Prof. Biezpientaures pētījumu centrs - Viens no jaudīgākajiem aizejošā 2008.g. pizģeciem

11. Nov 2008

11:20 - Viens no jaudīgākajiem aizejošā 2008.g. pizģeciem

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Izskrienot cauri Rīgas satiksmes e-talona aprakstam, prātā nāk tikai viena doma - tas ir pizģec. Liels, labi barots un spalvains pizģec.

Pirmkārt, nekonsekvence nosaukumā - vietām tas ir e-talons, vietām - biļete, bet trakums sākas, iedziļinoties talona veidos.

Ir minēti personalizētai un nepersonalizētais, abi paredzēti ilgstošai lietošanai. Pirmā saņemšanai vajag foto. Esmu taupīgs cilvēks, lieki pie fotogrāfa neeju, tāpēc izvēlos nepersonalizēto, kuru es varētu iedot arī sievai vai kolēģim. Atlaides man nepienākas un jā, neesmu godkārīgs - varu iztikt bez domas, ka kāds zin manu pārvietošanās grafiku, neesmu jau nekāda zvaigzne.

Ko dara cilvēks, ja tas Rīgā uzturās īsu brīdi? Nopērk viedbiļeti (no e-talona atšķiras ar to, ka izgatavota no kartona, nevis plastikāta) 5, 10 vai 20 braucieniem. To nevar papildināt atšķirībā no talona. Vai arī lieto papīra biļetes. Kuras gan tiek pozicionētas vairāk kā bagāžas un dzīvnieku pārvadāšanas apmaksai un lai apmaksātu braucienu, ja nav pagūts papildināt elektrisko biļeti. Kāpēc kaķa vai kofera braucienu nevar apmaksāt ar jebkuru no elektriskajām biļetēm? Slabo izdomāt, kā realizēt pareizas summas noņemšanu?

Ko dara cilvēki, kuriem ir tiesības uz 100% atlaidi, bet Rīgas sab.transp. tiek izmanto pāris reizes gadā? Agrāk tie vienkārši brauca, nepērkot biļeti un uzrādīja atlaidi apstiprinošu dokumentu (piem. pol.repr. pers.apl.) kontrolieriem. Tagad - "Pasažieriem, kuri sabiedrisko transportu drīkst izmantot bez maksas, e-talonu vajadzēs tikai aktivizēt". Savukārt rīdziniekiem 1. un 2. grupas invalīdi - var turpināt nepirkt biļetes. Droši vien juceklis aprakstā un arī represētie varēs nepirkt.

Skatoties uz šo izstrādājumu ar interneta atklājēja zilo "e" burtu, sāk mosties domā "kam tas ir izdevīgi?". Atbildu - tas ir vajadzīgs, lai elastīgi mainītu tarifus. Šodien - 0.40, bet jau rīt - 0.50. Tiesa, var realizēt arī diferencētus tarifus, teiksim, naktī - lats, vai tukšajās stundās par puscenu, vai katrs nākamais brauciens ir mazliet lētāks, ja tas noticis īsu brīdi pēc iepriekšējā.
Vēl var izpētīt maršrutu noslodzi ar griezumu pa dienām, stundām. Var secināt ka brauc vairāk 1. maršrutā, nevis 9. un koriģēt kustības biežumu. Derīga lieta.

Otrs minējums ir sazvērestību teorija. Pēc gada atstājam tikai personalizētās kartes un iegūstam papildus līdzekli statistiku vākšanai. Dzirdu balsi parterī ar jautājumu par takšiem, privāto autoparku. Neredzu nekādas problēmas - mašīnas tiek aprīkotas ar mazu kastīti, kas aktivitāšu logu nosūta uz "kurieni vajag". Jaunajām uzstāda jau rūpnīcā, vecajām...arī obligātā CTA kādreiz radās tukšā vietā. Vajag tikai kautko uzraut gaisā, lai cilvēki patiešām gribētu piedalīties cīņā pret vispasaules terorismu.

Sausais atlikums - papīra mēneškaršu nomaiņa ar elektriskajām man kā pasažierim neko nedod. Papīra biļešu aizstāšana var dot lietošanas ērtības, ja uzpildīšana nebūs nejēdzīgi nepieejama, neērta vai vienkārši slikti dokumentēta. Domājams, ka pirmajā laikā būs atgadījumi - karti izsmels sausu vienā reizē vai sistēma nestrādās pusi dienas visā tīklā un tāpēc transports nekursēs līdz novērsīs problēmu.

Jau tagad nekur nav rakstīts, kur varēs iegādāties nepersonalizēto biļeti. Aprakstīta tikai viedkartes (kas pirms tam saucās viedbiļete) iegāde. Pizģec, pizģec.

Gribās atzīmēt, ka tiek izdota nauda jaunas apmaksas sistēmas ieviešanai, nepalielinot tarifus. Tātad, vai nu iepriekšējais tarifu kāpums ir bijis nepieklājīgi liels, vai tiek gatavots jauns kāpums. Šajā gadījumā pirmais neizslēdz otro.

UPD: saitu izstrādājis cube.lv - es jums neieteiktu izstrādi pie viņiem. Domāju, ka šis ir



Donbas: Great wall
Originally uploaded by mm35exp36

cube.lv reklāma saviem pakalpojumiem.

(ir doma)