- gaidas
- 2005-1-27 15:26
- baaaa.
tagad man jāsēž un jāgaida vērtējums...
eniivei te ir manas atbildes
- aprakstīt videoatmiņas saturu un saikni starp to un displeja ekrānu
Videoatmiņa tas praktiski ir masīvs, kura elements ir kautkāda
noteikta "krāsa". Šī masīva elementu skaits ir atkarīgs no
izšķirtspējas (punktu skaits platumā x punktu skaits augstumā).
Patiesībā ir divi šādi masīvi. Viens tiek rādīts uz ekrāna (t.i. tiek
nosūtīts displejam), kamēr otrā veido nākamo bildi, pēc tās izveides
masīvi tiek samainīti vietām.
- aprakstīt procedūru BitBlt un tās lietošanu
BitBlt (saīsinājums no Bit Block transfer) tā ir procedūra veselas
pikseļu grupas pārsūtīšanai/iegūšanai (attēlošanai). Parasti tas ir
GetImage un Put Image funkciju pāris, kur Get image iekopē kautkādā
buferī kautkādas bildes daļas saturu, bet PutImage izvada šo buferi uz
iegūstamās bildes.
PutImage turklāt var izmantot rastru operācijas, kura tiek veikta
pabitam ar katru fona (iepriekšējās bildes) un bufera pikseli.
- pārskaitīt 2D ģeometrisko primitīvu atribūtus
punkts-krāsa
līnija - stils, platums, aizpildījuma raksts
apgabals - pildījums (jā/nē), stils (caurspīdīgs/necaurspīdīgs),
aizpildījuma raksts, kotūrlīnijas atribūti
teksta zīme - forma, krāsa, izmeērs, pasvītrojums, retinājums.
- aprakstīt taisnes nogriežņa robojumu nolīdzināšanas metodes ideju
taisnes nogriežņa robojumu nolīdzināšanas (Antialiasing, turpmāk AA)
metodes ideja ir sekojoša:
Tā vietā lai vienkārši veiktu līnijas izrindošanu, mēs papildus ņemam
vērā attālumu starp pikseli, un līnijas reālajām koordinātām šajā
bildē. Viens no paņēmieniem varētu būt, ka iekrāso līnijai tuvāko un
otru tuvāko punktu nevis ar vienkāršu rgb krāsu, bet gan ar rgba
krāsu, kurai atkarībā no attāluma mainās a (alfa) vērtība (citiem
vārdiem sakot caurspīdīgums). Tad jo tuvāk dotais punkts ir taisnei,
jo mazāk caurspīdīga ir putpixel izmantojamā krāsa, jo tālak punkts ir
no taisnes, jo caurspīdīgāka ir šī krāsa.
- raksturot sfēras izskatu dažādās projekcijās
Manuprāt tas būs aplis...
- piedāvāt parametriski definētas virsmas projekcijas lieluma
novērtēšanas kritēriju
Lenķis starp parametriskas virsmas normāles vektoru, un kameras vektoru.
- definēt krāsas ziņā identiskus starojumus un izskaidrot krāsu
metamerisma parādību
divi starojumi C1(l), C2(l) ir vizuāli identiski (vienā krāsā), tad un
tikai tad, ja ai(C1) = ai(C2), i=1,2,3. ai ir viena receptora sumārā
reakcija uz doto starojumu.
Eksistē bezgalīgi daudz vizuāli identisku krāsu starojumu ar dažādu
elektromagnētiskās enerģijas spektrālo sastāvu. Par to var
pārliecināties lietojot spektroskopu. Šo parādību sauc par krāsu
metamerismu.
- paskaidrot polāro koordinātu idejas pievilcību krāsu uzdošanā
Ahromatiskā punkta īpašais stāvoklis hromatiskuma plaknē rosina uz
domām, ka dabiska ir arī krāsu polārā koodinātu sistēma, kurā
nepieciešamo apgabala robežas punktu nosaka attiecīgā stara leņķis ar
bāzes staru, bet vajadzīgās krāsas punktu šī stara nogriežņa relatīvā
daļa (no 0 līdz 1). Pilnai informācijai vēl nepieciešams pievienot
spožuma līmeni.
