mans auto - help me, I'm blond

About help me, I'm blond

Previous Entry help me, I'm blond29. Jul 2008 @ 10:40 Next Entry
antifrīzs ir tas pats tosols?
(ir doma)
[User Picture Icon]
From:[info]freakart
Date: 29. Jūlijs 2008 - 10:43
(Link)
[User Picture Icon]
From:[info]elmucis
Date: 29. Jūlijs 2008 - 10:50
(Link)
Ir viens un tas pats, tikai antifrizs ir šķidruma idejas nosaukums, bet tosol ir konkrēts brends. Tjipa Saldējums un Vēsma.
[User Picture Icon]
From:[info]maris
Date: 29. Jūlijs 2008 - 12:07
(Link)
Drīzāk alkohols un brendijs - jāzina ko drīkst jaukt ar brendiju un ko nē.
[User Picture Icon]
From:[info]ee
Date: 29. Jūlijs 2008 - 15:03
(Link)
ar ko brendiju (tb tosolu) nevar jaukt?
[User Picture Icon]
From:[info]toadbeauty
Date: 29. Jūlijs 2008 - 10:55

Apcerējums par tēmu no grs.lv

(Link)
Tosols - dzesēšanas šķidrums zilgan zaļā krāsā, kuru gandrīz kā vienīgo dzesēšanas šķidrumu lietoja līdz 1990. gadam. Par cik lielākais vairums dzesēšanas sistēmas bija gatavotas no kapara vai misiņa, tosola sastāvā, pēc GOST standartiem, ir aktīvās vielas, kuras kavē apkaļķošanās procesu uz kapara radiatora sieniņām, bet ir arī tādas vielas kā nitrīti, amīni un fosfāti, kuras nelabvēlīgi iedarbojas uz alumīnija un vieglā sakausējuma dzesēšanas sistēmām, tās saēdot.

Atcerieties, ka dzesēšanas šķidruma krāsa nenosaka tā kvalitāti, bet gan ļauj atšķirt, piemēram, no dzeramā ūdens, vai dažādiem citiem šķidrumiem!!!

Pēdējo 12 gadu laikā automašīnu parks ir būtiski mainījies. Līdz ar mašīnbūves attīstību ir mainījušies arī dzesēšanas sistēmas tehnoloģijas un materiāli, kuriem tika izgudroti speciāli dzesēšanas šķidrumi. Kopš 1992. gada pēc auto ražotāju pieprasījuma sāka ražot dzesēšanas šķidrumu, kuru mēs šodien pazīstam kā antifrīzs (Antifreeze NAP-free).

Antifrīzs - dzesēšanas šķidrums tumši zilā vai zaļā krāsā. Antifrīza pamatsastāvā ir Monoetilēnglikols un kā piedevas parasti tiek izmantoti silikāti un triasoli. Tas nesatur nitrītus, amīnus un fosfātus. Šis jaunais dzesēšanas šķidrums nodrošina motoriem un dzesēšanas sistēmām labāku aizsardzību pret koroziju, optimālāku siltuma emisiju, ļauj ātri uzsildīties dzinējam līdz normālai darba temperatūrai, kā arī tā lietošanas termiņi dzesēšanas sistēmās ir garāki. Arīdzan tas ir mazāk bīstams apkārtējai videi un mūsu veselībai. Dzesēšanas šķidrums sistēmā ir jāmaina ik pēc 2-3 gadiem.
Sākot ar 2000. gadu auto ražotāji ir radījuši un piedāvā pasaules tirgū automašīnas ar tiešās iesmidzināšanas dzinējiem. Šie dzinēji attīsta lielākas jaudas un bieži vien strādā ekstremālākos apstākļos. Šim nolūkam tika radīti jaunas paaudzes dzesēšanas šķidrumi - kūlanti (tulk. no angļu val. - Coolant), kurus izmanto mašīnrūpnīcas visā Eiropā un daudzās citās pasaules valstīs.

Kūlants - parasti ir gaiši zaļā vai srkanā krāsā, tas nesatur nitrītus, amīnus, fosfātus, silikātus un borātus (Coolant NAPSB-free), nodrošinot nevainīgu aizsardzību pret koroziju un sistēmas aizkaļķošanos visiem dzinējā un dzesēšanas sistēmā lietotajiem materiāliem. Veiksmīgi izstrādātā ķīmiskā formula nodrošina optimālu dzesēšanu pie lielāka darba spiediena un ievērojami paaugstina dzesēšanas sistēmā vārīšanās temperatūru līdz +120°C. Kūlanta lietošanas laiks ir ievērojami garāks - 5 gadi un tas ir paredzēts 150.000km.

Izvēloties dzesēšanas šķidrumu savam auto, viennozīmīgi lētāk un pareizāk ir lietot jaunās paaudzes materiālus. Lai nodrošinātu antifrīza vai kūlanta pareizu darbību būtu jāatkaļķo un jāizskalo visa dzesēšanas sistēma. Tam nepieciešams speciāls skalotājs (pie mums nopērkams), ko ielej vecajā sistēmā un brauc 50 km vai liek mašīnai 10 min. darboties tukšgaitā. Pēc tam izlej ārā veco šķidrumu un iepilda jauno. Šī procesa laikā jābūt vaļā salona apsildes radiatoram.

(ir doma)
Top of Page Powered by Sviesta Ciba