Diena, 15.09.2004., 3.lpp.
Divdesmit četri tūkstoši latu — tik daudz nodokļu maksātāju naudas satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP) iztērējis, lai kārtējo reizi izceltu sevi ministra amatā. Viņš ar Latvijas valsts ceļu (LVC) starpniecību četrpadsmit objektos, kur Latvijā remontē autoceļus, izvietojis atvainošanās plakātus par autobraucējiem sagādātajām neērtībām. (..)
Šajā vasarā, izmantojot ES naudu, sākti vērienīgi ceļu remonti uz vairākiem valsts ceļiem, un "es personīgi nolēmu uzņemties atbildību par neērtībām, jo tas notiek manā paspārnē", saka A.Šlesers.(..)
Tas bija ministra lūgums informēt sabiedrību, jo gan presē, gan iedzīvotājos ir neizpratne par vērienīgajiem darbiem, kas sagādā neērtības," skaidro satiksmes ministra padomnieks Reinholds Pelše. (..)
"Protams, varam domāt, ka Šlesers to dara, tikai zemapziņas impulsu vadīts, un, ja vēlamies paspēlēties, varam nodarboties ar psihoanalīzi, vai viņš to apzinās vai ne. Bet tas ir tīrais sabiedrisko attiecību gājiens," saka politologs Uģis Šulcs.
Diena, 17.09.2005., 3.lpp.
"Rakstiski katram atbildot uz sūdzību, es arī tērēju valsts naudu," savu nostāju skaidroja ministrs, kurš no iedzīvotājiem esot saņēmis daudz pārmetumu par neērtībām, ko sagādā ceļu būve.
Diena
Autors: Dita Arāja
Publicēšanas datums: Ceturtdiena, 2005. gada 15. septembris.
Rubrika: Latvijas ziņas (3. lpp.)
Šlesers savu ministra mundieri spodrina par 24 tūkstošiem latu
Plakātus ar atvainošanos par ceļu remontiem politikas vērotāji novērtē kā politiķa reklāmu par valsts naudu
Divdesmit četri tūkstoši latu — tik daudz nodokļu maksātāju naudas satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP) iztērējis, lai kārtējo reizi izceltu sevi ministra amatā. Viņš ar Latvijas valsts ceļu (LVC) starpniecību četrpadsmit objektos, kur Latvijā remontē autoceļus, izvietojis atvainošanās plakātus par autobraucējiem sagādātajām neērtībām. Oficiāli gan tas tiek skaidrots ar politiskās atbildības uzņemšanos, tomēr politikas vērotāji ir pārliecināti — šis ir klajš ministra reklāmas gājiens, kas turklāt vēl realizēts nevis par privāto, bet nodokļu maksātāju naudu.
"Tas noteikti ir ētisks pārkāpums, jo Šlesers personificē un piesavinās Eiropas Savienības ieguldījumu Latvijas ceļu attīstībā," ir pārliecināta sabiedriskās politikas centra Providus pētniece Lolita Čigāne.
Savukārt valdības vadītājs Aigars Kalvītis uzskata, ka uz ceļiem ir jāizvieto braucējiem nozīmīga informācija, par kādu nevar uzskatīt satiksmes ministra atvainošanos. Valdība nav deleģējusi A.Šleseru uz autoceļiem izvietot atvainošanās plakātus, tādēļ drīzumā premjers savu viedokli darīs zināmu ministram, Dienai pavēstīja premjera preses sekretārs Arno Pjatkins.
Plakātu izlikšanai tērēta Satiksmes ministrijas (SM) nauda, kas domāta saiknei ar sabiedrību. 14 remontdarbu vietās, kur lielākie ceļu pārbūves darbi, uzlikti 28 plakāti, un katrs no tiem izmaksājis 858 latus, bet visi kopā — Ls 24 035, stāsta LVC mārketinga speciāliste Ieva Niedre. Plakāti redzami uz Bauskas, Jelgavas, Jēkabpils, Liepājas, Limbažu, Rīgas, Saldus un Madonas ceļiem. "Tas bija ministra lūgums informēt sabiedrību, jo gan presē, gan iedzīvotājos ir neizpratne par vērienīgajiem darbiem, kas sagādā neērtības," skaidro satiksmes ministra padomnieks Reinholds Pelše. Šajā vasarā, izmantojot ES naudu, sākti vērienīgi ceļu remonti uz vairākiem valsts ceļiem, un "es personīgi nolēmu uzņemties atbildību par neērtībām, jo tas notiek manā paspārnē", saka A.Šlesers. Viņu nemulsina fakts, ka plakātiem tiek tērēta valsts nauda un viņš negrasās tam veltīt privātos līdzekļus, jo konkrētajā gadījumā rīkojoties kā ministrs, nevis privātpersona. A.Šlesers arī noraida pārmetumus, ka ceļu remontus veikli izmanto sava mundiera spodrināšanai. SM jau vasarā ES ieguldījumu ceļos izmantoja sevis reklamēšanai.