Rezultātā iegūst krāsu koordinātu sistēmu, kuras nosaukumu kombinē no
vārdu HUE, SATURATION, LUMINANCE. - 6 iespamojaiespamo
- 2005-1-27 16:38
- Anonīmais [alkoholiķis]
-
Izklausaas gudri un paarliecinoshi :) Noteikti buus labi (kad buus veerteejums?)
Agzas - Atbildēt
- 2005-1-27 16:46
- ramuuns
-
Vērtējums
1. 2
2. 1.75 Kads piemers ari dereja.
3. 2
4. 2
5. 0.5 Nu ja, tik nepilniga atbilde.
6. 0 Izskatas, ka jautajums pavisam nav saprasts.
7. 0.5 Un kur izskaidrojums, un piemeri?
8. 0.5 Un kur tas pievilcibas skaidrojums?
Kopa 9.25
Vertejums 4.625
Atzimi varu likt 6, jo Jus vismaz ir viena aktivitate nodarbibas. - Atbildēt
- 2005-1-27 17:27
- Anonīmais [alkoholiķis]
-
uhh... izklausiijaas jau labaak...
un arii darbs saliidzinoshi liels shitajaa priekshmetaa ieguldiits... {man buutu skrobe}
bet nu tevi jau laikam 6 apmierina?
Agzas - Atbildēt
- wow, look, look, what i've got!
- 2005-1-27 20:53
- cu
-
- definēt attēlu, nosaukt šo terminu dažādās valodās
Attēls – krāsaina virsma. Pats vārds jau saka – kaut ko attēlo.
Sinonīmi – bilde, ilustrācija.
Angliski – image (vispārīgs), picture (precīzāks, “vizuāls attēls”)
- sniegt dažādas intensitātes ahromatiska starojuma paletes aprēķina piemēru
RGB sistēmā:
Veidojot viena toņa paleti, svarīgi, lai jaunizveidotajām krāsām saglabātos tāda pati R:G:B attiecība, kā “bāzes krāsai”. Piemērs pseidokodā:
R = 123
G = 234
B = 10
For i in 0 .. max(R,G,B) do:
Palete[i,1] = int(i/R*255)
Palete[i,2] = int(i/G*255)
Palete[i,3] = int(i/B*255)
Ja vēlamies iegūt tikai pelēkās (ahromatiskās) krāsas, visām paletes krāsām R,G,B vērtībām būs jābūt vienādām.
HSB sistēmā:
Vienkārši – veidojot paleti, mainām tikai bāzes krāsas Brightness/Luminance komponenti.
- sniegt piemēru attēla kodēšanas universālai metodei atmiņas ekonomijai
Visvienkāršākā lieta, ko, atmiņas ekonomijas labā varētu darīt – lietot jebkādu vispārīgu datu kompresēšanas algoritmu.
Labāku ekonomiju, protams, var iegūt, zinot kodējamo datu īpašības (tas ir attēls), un pieļaujot nebūtiskus informācijas zudumus.
Viena ļoti vienkārša, bet tomēr daudzos gadījumis ļoti efektīva metode ir GIF formāta lietotā:
Iedomājamies attēlu, kā garu skaitļu virkni. Kaut kādā veidā meklējam šajā virknē fragmentus, kas aktārtojas, un aizvietojam tos ar īsākiem. GIF formātā “fragmenti, kas atkārtojas”, ir vienkārši vienādas krāsas pikseļi, kas nāk pēc kārtas.
Tālākās optimizācijas – saskaitām, cik dažādu krāsu ir attēlā, un attiecīgi, krāsu apzīmēšanai izmantojam pēc iespējas īsākus kodus. Biežāk lietotajām krāsām lietojam īsākus kodus.
Šī metode labi strādā attēliem ar maz krāsām, diagrammām, tekstiem, karikatūrām. Slikti – fotogrāfijām, attēliem ar daudzām krāsām, daudz detaļām.
- aprakstīt Brezenhema metodes ideju taisnes nogriežņa izrindošanai
Brezenhems pierādīja, ka taisnes nogriežņa izrindošanai pietiek tikai ar veselo skaitļu aritmētiku.
