Grammar Nazi's Friends
 
[Most Recent Entries] [Calendar View] [Friends View]

Below are the most recent 7 friends' journal entries.

    Monday, March 24th, 2025
    rasbainieks
    7:05p
    kā stāsta tūrismā strādājoši draugi un pazīstamas grūtnieces, centrālās stacijas labierīcībās pacelta cena no 50 uz 60 centiem
    kas tas vispār ir par skaitli, es prasu, man lūst galva
    seismiskas izmaiņas inflācijā tātad
    šajā sakarā man jums jautājums
    tiem, kuri tirgo (vai pērk) tulkojumus ar taksi par vārdu (jokus par takšiem šodien ne, paldies)
    kādi ir puslīdz aktuāli skaitļi tā kunga divtūkstoš divdesmit piektajā gadā?
    man šāda veida tirdzniecība tik ilgi bijusi tik margināla, ka taksei ir kādi padsmit gadi, jāatsvaidzina skats
    ja nav grūt, uzrakstiet komentāriņos
    komentāriņi skrīnoti, saprotams
    Sunday, March 23rd, 2025
    divdabis
    2:09p
    pavasaris
    klausos Nick Drake. braukšu ar draugiem uz Daugavgrīvu pēc stundas. varbūt vakarā uz Trofeju.

    Current Mood: artistic
    Current Music: Nick Drake - Cello Song
    Thursday, March 20th, 2025
    divdabis
    5:41p
    produktivitāte zema. skatos video par Ween. domāju.
    Tuesday, March 18th, 2025
    jim
    6:10p
    Hei, cibiņi. Pārdodu savu leģendāro dzīvoklīti, kurā filmētas "Septiņas neveikla seksa reizes" un sacerēta filma "Melnais samts".

    -Divas izolētas istabas, labs plānojums, 36kvm
    -2. stāvs, mājā kopā 4 dzīvokļi, kaimiņus tikpat kā nejūt
    -Logi uz trim pusēm, tsk. vannasistaba ar logu
    -Atjaunotas vecās koka grīdas, logi, durvis
    -Māju apsaimnieko aktīva biedrība, kas veic regulārus labiekārtojumus. Kaimiņi kopumā super
    -Īpašumam līdzi nāk apjomīgs šķūnītis un domājamā daļa no paprāva zemesgabala, kur var ne tikai turēt auto, bet arī ierīkot puķu dobes, bērnu laukumu u.tml.
    -Atrodas Rīgas centra ziemeļos - Pētersalā, netālu no Viesturdārza. Blakus visi iespējamie transporti un infra, bet pašā dzīvoklī kluss un, skatoties pa logu, liekas, ka dzīvo laukos
    -Cena 56'000, bet ar jaukiem cilvēkiem varam kaulēties

    Te bildes: https://failiem.lv/u/f76487guyj

    Interesentus lūdzu rakstīt jim@citakinozeme.lv vai privāti FB, ja esam draugi
    rasbainieks
    2:03p
    rasbainieka kvartāla atskaitēs "ko es darīju saulgriežu brīdī" (esmu tumsoņa un visus saulstāvjus un saulgriežus saucu vienā vārdā, gaidiet uzlabojumus nākotnē, varbūt būs)
    gulēju gultā un mācījos arābu valodu duolingo
    Sunday, March 16th, 2025
    rasbainieks
    8:57p
    nēnuko, apsveicu mārtkōru
    Thursday, March 13th, 2025
    alefs
    12:31p
    Pirms neilga laika Latvijas televīzijā rādīja 1978. gada filmu “Rallijs”. Nekad iepriekš to nebiju noskatījies. Miglaini gan atceros gan kādu bērnības reizi, kad to iepriekš redzēju televizorā, bet toreiz ātri vien secināju, ka priekš filmas, kam dots rallija nosaukums, tur par ralliju ir pārāk maz, un zaudēju interesi. Šoreiz savukārt stāsts sākotnēji ieintriģēja, taču noslēgums atstāja ideoloģiski tumšu pēcgaršu.

    Filma tātad ir par to, ka starptautiska rallija laikā padomju komanda atrod sava žiguļa durvīs paslēptu gleznu, kas rādās esam 2. pasaules kara laikā pazudis meistardarbs. Abi braucēji saprot, ka viņi tiek izmantoti par mūļiem, lai gleznu kontrabandētu pāri valstu robežām. Viņi apsver, ko darīt, un secina, ka ziņot par to varasiestādēm pašlaik nevar, jo tas apdraudēs viņu turpmāko dalību rallijā. Tas ir gan par viņu personiskajām sportiskajām ambīcijām, gan arī par virsmērķi: viņu panākumi sacensībās veicinātu žiguļu starptautisko prestižu un noietu. Tāpēc viņi nolemj rīkoties paši un cenšas identificēt kontrabandistus un nodrošināt, ka glezna nonāk pareizajās rokās.

    Ir visai paredzami, kā šo premisu realizētu Holivuda. Braucēji strādātu efektīvāk nekā varasiestādes, visus sliktos apspēlētu, un beigās viss būtu labi. Bet Rīgas Kinostudija nav Holivuda, un padomju kino svarīgāk par tādu stāstu stāstīšanu, kas auditorijai liek justies labi, ir dominējošās ideoloģijas apkalpošana. Un dominējošā ideoloģija cita starpā ir par to, ka valsts visu redz, un valsts varas struktūras būs tās, kas beigās uzvarēs.

    Tāpēc filmas stāsts vijas šādi: jau drīz pēc tam, kad rallisti atrod gleznu, par to zina arī milicija. Izmeklētāji nekļūdīgi saprot, kas ir kas, un beigās identificē un noķer visu ar gleznu saistīto personu tīklu.

    Taču pirms tam rallisti avarē. Avāriju izprovocē kontrabandisti, lai pārtvertu gleznu. Pēc avārijas braucēji it kā ir dzīvi, bet smagā stāvoklī. Taču finālā tiek rādīts tikai viscaur nobindēts stūrmanis, kurš pārdzīvo, ka pilotam ir devis kontrabandistu viltoto kartes norādi, kā dēļ notika avārija, un stūrmaņa džuse, kura savukārt pārdzīvo, ka stūrmani bija iedrošinājusi turpināt braukt, pat ja viņš sacīja, ka, kļūstot vecākam, pastiprinās bailes no riska un izdzīvošanas instinkts. Par pilota likteni savukārt neviens vispār nerunā.

    No vienas puses, var jau sacīt, ka šis stāsts ir labs tieši tāpēc, ka tā nav Holivuda. Neatkarīgi no padomju konteksta tas ir atgādinājums, ka vairumā gadījumu tiem cilvēkiem, kuri nav trenēti cīņai ar noziedzniekiem, nav izredžu, un viņi zaudēs. No otras puses, laika ideoloģiskais fons dara savu, tāpēc stāsts ir arī atgādinājums: Padomju Savienībā nav vietas Džesikām Flečerēm, un pašiniciatīva ne pie kā laba nenovedīs. Un vispār, galvenais, ka visus žuļikus atklāja, un viss pārējais šinī stāstā patiesībā ir bijusi tikai fona informācija.
About Sviesta Ciba