Otrs labākais redzētais vesterns un vienkārši ļoti laba filma.
Vairs ne Vesterns, bet Filma. Bronsons/Kardināle/Fonda. Morrikone. Leone. Labākais Widescreen izmantojums kino vēsturē (rādīt pa TV 3:4 vajadzētu aizliegt ar likumu). 124 snapšoti ar Hyper-Snap DX. Kā Leone izmanto attēlu un apejas praktiski vispār bez dialogiem! Kā Leones rietumi liekas absolūti reāli, atšķirībā no Holivudas pretty-boy westerniem ar Džonu Veinu! Kādi Leonem ir kolorīti personāži, un cik liela uzmanība ir pievērsta tieši to acīm! Kā Morikones mūzika savienonas kopā ar attēlu un rada pilnīgi neticamu noskaņu, melanholiski-atslābinošu, kurā vienkārši ieslīgsti un ļaujies tai nest tevi tālāk uz priekšu, pa filmas straumi! Kā Leone pirmoreiz karjerā par galveno varoni izvirzīja sievieti, un kā tas kardināli mainīja filmas stilu, salīdzinājumā ar Dolāru triloģiju. Kā savulaik vīrieši kusa Kardināles priekšā, varu tikai iedomāties - pat mūsdienās viņa paliek hot-hot-hot beibe kā Džila Makbeina. Kā Leone izgrieza otrādi ne tikai vesterna klišejas, bet arī Amerikāņu kino vispār, sākot jau ar to, ka ļaundarus filmā tēlo aktieri, kuri agrāk tēloja tikai pozitīvi-labos tēlus - Fonda, Robardss, Īlems, Strouds. Kā Leone fanātiski piegāja pie Rietumu atdarināšanas, izslīpējot sīkāko detaļiņu monumentālajās dekorācijās. Kā... Runāt var daudz, bet tikai priekš kam? Filma kura tāpat jau sen ir pieskaistīta pie kino vēstures, kura, kā teica viens Leones fans, kļūst tikai labāka un labāka ar katru gadu, kurš pagājis kopš tās iznākšanas. Masterpiece. Es gribu atgriezties Leones rietumos vēl un vēl. Otrais labākais vesterns, kas redzēts. Kapēc otrais? Tapēc, ka man tomēr mazliet pietrūka Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo macho-bravado, ļaunā humora un cinisko jociņu. Līdz pēdējai filmas minūtei loloju (nerealizējamo) cerību, ka filmā kaut uz sekundi iegriezīsies Īstvuds, uzšķils cigāru, piežmiegs acis un aizjās prērijā :) |