Ideja – ja jāizlemj, kurā no diviem blakusesošiem pikseļiem punktu jāzīmē, apskatāmies, kurā pusē no abu pikseļu viduspunkta atrodas jaunais pikselis, un zīmējam to tās puses pikselī (viduspunkta metode). Ar veseliem skaitļiem var iztikt jo koordinātes varam dubultot un starp blakusesošajiem pikseļiem iegūt vēl vienu, “iedomātu”.
Ar veselo skaitļu aritmētiku var iztikt gandrīz vienmēr, lietojot universālu pieeju – fiksēta punkta daļskaitļus – pieņemam, ka visos skaitļos pirms pēdējajiem x cipariem (binārajā sistēmā) atrodas punkts. Pārveidojumi no šiem “daļskaitļiem” uz īstiem veseliem skaitļiem ir ļoti ātri, jo tikai vienā vai otrā virzienā jāpabīda bitiņi skaitlī.
- aprakstīt kabineta un kavaliera projekcijas
Abas divas ir slīpās paralēlās projekcijas un abas diezgan līdzīgas. Abās asis ir izvietotas šādi:. |z . | . |____y . / . /x
Atšķirība ir tajā, cik gara (2d attēlā) ir viena x ass vienība. Kavaliera projekcijā tā tiek ņemta vienāda ar z un y asu vienības garumu, kabineta – pusīte.
- aprakstīt šķēlumu kontūru aizklāšanās noteikšanas ideju
Šķēlmu kontūru metodi visērtāk izmantot paralēlajās projekcijās.
Izmanto 2 “peldošos horizontus”- augšējo un apakšējo. Augšējajā glabā visaugstāk uzzīmēto pikseļu kopu, apakšējā – apakšējo. Šķēluma plaknes zīmē no tuvākās uz tālāko, un sanāk, ka “peldošajos horizontos” tiek visu laiku atzīmēts, cik tālu kurā vietā ekrāns jau ir aizpildīts.
- paskaidrot, kāpēc tīrās spektra krāsas hromatiskajā diagrammā veido līniju
Funkcijas Si(lambda) pakļaujas izliektības principam, tāpēc tīrās spektra krāsas atrodas uz visu krāsas konusa virsmas. Konusu šķeļot, iegūtajam krāsu laukumam pa apmali ies tīrās spektra krāsas. - Atbildēt
- fināls
- 2005-1-27 20:53
- cu
-
- paskaidrot, vai purpura starojumam pievienojot zaļo starojumu var iegūt baltu vai dzeltenu gaismu, un, kāda krāsa rodas, to pašu darot ar krāsvielām
Dzelteno vai vismaz dzeltenīgu krāsu varēs “pieregulēt”, ar balto būtu drusku grūtāk. Cilvēka acī ir triju veidu receptori (vēl ceturtais, tumsai domātais), katrs veids savā īpašā veidā uztver dažādus starojumus. Tā kā šie trīs veidi ir viienīgais veids, kā acs/smadzenes var saprast, kādā krāsā ir gaisma, bieži sanāk, ka uz dažādiem starojumiem receptori reaģē vienādi – krāsu metamerisms. Tākā ar zaļo varēs pieregulēt 2 receptoru doto “signālu” un ar purpuru – trešo, - dzeltenu vai “gandrīz baltu” varēs dabūt.
Ar krāsvielām ir tā – jauc ko jaukdams, sanāk nesmuks brūns. Tas tāpēc, ka, sajaucot vielas ar dažādām krāsu atstarošanas īpašībām, šīs īpašības nesummējas, sanāk kaut kas jauns un bieži neprognozējams. Piem., pēc zīmēšanas ar ūdenskrāsām, ārā lejamais ūdens gandrīz vienmēr ir brūns/melns.
iegūstam šo:
1) 2
2) 2
3) 2
4) 2
5) 2
6) 2
7) 2
8) 1.8 "balto būtu drusku grūtāk" -- ko tas nozime? Un kapec tur par to
metamerismu runats?
----------
Kopa: 15.8
Vertejums 7.9
Atzīme 9. - Atbildēt