Ar gaišu skatu uz LV politiku
kabinets
.. ::..:::.

Citāts
Tēvzemietis Imants Kalniņš sacīja, ka viņa balsojumu noteicis veselais saprāts, bet Jānis Straume uzticējies I.Kalniņa saprātam.


Diena, 25.11.2005.

February 2010
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28

Skaitītājs
hackers counter system

jauna un kaislīga [userpic]
Palasīt avīzi.

BNS, 22.02.2006.

Pētījums: vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju dienā izlasa vismaz vienu dienas avīzi

Šoziem vismaz vienu dienas avīzi dienā ir lasījuši 53% Latvijas iedzīvotāju

Latviešu vidū visvairāk lasītie preses izdevumi šoziem bija nedēļas žurnāls sievietēm "Ieva", nedēļas žurnāls par sabiedrībā populāriem cilvēkiem "Privātā Dzīve" un dienas laikraksts "Diena", bet starp cittautiešiem - "TV televizionnaja programma", "TeleProgramma s djadjei Misei", "Rīgas Santīms".

Savukārt nacionālo laikrakstu grupā visvairāk lasītie latviešu vidū šoziem bija "Diena", "Latvijas Avīze", "5 min", bet cittautiešu - "5 min", "Vestji Segodna", "Chas".



Cibiņu aptauja par šo tēmu te.

BNS
Pētījums: vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju dienā izlasa vismaz vienu dienas avīzi

RĪGA, FEB 22, BNS - Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju šajā ziemā ik dienas izlasa vismaz vienu dienas laikrakstu, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "TNS Latvia" pētījums.

Pēc "TNS Latvija" datiem, šoziem vismaz vienu dienas avīzi dienā ir lasījuši 53% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā rudenī.

"TNS Latvia" Preses, radio, interneta un patēriņa pētījumu projektu vadītājs Jānis Krauklis paskaidroja, ka dienas laikrakstiem vērojamais būtiskais lasītāju skaita pieaugums galvenokārt skaidrojams ar jauna dienas laikraksta "5 min" iznākšanu.

Šoziem vidēji 53% Latvijas iedzīvotāju izlasījuši vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā (nemainīgi), 49% - vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā (pieaugums par diviem procentpunktiem), 46% - vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī (pieaugums par diviem procentpunktiem), bet 10% - vismaz vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (pieaugums par vienu procentpunktu).

Analizējot, cik preses izdevumu numuru lasa vai caurskata vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem, "TNS Latvija" secina, ka būtiskākais pieaugums vērojams dienas laikrakstiem - šoziem vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasīja 0,8 dienas laikrakstus vidēji dienā (salīdzinājumam 2005.gada rudens periodā - 0,6).

Pēc "TNS Latvija" datiem, visvairāk lasīto preses izdevumu piecnieks palicis līdzīgs kā pērn rudenī, bet nozīmīgākais visvairāk lasīto preses izdevumu saraksta jaunpienācējs ir koncerna "Diena" izdotais laikraksts "5 min" latviešu un krievu valodā .

Latviešu vidū visvairāk lasītie preses izdevumi šoziem bija nedēļas žurnāls sievietēm "Ieva", nedēļas žurnāls par sabiedrībā populāriem cilvēkiem "Privātā Dzīve" un dienas laikraksts "Diena", bet starp cittautiešiem - "TV televizionnaja programma", "TeleProgramma s djadjei Misei", "Rīgas Santīms".

Savukārt nacionālo laikrakstu grupā visvairāk lasītie latviešu vidū šoziem bija "Diena", "Latvijas Avīze", "5 min", bet cittautiešu - "5 min", "Vestji Segodna", "Chas".

"Dienas" sabiedrisko attiecību vadītāja Anna Muhka aģentūru BNS informēja, ka "5 min" katru dienu vidēji izlasa 297 tūkstoši lasītāju, bet 460 tūkstoši lasītāju atzīst, ka lasījuši kaut vienu no pēdējiem sešiem numuriem.

Viņa norādīja, ka "TNS Latvijas" pētījuma dati liecina, ka "5 min", kas sāka iznākt pērn augustā, lasītāju visvairāk ir Rīgā - 36% jeb 250 tūkstoši rīdzinieku katru dienu izlasa "5 min".

Pēc Muhkas vēstītā, krievu valodā iznākošo "5 min" katru dienu izlasa 153 tūkstoši Rīgas un Rīgas rajona iedzīvotāju, bet latviešu valodā bezmaksas avīzes lasītāju skaits Rīgā un Rīgas rajonā ir 96 tūkstoši. "Dienai" ir 102 tūkstoši lasītāju Rīgā un Rīgas rajonā. Laikrakstiem "Diena" un "5 min" kopā katru dienu ir 510 tūkstoši lasītāju.

"TNS Latvija" 2006.gada ziemas pētījuma dati liecina, ka vismaz vienu no 285 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši 98% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir mazliet vairāk kā rudens periodā (97%).

2006.gada ziemas pētījumu par preses tirgu "TNS Latvija" veica no 2005.gada 17.oktobra līdz 2006.gada 29.janvārim. Šajā periodā ar datorizētas tiešās intervijas metodi aptaujāti 1293 respondenti visā Latvijā.