dzīves jomās;
16. Ratificēt Eiropas Cilvēka tiesību konvencijas 12. protokolu (vispārējs diskriminācijas aizliegums);
17. Konsekventi un pilnā apjomā pildīt diskrimināciju apkarojošo Eiropas Savienības (ES) direktīvu normas;
18. Ratificēt Pārskatīto Eiropas Sociālo hartu un sniegt Latvijas
iedzīvotājiem tiesības ar individuālām sūdzībām vērsties Eiropas
Sociālajā komitejā, kura uzrauga Hartas izpildi;
budžeta un finanšu politikā
19. Veikt nodokļu sistēmas reformu, lai līdztekus valsts maksātspējas
saglabāšanai nodrošinātu arī augstu motivāciju ekonomikas attīstībai,
mazinātu interesi izvairīties no nodokļu maksāšanas, kā arī novērstu
destruktīvu spekulatīvā kapitāla ietekmi; šai nolūkā ekonomiski pamatotā
laika posmā nodokļu slogu pārcelt no ražošanas rezultāta uz dabas un
neražojošiem resursiem, tajā skaitā:
19.1. samazināt nodokļus ražošanas rezultātam, kas ietver ražošanas izdevumus (ienākuma nodokļus, pievienotās vērtības nodokli);
19.2. veikt zemesgabalu pārvērtēšanu atkarībā no to izmantošanas un padarīt zemi par nodokļu sistēmas pamatu;
19.3. samazināt nodokļus par ēkām un būvēm;
19.4. atbrīvot no nodokļiem nelielas dzīvojamās telpas;
19.5. ieviest progresīvo ienākuma nodokli;
19.6. ieviest vai palielināt nodokļus neražojošiem resursiem (piemēram, luksusa priekšmetiem);
ekonomikā
20. Īstenot paātrinātu rūpnieciskās attīstības politiku:
20.1. radīt atbalsta sistēmu projektu izstrādei un Eiropas fondu
līdzekļu apgūšanai. Par prioritārām atzīt šādas nozares: a) rūpniecības
un lauksaimniecības attīstību, b) importa aizstāšanu un eksportu, c)
enerģijas resursu attīstību;
20.2. nodibināt valsts attīstības banku kreditēšanai un garantiju
sniegšanai mazajam un vidējam biznesam un projektu atbalstam
prioritārajos ekonomikas virzienos;
20.3. par prioritārām atzīt šādas nozares un ekonomiskās aktivitātes: a)
tradicionālās nozares – kokrūpniecību, pārtikas rūpniecību (kontekstā
ar lauksaimniecības attīstību), b) transportu un loģistiku, ķīmisko
rūpniecību (t.sk. farmāciju), c) jaunās progresīvās nozares (optiku,
elektroniku, polimērus), kā arī citu nozaru „nacionālos čempionus” (pēc
Francijas un Vācijas parauga);
20.4. īstenot kvalificētu darbinieku sagatavošanas programmu, darbavietu
radīšanas programmu un investoru piesaistīšanas programmu; piešķirt
nodokļu atlaides un realizēt stratēģisko nozaru ārpustarifu stimulācijas
pasākumus; veikt valsts investīcijas infrastruktūras attīstībā (ostās,
dzelzceļos, autoceļos); veikt eksporta mārketingu un jaunu tirgu
apgūšanu; paredzēt valsts finansējumu prioritāro nozaru pētniecībai un
attīstībai („R&D”);
21. Izveidot valsts uzņēmumus nozarēs, kuras nodrošina lielu skaitu
darbavietu (piemēram, ceļu būvē, transportā); veikt aktīvu investīciju
politiku, lai radītu darbavietas nozarēs, kurām ir liela pievienotā
vērtība;
22. Valsts ekonomiskā uzplaukuma pamatā likt ražošanu un pakalpojumus,
kas balstās uz mūsdienu tehnoloģijām, kam nav vajadzīgs liels
energopatēriņš, kam ir maz oglekļa izmešu un kas veicina importa
aizstāšanu un eksporta tirgu apgūšanu;
23. Palielināt atjaunojamo enerģijas resursu īpatsvara izmantošanu
