entries friends calendar user info Previous Previous Next Next
publikas klepus starp koncerta daļām -
orissa
[info]orissa
Add to Memories
Tell A Friend

Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolā uzņem personas, kurām ir mūzikas vidusskolas prasībām atbilstoša sagatavotība un iegūta vispārējā pamatizglītība. Personas ar pabeigtu vai nepabeigtu vidējo izglītību mū- zikas vidusskolā var uzņemt izņēmuma kārtā, ko nosaka mūzikas vidusskolas speciālisti un administrācija.

Mūzikas vidusskolā maksā stipendiju un iespēju robežās nodrošina dzīvošanu dienesta viesnīcā (audzēkņiem, kuri nedzīvo Rīgā vai Rīgas apkārtnē). Mācības notiek latviešu valodā. Mācību forma - klātiene.

Reflektantu dokumentu pieņemšana no 2008.gada 16.jūnija līdz 19.jū-nijam.

Iestājpārbaudījumi no 2008.gada 20.jūnija.

1. IESTĀJPĀRBAUDĪJUMI

Izglītības programmā Stīgu instrumentu spēle - Vijoļspēle, Alta spēle, Čello spēle, Kokles spēle:

1. Specialitāte - solo programmas atskaņošana.
2. Specialitāte - teorētisko zināšanu pārbaude.
3. Solfedžo (mutiski un rakstiski).
4. Mūzikas teorija (mutiski un praktiskā spēle).


2. REFLEKTANTU ZINĀŠANU UN PRASMJU
VĒRTĒŠANA

2.1. Reflektantu zināšanas un prasmes vērtē 10 ballu sistēmā.
2.2. Reflektantiem, kuri uzrādījuši nepietiekamu sagatavotību vienā no iestājpārbaudījumiem (divas balles), nākošā iestājpārbaudījuma kārto-šana nav atļauta. Iestājpārbaudījumu pārlikšana vērtējuma paaugstināšanai nav atļauta. Iestājpārbaudījumu laikā reflektantu mobilajiem telefoniem jābūt izslēgtiem.
2.3. Mūzikas vidusskolā reflektantus uzņem konkursa kārtībā. Noteicošais konkursa kritērijs ir iestājpārbaudījumos iegūtie vērtējuma rezultāti (visu vērtējumu summa). Ja divu vai vairāku reflektantu iegūtie vērtējuma rezultāti ir vienādi, noteicošais ir specialitātē iegūtais augstākais vērtējums.
2.4. Bez konkursa mūzikas vidusskolā tiek uzņemti bāreņi, bez vecāku apgādības palikušie reflektanti un invalīdi (ja invaliditāte netraucē izvēlē-tās specialitātes apgūšanu - to reglamentē medicīnas iestādes izsniegts dokuments), ja viņi ir nokārtojuši iestājpārbaudījumus, atbilstoši mūzikas vidusskolas prasībām.
2.5. Nepietiekama reflektantu skaita gadījumā (zemāka par noteikto mi-nimālo audzēkņu skaitu grupā) uzņemšanas komisijai ir tiesības attiegajā izglītības programmā audzēkņus neuzņemt.
2.6.Mūzikas vidusskolai ir tiesības noteikt papildus uzņemšanu, ja kādā no izglītības programmām ir nepietiekams reflektantu skaits (zemāks par noteikto minimālo audzēkņu skaitu grupā). Papildus uzņemšanas termi-ņus nosaka uzņemšanas komisija.
2.7. Jautājumus par uzņemšanu, kuri šajos noteikumos nav reglamentēti, izlemj uzņemšanas komisija kopā ar mūzikas vidusskolas administrāciju.

3. NEPIECIEŠAMIE DOKUMENTI

1. Iesniegums uz speciālas veidlapas (aizpilda, iesniedzot dokumentus).
2. Dokumenti par izglītību un sekmju izraksti (oriģināli).
3. Izziņa par veselības stāvokli (forma 86 - u).
4. Četras fotokartītes (3 x 4 cm).
5. Personīgi jāuzrāda pase vai dzimšanas apliecība.
6. Ārsta foniatra izziņa (tiem reflektantiem, kuri stājas dziedāšanas vai kora diriģēšanas izglītības programmās).

