Berlīnē izraisījis skandālu operas uzvedums
, kurā attēlota izvarošana, spīdzināšana, masturbācija, kaila dziedātāja dušā izpildīta ārija un par sievieti pārģērbies varonis, kas nogalina puskailas prostitūtas.
iena no Mocarta populārākajām operām «Bēgšana no Seraja» («Die Entfuehrung aus dem Serail») parasti tiek uzvesta kā spraiga komēdija par attiecībām, kas attīstās mītiskā turku pilī.
Jaunajā uzvedumā Berlīnes «Komische Oper» darbība pārnesta uz mūsdienu bordeli, kur brutāls vīrietis saglabā varu pār sievietēm, tās sistemātiski izvarojot un spīdzinot.
Operas režisors Kaliksto Bieito, kas jau iepriekš ar saviem uzvedumiem izraisījis asu sabiedrības reakciju, šoreiz vēlējās pievērst uzmanību ekspluatēto sieviešu situācijai seksa tirdzniecībā.
Taču opera izraisījusi presē kritiskas atsauksmes un arī draudus no viena no galvenajiem sponsoriem «DaimlerChrysler» par finansējuma nepiešķiršanu. Uzvedumu pa brīdim pārtrauc skatītāju piezīmes, kad pastāvīgie apmeklētāji riebuma dēļ iziet no zāles.
«Cik izvirtis var būt teātris?» jautāts Vācijas vadošajā laikrakstā «Bild».
Starp simulētajām seksa ainām ar prostitūtām, viens no tēliem uz skatuves urinē un iecērt pļauku bezpalīdzīgai sievietei, kamēr cita to ar šausmām vēro.
Citā ainā uzveduma varone Konstanza sēž būrī, kamēr ļaunais Selims Pasha iebāž roku viņas biksītēs un izsaka riebīgus draudus.
Operas pirmizrādes laikā kāds skatītājs atbildēja uz šāvieniem, kad Belmonts noslepkavo vispirms prostitūtas un pēc tam viņu sutenerus, uzsaucot: «Tagad vienu režisoram!»
Savukārt izrādes aizstāvji uzsver, ka Mocarta opera ietver ļoti drūmu tekstu, kas ir saistīts ar draudiem par galvas nociršanu un uzduršanu uz mieta, tāpēc uzvedums spēcīgi atspoguļo vardarbības, apspiešanas un seksa tēmu.
Kopš pirmizrādes pagājušajā nedēļā uzvedumi tiek labi apmeklēti un saņem aplausus no tiem, kuri nav izgājuši no zāles izrādes laikā, turklāt daži apmeklētāji ņem līdzi arī operas binokli, lai labāk saskatītu uz skatuves notiekošo.