saistībā ar enerģijas taupības pasākumiem; izveidot autonomu ekoloģiski
tīru elektroenerģijas ražotāju tīklu; pārorientēt ekonomiku uz Latvijā
ražotas elektroenerģijas izmantošanu;
24. Sniegt prioritāru atbalstu medicīnas, izglītības un zinātnes
attīstībai kā ekonomikas nozarēm, kuras spēj nodrošināt augstus
ienākumus ar minimālu enerģijas patēriņu;
25. Atjaunot vēsturiskās ekonomiskās saites ar ģeogrāfiskajiem
kaimiņiem, tajā skaitā ar Krieviju un Baltkrieviju; īpašu uzmanību
veltīt ekonomisko attiecību attīstībai ar Krievijas un Baltkrievijas
pierobežas rajoniem;
tajā skaitā lauksaimniecībā
26. Veicināt agrorūpniecisko kooperatīvu attīstību un atbalstīt tos
visos ražošanas ciklos, tajā skaitā lauksaimniecības tehnikas nomas
centru, pārstrādes kooperatīvu, noieta vietu (lauksaimniecības
produkcijas tirdziņu attīstība, vietas lielveikalos) izveidošanā;
27. Attīstīt laukos bioenerģijas ražošanu, kurā par izejmateriāliem izmanto ātraudzīgos augus un kūdru;
28. Atjaunot agronomu sagatavošanu Latvijas augstskolā;
29. Veicināt kviešu kultivēšanu, biodegvielas izejvielu kultivēšanu,
ekoloģiskās pārtikas ražošanu (radot nišas produktus eksportam), kā arī
ekotūrisma attīstību;
tiesību sistēmā
30. Veikt Saeimas vēlēšanu un pašvaldību domju vēlēšanu sistēmas reformu
– pāriet no proporcionālās sistēmas, kurā deputātu mandāti tiek
sadalīti starp kandidātu sarakstiem proporcionāli balsīm, kas nodotas
par kandidātu sarakstiem, uz mažoritāro vēlēšanu sistēmu, kurā deputātu
mandātus saņem kandidāti, kas saņēmuši vēlētāju balsu vairākumu vēlēšanu
apgabalā, kurā viņi balotējas, vai arī uz jaukto – proporcionāli
mažoritāro vēlēšanu sistēmu;
31. Būtiski paātrināt lietu izskatīšanu tiesā, nepasliktinot to izskatīšanas kvalitāti;
32. Izveidot valsts advokātu institūciju, lai sniegtu kvalificētu
bezmaksas tiesisko palīdzību maznodrošinātām un trūcīgām personām, kuras
vēršas tiesās, valsts un pašvaldību iestādēs;
33. Ministru kabineta sēdēs jautājumus par neplānotiem izdevumiem, par
iespējamiem pārkāpumiem valsts pārvaldē, par neracionālu budžeta
līdzekļu izmantošanu izskatīt Valsts kontroles un Ģenerālprokuratūras
pārstāvju klātbūtnē;
34. Izstrādāt un īstenot ieslodzījuma vietu modernizēšanas un jaunu
ieslodzījuma vietu celtniecības programmu, lai nodrošinātu civilizētu
uzliktā soda izpildi;
tiesiskās kārtības aizsardzībā
35. Izveidot vienotu sabiedriskās kārtības sargāšanas sistēmu; šai
nolūkā pašvaldības policiju iekļaut Valsts policijas Kārtības policijā;
36. Neatstāt bez uzmanības nevienu sīku tiesību pārkāpumu tikai tādēļ, ka ir nopietnāki pārkāpumi; šai nolūkā:
36.1. ieviest pastāvīgu noziedzības attīstības tendenču monitoringu gan
visā valstī, gan atsevišķas pilsētās un novados, lai nodrošinātu
policijas spēku stratēģisku sadali;
36.2. nodrošināt patrulēšanai, likumpārkāpēju aizturēšanai un noziedzīgu
nodarījumu izmeklēšanai nepieciešamo policijas spēku daudzumu;
iedzīvotāju sociālo vajadzību apmierināšanā
37. Tiekties nodrošināt iedzīvotāju pilnīgu nodarbinātību;
38. Likumdošanā izdarīt nepieciešamos grozījumus, lai arodbiedrībām un
