Comments
|
Kāpēc tieši Antonioni? (ja iet runa par režisoru)\
Es arī kaut kad redzēju pāris A filmas. Jā, samērā bori9ng. Nezinu kas tur ir tā esence. Ja tev ir interese par itāļu kino vispār - Felīni un Viskonti ir tie, kurus tev jāskatās. No Gnidrologa viedokļa. Tie ir pamatā tradicionaļi, kas adaptējušies modernās mākslas vidē un CAUR šo moderno mākslu mesidžo tradicionālas vērtības. Vai katrā ziņā asi kritizē modernās un postmodernās vērtības. Viens izņēmums ir Viskonti "Nāve Venēcijā" (Tomasa Manna stāsta ekranizācija), jo tur tiek ļoti subjektīvi parādīts viena subjekta subjektīvā pieredze, kas vēl ar vien rada zināmu objektīvu sapratni par to kā cilvēki saprot realitāti. Domājams, ka vairums inteliģentu un jūtīgu cilvēku saprata, ka tā nebija filma (un tas nebija stāsts) par pedofilu, kas gribēja izdrāzt kaut kādu jaunu puiku. Vairums RL lasītāju gan jau saprata, ka tur notiek daudz sarežģītāka lieta.
Kāpēc es šito uzrakstīju. Imo Antonioni ir impresionists, kas taisa filmas priekš cilvēkiem, kas ātri uztver bildi, vizuāļus. Viskonti taisīja filmas, kas provocēja intelektu. Pirmais laikam bija dionīsiskais, otrais apoloniskais.
Es arī kaut kad redzēju pāris A filmas. Jā, samērā bori9ng. Nezinu kas tur ir tā esence. Ja tev ir interese par itāļu kino vispār - Felīni un Viskonti ir tie, kurus tev jāskatās. No Gnidrologa viedokļa. Tie ir pamatā tradicionaļi, kas adaptējušies modernās mākslas vidē un CAUR šo moderno mākslu mesidžo tradicionālas vērtības. Vai katrā ziņā asi kritizē modernās un postmodernās vērtības. Viens izņēmums ir Viskonti "Nāve Venēcijā" (Tomasa Manna stāsta ekranizācija), jo tur tiek ļoti subjektīvi parādīts viena subjekta subjektīvā pieredze, kas vēl ar vien rada zināmu objektīvu sapratni par to kā cilvēki saprot realitāti. Domājams, ka vairums inteliģentu un jūtīgu cilvēku saprata, ka tā nebija filma (un tas nebija stāsts) par pedofilu, kas gribēja izdrāzt kaut kādu jaunu puiku. Vairums RL lasītāju gan jau saprata, ka tur notiek daudz sarežģītāka lieta.
Kāpēc es šito uzrakstīju. Imo Antonioni ir impresionists, kas taisa filmas priekš cilvēkiem, kas ātri uztver bildi, vizuāļus. Viskonti taisīja filmas, kas provocēja intelektu. Pirmais laikam bija dionīsiskais, otrais apoloniskais.
(Reply to this) (Thread)
Kultūras akadēmijā no Epnera lekcijām (bija tāds LV dokumentālists) atceros tieši šo un to kā es lielāko daļu saldi nočučēju. gribējās pārliecināties vai ar gadiem ir kaut kas mainījies hehe
nope, esmu tas pats plebejs kas toreiz
nope, esmu tas pats plebejs kas toreiz
(Reply to this) (Parent)