"Protams, varam domāt, ka Šlesers to dara, tikai zemapziņas impulsu vadīts, un, ja vēlamies paspēlēties, varam nodarboties ar psihoanalīzi, vai viņš to apzinās vai ne. Bet tas ir tīrais sabiedrisko attiecību gājiens," saka politologs Uģis Šulcs. Arī reklāmas aģentūras Domino MCG valdes priekšsēdētājs Ivo Valdovskis plakātos saskata A.Šlesera vēlmi veidot sev pozitīvu tēlu un potenciālajiem vēlētājiem pierādīt, ka rūpējas, lai cilvēki justos labi: "Viņš uzliek virsū savu vārdu un pavisam noteikti ir ieguvējs." Tomēr tas, pēc I.Valdovska domām, nav korekti, jo SM nav tikai A.Šlesers.
L.Čigāne saka: ja A.Šleseram atbildības sajūta ir tik liela, tad, "ja kavēsies darbi, viņam momentā jāatkāpjas no amata". Jāatgādina, ka ne pēc traģiskās dzelzceļa avārijas ziemā, ne pēc Ludzas pastnieces slepkavības A.Šlesers politisko atbildību neuzņēmās un no amata neatkāpās.
A.Šlesera atvainošanās plakāti uz ceļiem stāvēs visu to remonta laiku, kas, visticamāk, nozīmē — arī nākamvasar, kad būs pats Saeimas priekšvēlēšanu karstums. "Šlesers nepazudīs no avīžu slejām un TV, jo ļoti daudzi darbi ir iesākti," saka pats ministrs. Viņš tuvākajā laikā demisionēt netaisoties, un, pat ja kādam tas nepatīk ar viņa publicitāti būšot jāsadzīvo.
***
VIEDOKĻI: Kā vērtējat Aināra Šlesera rīcību?
Mārtiņš Roze (ZZS), zemkopības ministrs:
Katrai ministrijai atvēlētie Eiropas Savienības līdzekļi ir jāizmanto mērķiem, kam tie ir paredzēti. Nenoliedzami, sabiedrībai ir tiesības zināt par ES naudas izlietojumu, bet nauda nav jātērē mērķiem, kas nav paredzēti konkrētu projektu realizācijai noteiktās jomās. Es personīgi tā nerīkotos.
Ainars Baštiks (LPP), ģimenes un bērnu lietu ministrs:
Atvainošanās par sagādātām neērtībām nav nekas slikts, bet domāju, ka droši vien būtu ļoti jāizsver, kā tērēt valsts līdzekļus. Es jau arī esmu īstenojis vairākus simtus bērnu projektu, bet sevi celt varbūt bišķi nav labi, jo darbi jau agri vai vēlu paši par sevi runās. Es arī tādas summas tādām lietām netērētu. Tas jau vienmēr ir filozofisks jautājums — vai cilvēki atvainotos par to, ar ko netiek galā.
Solvita Āboltiņa (JL), tieslietu ministre:
Gadījums ar "atvainošanos" par ceļu remontēšanu ir tiesiskā nihilisma un politiskās ētikas izpratnes trūkuma demonstrācija Aināra Šlesera izpildījumā, ko diemžēl ir nācies pieredzēt ne pirmo reizi un acīmredzot arī ne pēdējo, jo Saeimas vēlēšanas tuvojas. Tomēr es ceru, ka sabiedrība atcerēsies šīs epizodes A.Šlesera darbībā un pie vēlēšanu urnām dos tām savu novērtējumu.
Publicēšanas datums: Sestdiena, 2005. gada 17. septembris.
Rubrika: (3. lpp.)
Šlesers nejūtas vainīgs
Arī pēc premjera izteiktās kritikas satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP) nesaskata vajadzību novākt autoceļu remonta vietās izvietotos atvainošanās plakātus, ko var vērtēt kā politiķa reklāmu par valsts naudu. "Rakstiski katram atbildot uz sūdzību, es arī tērēju valsts naudu," savu nostāju skaidroja ministrs, kurš no iedzīvotājiem esot saņēmis daudz pārmetumu par neērtībām, ko sagādā ceļu būve. "Es premjeru informēšu, un, ja viņš uzskatīs, ka sabiedrībai nav jāatvainojas, esmu gatavs mainīt šo politiku. Par nekārtībām uz ceļiem sūta vēstules man, nevis premjeram," sacīja A.Šlesers, kuru Diena piektdien sastapa, atklājot kārtējo izremontēto ceļa posmu.
Citāts
Tēvzemietis Imants Kalniņš sacīja, ka viņa balsojumu noteicis veselais saprāts, bet Jānis Straume uzticējies I.Kalniņa saprātam.
Diena, 25.11.2005.
February 2010
|
Šlesera Pī ār
|