31. marta Ministru kabineta ārkārtas sēdē tika izskatītas problēmas, kas saistītas ar joprojām lielo CSNg skaitu uz Latvijas valsts ceļiem, kā arī veikti daži labojumi Ceļu Satikmes Noteikumos un CSDD tehniskajos noteikumos.
Galvenās izmaiņas - par riepām
Ņemot vērā katastrofālo Latvijas ceļu un ielu segumu - bedres, kas pēc ziemas sezonas parādās atkal no jauna, pieņemtajās izmaiņās noteikts laika periods, kurā mašīnas nedrīkst būt aprīkotas ar zemprofila riepām.
Zemprofila riepas spēkratiem nedrīkstēs uzstādīt katru gadu laika posmā no 1.februāra līdz 1.jūnijam. Minimālā attiecība starp riepas platumu un augstumu šajā periodā - 55%.
Tādā veidā tiks izslēgta iespēja, kad atkārtosies nesen piedzīvotā masveida riepu un disku pārsišana uz Salu tilta un citur.
Jaunie noteikumi stājas spēkā ar to publicēšanas dienu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Veiktas izmaiņas arī Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Tomēr speciālisti uzskata, ka sods ir pārāk maigs vai drīzāk pat simbolisks - 20Ls un 1 soda punkts.
CSDD pārstāvis Z.Līdaks iAuto portālam paskaidroja, ka "nekas traks" jau tas neesot - ar tādām īpašajām zemprofila riepām braucot tikai apmēram 10% autoīpašnieku.
Ceļu policijā pastāstīja, ka likumsargi pie pārkāpēju sodīšanas ķeršoties ne ātrāk kā pēc divām nedēļām, tā dodot iespēju "zemajiem lidotājiem" apaut normālas riepas. |