Labās ziņas - aizvakar pēc manas prasīšanas, kas notiek ar maniem dokumentiem, beidzot atnāca atbilde no Departamenta, ka dokumenti ir saņemti. Un tikai šodien (pēc 9ām dienām) manu dokumentu saņemšanas fakts ir parādījies CamSIS sistēmā. Bet fakts, ka viss ir veiksmīgi aizgājis, ir ļoti patīkams. Cerēt gan, ka es tagad pārstāšu 3x dienā pārbaudīt savu epastu un CamSISu, ir diezgan naivi.
Vēl bērniem vakar ļoti patika mans improvizēti izdomātais uzdevums:
VW Golf masa ir 900kg. Lielākoties tas sastāv no tērauda, kas savukārt lielākoties sastāv no dzelzs, tādēļ var pieņemt, ka 90% no šīs masas ir Fe. Šis golfiņš tika 5 gadus atstāts rūpnieciskā rajonā, kā rezultātā tas ilgi tika pakļauts skābā lietus ietekmei, tb sērskābes ietekmei. Rezultātā golfiņš pamazām korodēja un sarūsēja, veidojot dzelzs (III) savienojumu. Golfiņš stāvēja dīķa malā, kura izmēri ir 4x4x2m un kas ir pilnībā piepildīts ar tīru ūdeni. Pieņemot, ka viss dzelzs savienojums ar lietu tika ieskalots dīķī, aprēķināt savienojuma masas daļu dīķa ūdenī pēc golfiņa pilnīgas sarūsēšanas. (Ja kāds vēlas parēķināt, atbildei vajadzētu sanākt 8-8,3%).
Viena klase pieprasīja kko Z-svētku tēmā un radās šāds uzdevums:
Istabā, kuras izmēri ir 4x5x3m, pilnībā sadedzināja sveci, kuras masa ir 100g un kura pilnībā sastāv no C30H62. Aprēķināt, cik lielu tilpumu skābekļa šī svece degot patērēja un cik liela daļa no istabā esošā skābekļa tā ir, ja gaisā skābekļa tilpum(vai mol)daļa ir 21%. Pieņem arī, ka istabā ir normāli, tātad krīzes apstākļi, tādēļ temperatūra ir 0C un 1atm. (241,5l; 1,92%)
Pirmo uzdevumu risināja visas klases, pēdējo pieprasīja un dabūja tikai 10c klase.
Starp citu, pēc stundas vēl palasījos par parafīnu un uzzināju kko jaunu, kas īstenībā ir ļoti vienkāršs fakts. Tik vienkāršs, ka man ir kauns, ka to līdz šim nezināju. Cik vien esmu dzirdējis vārdu minerāleļļa, es nodomāju, ka tā ir kkāda silikoneļļa vai tml., jo minerāl- man saistās ar kko neorganisku. Bet, kā izrādās, minerāleļļa ir C20-C40 nesazarotu alkānu maisījums. Viņu tā nosaukuši tādēļ, ka minerāleļļu iegūst no naftas, kas savukārt tek laukā no zemes (viss, kas nāk no zemes, ir minerāls, i guess), nevis no, piemēram, vaļa. Katrā ziņā mani priecē katrs mirklis, kad uzzinu kko kvalitatīvi jaunu.
Sliktākais vakardienā - vecāku diena. Tā ir tāda diena, kad vecāki var nākt pie skolotājiem un ar viņiem runāties. Šī vecāku diena ir tik īpaša tādēļ, ka visiem 9tajiem ir svarīgi pirmajā pusgadā dabūt 7, lai nebūtu jāliek iestājeksāmens. Pie manis pierakstījās veseli 5 vecāki, katram grafikā standartā atvēlētas 20min. Visi, izņemot vienu, bija diezgan jauki, galvenokārt gribēja pārliecināties, ka viss ir kārtībā. Es pat biju pārsteigts, ka viena mamma, kuras dēlam ir 6.00 vidējā un tādēļ izliku loģisko 6, necentās mani pierunāt ielikt augstāku. Viņa to uztvēra visai filosofiski "Nu, nekas, tā būs mācība dzīvei".
Toties vienas citas čiksiņas mamma to atsvēra ar uzviju. Viņa jau novembra beigās bija pie manis nākusi un prasījusi, vai nevar pārrakstīt bijušos kd, jo tur viņas meitiņa sapelnīja 5 un 6. Es viņai konkrēti pateicu, ka labot kd pie manis nevar, bet ka būs vēl 1-2 kd, kur varēs dabūt labu atzīmi un izlabot. Bija tikai viens kd un viņa tur dabūja 8 (lai gan citi tur dabūja 10, jo tas bija elementārais 8. klases tipa kd - iemācies elementu simbolus, nosaukumus un izrunu un atraksti, un ne tuvu visa period. tabula). Un tagad viņai sanāk 6.00 un es viņai izliku 6. Un tagad sākās, ka es neesmu devis viņai iespēju mācīties, ko es gribot panākt un ko ne. Ka viņa tagad visu ķīmijā saprot,bet tagad viņai nolaidīsies rokas, būs "kamdēļ man citur vajag 7". Vai es nevarot iedot viņai Ziemassvētku dāvanu un ļaut pārrakstīt kādu no sliktajiem kd. Es nezin cik reizes viņai skaidroju, ka mana politika jau no paša sākuma ir bijusi - nekādu pārrakstīšanu un vienādi noteikumi visiem. Ka, ja reiz viņa visu saprot, kādēļ jau sākumā nevarēja pelnīt 8. Ka es negribu atļaut vienai meitenītei pārrakstīt, jo viņas vecāki sarunāja, ka varēs pārrakstīt, bet citi nevar pārrakstīt, jo viņiem vecāki nesarunāja. Kāpēc es esot tik stingrs un ko es gribot panākt, kapēc es neizejot uz kompromisiem utt. utt. utt.
Beigās es biju jau visai nokaitināts un man bija radusies "you'll get what you ask and more" attieksme. Tādēļ es kinda piekāpos un teicu, ka viņa var rīt(šodien) atnākt uzrakstīt kontroldarbu, kas nebūs neviens no iepriekšējiem, kas sastāvēs tikai no reakciju vienādojumiem par visām vielu klasēm, par kurām esam mācījušies (tb, _visām_ vielu klasēm, kas ir pamatskolā). Tātad, viņai ir apm. 24h, lai atkārtotu visu pusgada vielu. To, ka es parasti šo kd dodu olimpiešiem un pat viņi reti kad uzraksta viņu perfekti, es gan viņai neminēju. Pie tam meitenei vajag dabūt 8, lai izlabotu savu atzīmi. Bet labā ziņa noteikti ir tā, ka katru reakciju es vismaz reizi jau esmu minējis klasē, so it's perfectly fair.
Pēc šī encounter es biju visai emocionāli izsmelts, iekšas trīcēja un tik skaidri kā nekad man bija i-need-a-drink sajūta. Anyways, ja viņa tiešām uzrakstīs šo kd uz 8, all due respect, tad es labprāt viņai ielikšu to 7. But, in all likelines, she will fail. At least, now it will not be my fault.