algotajiem darbiniekiem nodrošinātu iespēju veikt solidaritātes
streikus;
- algas, pensijas, pabalsti, apdrošināšana
39. Nodrošināt veselības apdrošināšanu skolotājiem, bērnudārzu
audzinātājiem, kā arī veselības aizsardzības un tiesiskās kārtības
darbiniekiem, kuri saskarsmē ar klientiem tiek pakļauti psiholoģiskam
riskam;
40. Minimālo pensiju noteikt iztikas minimuma apjomā;
41. Atcelt pensiju aplikšanu ar nodokļiem;
42. Noteikt, ka to pakalpojumu cenu aprēķinā, kurus trūcīgajiem un
maznodrošinātajiem sniedz valsts un pašvaldību uzņēmumi, netiek iekļauta
uzņēmuma peļņa, bet tikai pakalpojuma pašizmaksa;
43. Noteikt bērna kopšanas pabalstu līdz divu gadu vecumam, kad bērns
sāk apmeklēt bērnudārzu, valstī noteiktā iztikas minimuma apjomā;
44. Panākt, lai bāreņu uzturēšana, audzināšana un izglītošana bērnunamos
viņiem nodrošinātu profesijas iegūšanu, nepieciešamo psiholoģisko
briedumu konkurencei darba tirgū un mērķtiecīgai karjeras izaugsmei;
45. Veicināt bāreņu nodošanu audžuģimenēm, kā arī adopciju; noteikt
pabalstu par adoptētu vai audžuģimenē audzināšanā pieņemtu bērnu 80%
apmērā no vidējās summas, kas tiek piešķirta bērna uzturēšanai
bērnunamā;
46. Invaliditātei kopš bērnības pensijas līmeni noteikt 80% apmērā no
vidējās summas, kas tiek piešķirta bērna uzturēšanai bērnunamā;
47. Nodrošināt valsts atbalstu daudzbērnu un maznodrošināto ģimeņu bērnu atpūtai vasarā;
- nodrošināšana ar dzīvokli
48. Atjaunot īrnieku pārcelšanās no denacionalizētajām mājām programmas daļēju finansēšanu no valsts līdzekļiem;
veselības aprūpē
49. Izveidot pacientiem un mediķiem saprotamu veselības aprūpes sistēmu,
kura atbilstu pacientu interesēm un būtu veidota atbilstoši pasaules
standartiem, kurā tiktu nodrošināta godīga konkurence gan privāto, gan
publisko pakalpojumu sniedzējiem un būtu garantēta efektīva finansēšana
un kvalitatīva veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība. Pacientu
aprūpei jābūt maksimāli rezultatīvai, nodrošinot iespējami plašāku
pacienta izmeklēšanu un ārstēšanu ambulatorās veselības aprūpes līmenī.
Stacionāro un rehabilitācijas ārstniecības iestāžu tīklam jābūt
vienmērīgi izvietotam visā Latvijas teritorijā, lai iedzīvotājiem
neatkarīgi no dzīvesvietas un ienākumu līmeņa šiem pakalpojumi būtu
vienādi pieejami.
50. Uzlabot profilaktiskās aprūpes sistēmu, atjaunot profilaktiskās apskates, lai panāktu agrīnu saslimšanu diagnosticēšanu.
51. Izstrādāt un ieviest veselības veicināšanas pasākumu programmu.
54. Racionāli izmantot pieejamos resursus (finanšu līdzekļus,
tehnoloģijas, personālu, ēkas un aprīkojumu) un, plānojot jaunas
investīcijas, paredzēt to izmantošanu ilgtermiņā.
55. Atbalstīt ārstniecības personāla izglītību un medicīnas zinātnes
attīstību, ņemot vērā veselības aprūpes sistēmas vajadzības.
56. Pieņemt veselības aprūpes ietvarlikumu, kurā tiktu noteiktas
iedzīvotāju, valsts un pašvaldību tiesības, pienākumi, atbildība un
savstarpējā sadarbība veselības aprūpes jomā. Veikt esošo normatīvo aktu
revīziju, lai tos vienkāršotu un samazinātu birokrātisko slogu.