Sīkākas ziņas par uzņemšanas noteikumiem noskaidrojamas mūzikas vidusskolas kancelejā.

Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolas adrese:

Stabu ielā 10/4, Rīgā, LV 1010
Tālruņi: 7332058; 7331972
Fax: 7334614
www.jmrmv.lv
E-pasts: info@jmrmv.lv

Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolas

KONSULTĀCIJU SARAKSTS

iestājpārbaudījumiem 2007./2008. mācību gada 2.semestrim

Izglītības programma Stīgu instrumentu spēle – Vijoles, Alta, Čella spēle

Vijoles, Alta spēle
    29.02.2008. 17.00 312. kl.    I.Štrāle
    26.03.2008. 14.40 219. kl.    K.Bramanis
    25.04.2008. 17.00 312. kl.    I.Štrāle
    14.05.2008. 14.40 219. kl.    K.Bramanis

Solfedžo un mūzikas teorija
    26.03.2008. 15.30 315. kl.    E.Selga
    14.05.2008. 15.30 315. kl.    E.Selga

Mūzikas literatūra
    26.03.2008. 13.00 317. kl.    I.Bārzdiņa
    14.05.2008. 13.00 317. kl.    I.Bārzdiņa

IESTĀJPĀRBAUDĪJUMU PRASĪBAS
Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolā
2008.gadā
IZGLĪTĪBAS PROGRAMMA – STĪGU INSTRUMENTU SPĒLE

VIJOLES SPECIALITĀTE

1. Vijoļspēle :

    * 1 mažora un 1 minora gamma 3 oktāvās pa 4, 8, 12 un 24 legato; arpedžijas ar apvērsumiem līdz 9 legato, pm VII7 un D7 līdz 12 legato; dubultnotis – tercas, sekstas, oktāvas līdz 4 legato.
    * Divas etīdes dažādiem tehnikas veidiem.
    * Lielas formas skaņdarbs 1. vai 2., 3.daļas.
    * Virtuoza rakstura skaņdarbs.

2. Teorētisko zināšanu pārbaude (mutiska pārbaude savas izvēlētās specialitātes jomā un mūzikas literatūrā).

Izglītības programmas Stīgu instrumentu spēle – vijole, alts, čells

1. Pastāstiet par sava izvēlētā specialitātes instrumenta uzbūvi un izcelsmi.
2. Pastāstiet par pēdējā laikā dzirdētajiem koncertiem.
3. Pastāstiet par spilgtākajiem šā gada notikumiem Latvijas mūzikas dzīvē.
4. Simfoniskais orķestris, orķestra instrumentu grupas un to instrumenti; atšķirība
no kamerorķestra.
5. Izcilākie izvēlētās specialitātes atskaņotājmākslinieki un diriģenti Latvijā.
6. Izcilākie izvēlētās specialitātes atskaņotājmākslinieki un diriģenti ārzemēs.
7. Baroka laika komponistu ( A.Korelli, A.Vivaldi, G.F.Hendeļa, J.S.Baha ) skaņdarbi stīgu instrumentiem.
8. Vīnes klasiķu skaņdarbi stīgu instrumentiem.
9. Komponistu – romantiķu skaņdarbi stīgu instrumentiem.
10.Ievērojamāko 20.gs.komponistu skaņdarbi stīgu instrumentiem.
11.Ievērojamāko 20.gs. latviešu komponistu skaņdarbi simfoniskajam orķestrim.
12.Mūzikas termini:
Accelerando, adagio, ad libitum, agitato, allargando, allegreto, allegro,
andante, appasionato, arco, cantabile, con, decrescendo, dolce, espressivo,
grave, largamente, largo, leggiero, meno, mezzo, moderato, molto, piu, poco,
presto, ritardando, rubato, sempre, senza, simile, sostenuto, tranquillo.


PRASĪBAS SOLFEDŽO UN MŪZIKAS TEORIJĀ
visām specialitātēm (izņemot vokālo un mūzikas vēstures un teorijas nodaļas)

Eksāmenā reflektants saņem atzīmes atsevišķi par solfedžo un mūzikas teoriju.

