[iCE2] - Doom 3 (2004) iD Software / Activision [entries|archive|friends|userinfo]
[iCE2]

[ website | Kino Kults ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Doom 3 (2004) iD Software / Activision [Sep. 13th, 2004|12:19 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Grūti rakstīt par kaut ko tādu, kā Doom3, īpaši ņemot vērā to, ko es taisos rakstīt. Bet es tāpat mēģināšu.

Protams, visi zin, ka Doom3 ir leģendārās Teksasas kompānijas iD (Commander Keen, Wolfenstain 3D, Doom 1-2, Quake 1-3) jaunākā spēle blablabla ar labāko endžinu pasulē blablabla kuru gaidīja visi blablabla un kura pārvērtīs industriju hahaha. Šito izlaidīsim, izņemot vienu. Atceros, pats lasīju kaut kādu pavecu, tikko pēc Doom2 relīzes sniegtu tālaika iD šefa Džeja Vilbura (Jay Wilbur – pašlaik Epic Games CEO) interviju, kurā viņš apgalvoja, ka Doom3 ir highly unlikable. Izrādījās, ka tieši otrādi. Un vēl es atceros, ka Karmaks (John Carmack) negribēja taisīt Dūmu3, bet gan Trinity (kurš aizgāja pie Gray Matter un kuru Activision pēc tam piebeidza pusgatavu), bet Otrs Karmaks (Adrian Carmack, ne-radinieks!) un Tods Hollšends (pārējie 2 no 3 kompānijas īpašniekiem) gribēja Dūmu. Karmaks piedraudēja ar aiziešanu, tie atkal atlaida citu – voopšam, sūdu būšana. Varbūt tapēc spēle arī sanāca tāda, kāda sanāca. Taisīja viņu arī tā kā mazliet par ilgu – kādu gadu par ilgu stabili. Bet nu ko tur – galvenais, ka pērk!

Kā jau tas bija tāpat skaidrs, Doom3 līdzinās saviem priekštečiem tikpat, kā Return to Castle Wolfenstain līdzinās Wolfenstain 3D. Ļoti attāli, tas ir. Praktiski tikai ar sižeta sākumu + darbības vietu.Galvenais Varonis (vārdā Player) ierodas jaunā darbavietā - Mars City bāzē, kas pieder (ļaunajai) megakorporācijai UFC. Iepriekšējais amata "īpašnieks" burtiski zaudēja galvu, tapēc bija vajadzīgi papildspēki (svaiga gaļa). Marsa bāzē, skaidra lieta, notiek visādi neatļauti slepeni eksperimenti (neiztika arī bez neprātīga dokt0ra). Darbiņš solās noritēt drošā vidē draudzīgā kolektīvā - vai ik katrs, ko sastopi pa ceļam uz HQ (izejot Half-Life stila intro) novēl ja ne gluži "Get the Hell out of this place", tad nu noteikti vismaz "Keep your eyes open! Trust nobody!" Nepaspēj vēl mūsējais kā nākas iejusties, kā bāzei uzbrūk, naturāli, Elles Sātani (c) un sākās totāls slaktiņš...
iD noteikti bija apriebies klausīties, ka viņu spēles – tie ir tikai endžini, ne spēles, tapēc, kā baumo, nolīga Dūmam3 profesionālu scenāristu (no tiem, kuri saraksta 2Fast2Furious etc.). „Profesionālais scenārists” savu maizi ēda velti, tapēc ka klausīties bezgalīgos „This is an audio log of another annoying bastard” beigu beigās vienkārši piegriežas, un viņi tiek ignorēti. Un mēs tak neuzskatīsim par mega-sižetu pirmā dūma pārstāstu, mazliet papildinātu ar detaļām un notikumiem, ne?

Turpināsim ar Gameplay, kurš ir TIK VIENVEIDĪGS, KA BRIESMAS! Un es ne velti tā kliedzu. Visu spēli visu laiku atkārtojas viens un tas pats:
Tu ej pa tumšu koridoru, un pie tevis ieteleportējas divi monstri – viens tev priekšā un viens aiz muguras;
Tu ej pa tumšu koridoru, pēkšņi izdziest gaisma un pie tevis ieteleportējas divi monstri – viens tev priekšā un viens aiz muguras;
Tu ej pa tumšu koridoru, pēkšņi izdziest gaisma, atskan dēmoniski smiekli un pie tevis ieteleportējas divi monstri – viens tev priekšā un viens aiz muguras;
Tu ej pa tumšu koridoru... Turpināt? Iztiksim. Kapēc nevarēja izveidot tādā stilā spēles pirmo trešadļu (kaut pusi) - taj pat Half-Life trīs rezes stils mainījās (pirms nokļūsti virspusē, tad līdz xen, un tad xen), jautājums paliek neatbildēts. Ideāls (manuprāt) piemērs, kur tas izpildīts – Resident Evil (pats pirmais). Pirmā spēles puse – gotisks horror, kur spēlētājs eksplorē draudīgu savrupmāju, kur tam no visām pusēm uzglūn (it kā) pārdabiski monstri. Taču spēles otrajā pusē viss kardināli mainās – laboratorijas, ģenētiski eksperimenti, T-vīruss utt., un arī spēles atmosfēra pagriežas par 180 grādiem, no pseidogotiskas šausmenes pārtopot par bioloģisku tehnotrilleri, bet tai pat laikā nezaudējot ne grama savas pievilcības. Un pat visu nicinātajā PC Halo - pat tur bija gan action, gan stealth, gan ar vāģi pabraukāties deva - izklaidēja kā nu prata. Bet šeit - še, rausties un nekunksti. Iespējams, jums garšo pusdienas no trim ēdieniem, kur katrs no tiem ir deserts, bet nu man kaut kā labāk tīk dažādība. Par to, ka, piemēram, viens geimpleja elements - iešana pa pilnīgu tumsu ar pavadoni, kuram ir lukturis - tiek bezkaunīgi ekspluatēts veselas 3 (!!!) reizes, labāk vispār noklusēt. Tas pats ar līmeņiem - Alfa Labs 1,2,3,4.. n+1. Boooring.