57. Četru gadu laikā palielināt veselības aprūpes finansējuma līmeni līdz 5% no IKP;
izglītībā
58. Palielināt pirmsskolas audzināšanas un izglītības pieejamību, kas
pamatota uz dažādu privātīpašuma formu vienlīdzību un kas, būdama
ekonomiski efektīva, nodrošina pakalpojumu augstu kvalitāti;
59. Nodrošināt efektīvu uzraudzību, lai izglītībā tiktu iesaistīti bērni
un jaunieši vecumā līdz 18 gadiem, kā arī nodrošināt vienādas
izglītības iespējas bērniem no ģimenēm ar dažādiem ienākumiem;
60. Ieviest obligāto vidējo (vispārējo un profesionālo) izglītību un
pakāpeniski līdz 75% palielināt budžeta vietu skaitu augstskolās
speciālistu sagatavošanai ekonomikas prioritārajās nozarēs;
61. Īstenot valsts profesionālo mācību iestāžu tīkla optimizācijas
programmu atbilstoši vajadzībām un nacionālā un reģionālā darba tirgus
attīstības prognozēm, atbilstoši nodarbinātības struktūrai,
demogrāfiskām prognozēm un resursu optimālai izmantošanai;
62. Konsekventi īstenot sabiedrības integrācijas politiku, izmantojot
izglītību kā daudznacionālās sabiedrības integrācijas galveno līdzekli;
63. Atbalstīt mazākumtautībām piederošo personu vēlmi iegūt izglītību ģimenes valodā;
64. Nodrošināt skolotāju sagatavošanu mazākumtautību skolām, pilnveidot
viņu profesionālo kvalifikāciju, izstrādāt un izdot nepieciešamos mācību
līdzekļus;
65. Veikt augstākās izglītības un zinātnes strukturālās reformas, kas vērstas uz:
65.1. ieguldīto resursu izmantošanas un atdeves efektivitātes paaugstināšanu,
65.2. konkurētspēju starptautiskajā tirgū,
65.3. tautsaimniecības attīstību, pateicoties speciālistu pilnveidošanai un tehnoloģiju atjaunošanai;
66. Ieviest pedagogu un citu izglītības sistēmas darbinieku darba diferencētu atalgojumu;
67. Nodrošināt pusaudžiem masveida nodarbības ar sportu un fiziskiem
vingrinājumiem kā veselīga dzīvesveida audzināšanas pamatu; šai nolūkā
veicināt skolās sporta zāļu un laukumu atjaunošanu, attīstīt sporta
klubu tīklu un atbilstošu materiālo bāzi;
kultūras politikā
68. Nodrošināt valsts atbalstu mūzikas un mākslas skolu saglabāšanai, kā
arī jauniem talantiem, piešķirot īpašas valsts stipendijas tādā apmērā,
lai tās segtu ne tikai izdzīvošanu, bet arī iespējas profesionāli
pilnveidot savu talantu;
69. Paredzēt valsts budžetā pietiekamu finansējumu vienai no lielākajām
Latvijas kultūras bagātībām – Vispārējiem Dziesmu un Deju svētkiem,
vienlaicīgi demokratizējot un paplašinot svētku programmu un dodot
iespēju svētkos piedalīties lielākam dalībnieku un skatītāju skaitam;
70. Veicināt un atbalstīt Latvijā dzīvojošo etnisko minoritāšu kultūras saglabāšanu, finansējot to no īpašas valsts programmas;
71. Atbalstīt Kultūras nozaru balvu tradīcijas un celt to popularitāti
sabiedrībā, kā arī veicināt atklātus un saprotamus nomināciju
kritērijus;
72. Saglabāt visus kultūras, vēstures un vides pieminekļus, paredzot finansējumu to uzturēšanai;
73. Garantēt pietiekamu valsts atbalstu modernas nacionālās kino
industrijas attīstībai, kā galveno uzdevumu uzstādot izglītojošu,
vēsturisku dokumentālu un mākslas filmu uzņemšanu;
74. Nodrošināt tādu biļešu cenu un atlaižu politiku operā un teātros, kas veicinātu studējošās jaunatnes izglītošanu;
75. Paredzēt īpašu atbalstu no Latvijas aizbraukušo “ekonomisko bēgļu” –
jaunās emigrantu paaudzes - kultūras saišu saglabāšanai ar dzimteni;
76. Izveidot Latvijas Emigrācijas kultūras centru, kur tiktu pārstāvēta
gan rietumu, gan austrumu latviešu emigrācijas kultūra un vēsture;
77. Veikt nepieciešamos muzeju, bibliotēku, teātru, arhīvu u.c. valsts
kultūras iestāžu plānveida remontu un rekonstrukcijas, piesaistot ES
finansējumu.
|