1. Solfedžo :
Rakstiskā pārbaude – uzrakstīt vienbalsīgu mūzikas diktātu.
Mutiskā pārbaude – (prasību saturs iestrādāts biļetēs, uz biļetes jautājumiem reflektanti
atbild bez iepriekšējas sagatavošanās)

1) dziedāt no lapas vienbalsīgu piemēru;
2) dziedāt gammas – dabisko un harmonisko mažorus, minorus trijos veidos. Dziedāt
jauktā secībā diatoniskās pakāpes. Reflektantiem uz klavieru, stīgu instrumentu un
kordiriģēšanas nodaļām jāpārvalda tonalitātes līdz 4 atslēgas zīmēm, pūšamo un
sitaminstrumentu, tautas instrumentu nodaļu reflektantiem – līdz 3 zīmēm;
3) dziedāt tonalitātē un no skaņas tīros, lielos, mazos, palielinātos, pamazinātos
intervālus ar atrisinājumiem (izņemot pl.5 un pm.4);
4) dziedāt tonalitātē un no skaņas akordus – mažora, minora kvintakordus ar
apvērsumiem, pamazināto kvintakordu ar atrisinājumiem, dominantseptakordu ar
apvērsumiem, II7, VII7 (mazo vai pamazināto) ar atrisinājumiem tonikā
(reflektantiem ar piecgadīgo mūzikas skolas izglītību neprasa II7); akordi jādzied uz
augšu un uz leju;
5) dziedāt intervālu un akordu secību frāzes apjomā;
6) noteikt ar dzirdi augstāk minētos elementus un to secības;
7) pēc pedagoga dota impulsa (1-2 taktis) attīstīt muzikālo domu līdz periodam.

Eksāmens mūzikas teorijā sastāv no mutiskās pārbaudes un praktiskā uzdevuma pie klavierēm.

2. Mūzikas teorija :
Mūzikas pārbaude : (prasību saturs iestrādāts biļetēs)
1) temps, tā apzīmējumi;
2) dinamika, tās apzīmējumi;
3) skaņu un tonalitāšu burtu nosaukumi; oktāvas;
4) oktāvas, to nosaukumi;
5) kvintu aplis;
6) alterācijas zīmes;
7) mažors, minors, to veidi;
8) tetrahordi;
9) metrs; taktsmēri;
10) paralēlās, vienvārda, enharmoniski vienādās tonalitātes;
11) akordi;
12) intervāli.

Praktiski uzdevumi pie klavierēm : (spēlēt solfedžo sadaļas mutiskās pārbaudes
2.-4. punktos norādīto)
1) intervāli tonalitātē un no skaņas, to atrisinājumi;
2) akordi tonalitātē un no skaņas, to atrisinājumi;
3) gammas;
4) veidot tetrahordu (mažora, minora, harmonisko, frīģisko),
nosakot iespējamās tonalitātes.

MŪZIKAS LITERATŪRAS EKSĀMENA JAUTĀJUMI

Klavieru, Stīgu, Pūšam vai sitaminstrumentu, Tautas mūzikas (akordeons, kokle) un Kordiriģēšanas nodaļās

1. J.S.Bahs un viņa daiļrade.
2. J.Haidns un viņa daiļrade.
3. V.A.Mocarts un viņa daiļrade.
4. L.van Bēthovens un viņa daiļrade.
5. F.Šūberts un viņa daiļrade.
6. F.Šopēns un viņa daiļrade.
7. A.Jurjāna nozīme latviešu mūzikā.
8. J.Vītola nozīme latviešu mūzikā.
9. E.Dārziņš un viņa daiļrade.
10. E.Melngailis un viņa daiļrade.
11. A.Kalniņa nozīme latviešu mūzikā.
12. M.Gļinkas nozīme krievu mūzikā.
13. P.Čaikovskis un viņa daiļrade.
14. Simfonija. Klasiskās simfonijas uzbūve.
15. Sonāte. Klasiskās sonātes uzbūve.
16. Koncerts, svīta.
17. Skatuves mūzika : opera, balets.
18. Kantāte, oratorija.
19. Latviešu tautas dziesmu žanri.
20. Latviešu kora mūzika : komponisti, dziesmas, kordziedāšanas tradīcijas.

Tags:

About this journal
dieva bioloģisks (sat)raukums
profile
Termins
User: [info]orissa
Name: Termins
calendar
Back Maijs 2016
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
links