Ar gaišu skatu uz LV politiku
kabinets
.. ::..:::.

Citāts
Tēvzemietis Imants Kalniņš sacīja, ka viņa balsojumu noteicis veselais saprāts, bet Jānis Straume uzticējies I.Kalniņa saprātam.


Diena, 25.11.2005.

February 2010
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28

Skaitītājs
hackers counter system

jauna un kaislīga [userpic]
Par motivāciju

Delfi.lv, 28.09.2006.

Politologs Jānis Ikstens paziņojis, ka būtu jāapstrīd vēl nenotikušo Saeimas vēlēšanu rezultāti kā iemeslu minot daudzo partiju izmantotos neatļautos aģitācijas paņēmienus.

Saeimas juridiskā biroja vadītājs Gunārs Kusiņš iespēju apstrīdēt saeimas vēlēšanu rezultātus novērtējis kā "Juridiski sarežģītu". Ikstens skaidro, ka it kā būšot grūti pierādīt, ka tieši trešo personu slavinājumi atstājuši iespaidu uz vēlētāju izvēli, nevis, piemēram, labas darbs.

Delfi.lv
28. septembris 2006 17:02

Politologs Jānis Ikstens paziņojis, ka būtu jāapstrīd vēl nenotikušo Saeimas vēlēšanu rezultāti kā iemeslu minot daudzo partiju izmantotos neatļautos aģitācijas paņēmienus.

Saeimas juridiskā komisija apšaubījusi politologa idejas dzīvotspēju, taču Ikstens laikrakstam "Telegraf" skaidrojis kā varētu panākt tamlīdzīga precedenta izdošanos.

Saeimas juridiskā biroja vadītājs Gunārs Kusiņš iespēju apstrīdēt saeimas vēlēšanu rezultātus novērtējis kā "Juridiski sarežģītu". Ikstens skaidro, ka it kā būšot grūti pierādīt, ka tieši trešo personu slavinājumi atstājuši iespaidu uz vēlētāju izvēli, nevis, piemēram, labas darbs.

"Taču es uzskatu, ka tas nebūt nav grūti. Viss atkarīgs no juristiem, bet viņu viedokļi dalās. Tas ir tikai izvēlēs jautājums: gribam mēs to darīt vai nē," saka politologs.

Lai konstatētu trešo personu apmaksāto reklāmu ietekmi uz vēlētāju izvēli vajagot detalizēti analizēt kā auguši partiju reitingi oficiālās reklāmas kampaņas laikā un pēc uzslavu parādīšanās no trešo personu organizāciju puses, skaidro Ikstens.

"Daži piemēri jau šobrīd liecina, ka prettiesiskā aģitācija, pārkāpjot priekšvēlēšanu finansējuma ierobežojumus var ietekmēt uz vēlēšanu rezultātiem. Tā Tautas partija, kura izmantoja reklamēšanos caur trešajām personām visās socioloģiskajās aptaujās ir līdere," norāda politologs.

Pamatojoties uz šo informāciju, viņaprāt, citas partijas, kuras nav apmierinātas šo situāciju var sniegt sūdzību Augstākajā tiesā. To nosakot likums. Otrkārt, trešo personu tēriņus būtu iespējams uzskatīt arī par ziedojumus konkrētām partijām, pārliecināts Ikstens.

Politologs laikrakstam stāstījis, ka ārzemēs līdzīgi precedenti nav bijuši, jo attīstītās rietumu demokrātijas uz tik atklātiem pārkāpumiem neparakstās.

"Acīmredzot izdevīgums no tā ir tik liels, ka ir vērts izmantot jebkādus līdzekļus. Reklāmas kampaņas pierāda, ka nav nozīmes ar kādiem paņēmieniem partijas nonāk pie varas," secina Ikstens.

Politologs uzskata, ka nelīdzētu arī aicinājums vēlētājiem nebalsot par partijām, kas apiet priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumus. "Spriežot pēc reitingiem, vēlētāji secinājumus neizdara," saka Ikstens.

Politologs uzskata, ka būtu jāmaina likumi un stingrāk jāregulē trešo personu loma politiskajās reklāmās. Ikstens gan noliedz, ka uzlabojumu situācijai varētu sniegt kāda ētikas kodeksa izveidošana. "Šajā valstī tādi paņēmieni nestrādās," pārliecināts Ikstens.

Politologs uzskata, ka parlamentā iekļūs Tautas parija, Zaļo un zemnieku savienība, "Jaunais laiks", PCTVL. Visticamāk Saeimā iekļūšot arī TB/LNNK un Latvijas Pirmā partija. Savukārt pēdējā nedēļā pirms vēlēšanām Ikstens prognozē spēcīgu politisko reklāmu sprādzienu.

www.DELFI.lv

Comments

Man gan šāds spriedums izklausās dikti aizdomīgs, jo vēlētāju motivācija vispār ir tik neizdibināma, cik neizdibināma tā vispār var būt.

Ikstena kungs varēja norādīt arī mērījumus, ar kuriem noteikt konkrēto reklāmu ietekmi uz konkrētajiem vēlētājiem.