Piekasīties var arī pie līmeņu dizaina. Visos līmeņos valda otrā Kveika ietekmēta arhitektūra – nesaprotamas ierīces, skaļi džinkstinot, veic nesaprotamas darbības, kuras gan vienmēr liek pasvīst videokartei, jo izskatās diezgan iespaidīgi. Piedosim. Bet, ja jau mums te ir pseido-realisms (tb nav abstraktie Doom I/II), kas tās par ellē ratā nišām/nobīdamajiem paneļiem sienās, kuri atveras un monstri lec ārā? Kurš projektē kaut ko tādu? Atsauces uz pagātni vajag vai nu rūpīgi izdomāt, vai nu nelikt vispār. Kā neliela pārmaiņa, pa vidam nācās paciemoties arī ellē (nē, ar to es nedomāju Backstreet Boys koncertu), kas gan atgādināja drīzāk tās variāciju Quake 1 stilā, bet nu vismaz tur nebija nesaprotamu nīšu sienās.
Visi vecie paziņas no Doom 1/2 ir atpakaļ, tikai dažus no tiem ir vieglāk atpazīt (IMP’us es kā ienīdu tad, tā ienīdu arī tagad), dažus – grūtāk (piemēram, Kaku dēmonu, tb Cacodemon’u).
Un, visbeidzot par bailīgumu. Man, kā ļoti viegli ietekmējamam bērnam, viss likās ļoti bailīgi - krēslā palecos reizes 20. Kaimiņam, atkal, nemaz nebija - šis pat sūdzējās. Vēlāk man arī nebija - kad dabūju plazmaganu :)
Visiem esmu daudz un dikti stāstijis par spēļu ilguma teoriju - proti, jo spēle īsāka, jo intensīvāka (visās jomās), jo spilgtāki iespaidi. Doom3 tika mocīts kaut kādas 20h, beigās tikai sirdsapziņa neļāva vienkārši to visu pasūtīt ratā. Tā kā viss tikai apstiprinās.

Toties skaņa kruta - monstri rūc tā, ka skudriņas pa muguru skrien, galvenā tēma no Krisa Vrennas (ex-NIN) arī atmosfēriska. Laikam tapēc, ka ne iD taisīja :) Varbūt par daudz pelts, bet tas tomēr ir THE Doom 3, nevis kaut kāds kārtējais Activision Value taitls (like America’s Most Wanted etc.), un ja tu esi THE Doom3, tad tev nāksies arī attiecīgi atbildēt. Bet, kopumā, Doom 3 ir tieši tas, ko iD solīja – survival horror tipa 3D-Action. Žel tikai, ka reti garlaicīgs. Un lai piedod man PC-geimeri, bet nu tas pats True Crime līkais ports man dāvāja daudz vairāk prieka, nekā t3h d00m 3. Case Closed.

ps. kurš gan būtu domājis, ka uz visa Marsa neatradīsies elementārākās līmlentas (duct tape)? :)
pps. a ko grafika? Grafika, vismaz man, viena pati spēli neizvilks, bet otrādi gan.

linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]capslock
Date:August 4th, 2004 - 12:58 am
(Link)
Cik nu ir dzirdēts - visiem sākotnējā sajūsma pāriet pēc apmēram 6 stundām geimpeja, kad spēlēt paliek vienkārši booooring - all the same, all the time. Cerams, ka nesabojāšu Tev apetīti :)
[User Picture]
From:[info]snake
Date:August 4th, 2004 - 02:08 am
(Link)
patiesībā apmēram tā arī izskatās - saki nebūs elles "full frontal assault" un sātana kambaru demolēšana, vizinoties ar humm-wee (like halo)? :-P
Tad nu gan id nolaida greizi :)
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:August 4th, 2004 - 02:14 am
(Link)
man jau galvenais jautājums šeit ir - leveldesign, ja ir īstās SAJŪTAS, kujs-ar-visu, spēlēs tāpat?!
[User Picture]
From:[info]snake
Date:August 4th, 2004 - 02:18 am
(Link)
leveldesign ir kā nākas. Sajūtas arī īstās :)
From:[info]karlik
Date:August 4th, 2004 - 03:04 am
(Link)
jo taalaak aiziet jo forshaak paliek, saak vairaak liidzinaaties pirmajiem duumiem, luktura izmantoshana samazinaas, levelji paliek gaishaaki.
[User Picture]
From:[info]xoox
Date:August 4th, 2004 - 02:26 am
(Link)
Kāds tev komps?
/me vāji cer, ka uz Athlon 1200 varēs PAMĒĢINĀT uzspēlēt.
[User Picture]
From:[info]snake
Date:August 4th, 2004 - 10:35 am
(Link)
Athlon 1,9 Ghz, 256 Ram un GeForce3 Ti200.
Nū - 800x600, viss uz low bet ieslēgtas ēnas (galvenais iemesls vispār spēlēt) un ieslēgts bump-mapping.
Tīri tā neko.
Bet man vajag vismaz 30 FPS, un es esmu gatavs ziedot ar kvalitāti, tikai lai tie fps būtu. Ja FPS nav tik svarīgi, var arī augstāk.
Bet nu izskatās tāpat ļoti.