|
Mar. 4th, 2019|09:13 am |
Droši vien ar savu iesniegumu apcirpt krūmus dažās vietās Rīgā es tiktu ierakstīta glābietkokus melnajā sarakstā, tiesa, tie krūmi aizsedza skatu krustojumā un visai regulāri tur saskrējās pārgalvīgi velocipedestrotāji un/vai velocipedestrotāji ar gājējiem (mani tajā skaitā); divu nedēļu laikā krustojuma krūmi turpināja stāvēt, kur bijuši, vien uz ielas pusi vērstā lapotnes daļa bija pa vertikāli apcirpta. Tas pats trasē uz bērna skolu. Neko nenožēloju. Tāpat kā nenožēloju, ka rajčikā starp skrejceļu un veloceļu apstādījumos iedēstīti 20+ koki. Petīcijas par mangaļsalas mōlu gan maļas un maļas un tur manāms, ka ir kādas intereses, kuras grib izbīdīt un sabiedriskā aktivitāte it sprungulis riteņos, uz cik ilgu laiku - nezinu, bet tomēr.. Rokas turpina laisties Brīvības/Matīsa stūra apbūves sakarā, savukārt par Marijas ielas namu - laižas un cilājas pusceļā (skat.3.punktu lejāk).
Taču, ja kādam ir noskaņojums komunicēt ar pašvaldību par pilsētas labiekārtošanu, tad, lūk, dažas iespējas:
1)
Plānojot un attīstot transporta infrastruktūru, jāņem vērā, ka tā ir cieši saistīta ar pilsētas teritorijas un apbūves īpatnībām. Būtiski ir ievērot plānošanas pēctecību, kā arī integrēt jaunas tehnoloģijas un zināšanas. Tāpēc nepieciešama aktuālu datu ievākšana un projekta “Ilgtspējīga mobilitāte pilsētās un ikdienas pārvietošanās Baltijas jūras reģiona pilsētās” (SUMBA) gaitā tiks veikta mājsaimniecību aptauja, transportlīdzekļu skaitīšana un transporta simulācijas modeļa aktualizēšana.
Aptauja tiks veikta visā Rīgas teritorijā un Rīgas aglomerācijā un aptaujas process ir sadalīts divos posmos: 1.posms norisināsies no 1. marta līdz 31. maijam, bet 2.posms - no 1. septembra līdz 30. novembrim. Kopumā plānots aptaujāt 5000 mājsaimniecību. Pilsētas attīstības departaments aicina iedzīvotājus būt atsaucīgiem un sniegt informāciju par saviem ikdienas pārvietošanās paradumiem.
Aptaujas dati tiks apstrādāti un ievadīti transporta simulācijas modelī, lai izstrādātu iedzīvotāju pārvietošanas matricas un noteiktu iedzīvotāju pārvietošanās paradumus. Transporta simulācijas modelēšana ir nepieciešama, lai, pamatojoties uz iegūtajiem datiem, varētu noteikt pilsētas aktuālākās attīstības vajadzības, kā arī secīgi radītu uz aprēķiniem balstītu argumentāciju tālākiem pašvaldības lēmumiem attiecībā uz nepieciešamo transporta infrastruktūras un attīstības projektu īstenošanas prioritāro secību.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments sadarbībā ar Olštinas pilsētas pašvaldību (Polija), Šauļu pilsētas pašvaldību (Lietuva), Vahjo pilsētas pašvaldību (Zviedrija), Tartu pilsētas pašvaldību, Altonas pilsētas pašvaldību (Vācija), Tallinas pilsētas pašvaldību un Harju apgabalu (Igaunija) piedalās Eiropas Savienības Interreg Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas apstiprinātā projektā „Ilgtspējīga mobilitāte pilsētās un ikdienas pārvietošanās Baltijas jūras reģiona pilsētās”.
Līgums par aptaujas veikšanas, iepirkuma procesa rezultātā, ir noslēgts līgums ar AS “Transporta un sakaru institūts”, kas pakalpojumu veiks sadarbība ar Pētījumu centru SKDS. Projekts SUMBA tiek īstenots ar INTERREG programmas finansiālu atbalstu.
Plašāka informācija par projektu pieejama www.sumba.eu un Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta mājaslapā: www.rdpad.lv .
Informāciju sagatavoja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību vadītāja Solvita Brence, tālr.67012916, e-pasts: pr.pad@riga.lv.
2)
Pirms gada notika jaunā plānojuma līdz 2030. gadam pirmā apspriešana, kuras laikā Pilsētas attīstības departaments saņēma vairāk nekā 2000 iedzīvotāju priekšlikumus. Kopumā vērā ņemti 593 priekšlikumi. Viedokli par plānojumu izteica arī 51 institūcija. Patlaban spēkā ir Rīgas teritorijas plānojums 2006.-2018.gadam un tad darbosies līdz brīdim, kad tiks apstiprināts jaunais plānojums. Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030.gadam izstrādes process tika sākts 2012.gadā. Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments aicina visus interesentus aktīvi iesaistīties sabiedriskās apspriešanas norisē – iepazīties ar RTP2030 pilnveidoto redakciju, konsultēties ar departamenta speciālistiem un sniegt savus priekšlikumus un komentārus par risinājumiem.
RTP2030 pilnveidotās redakcijas dokumenti publiskās apspriešanas laikā būs pieejami:
- interneta portālā geolatvija.lv, - izstādē Rīgas domē, - klātienē Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā (Amatu ielā 4, 5. stāvā) apmeklētāju pieņemšanas laikā. Rakstiski priekšlikumus par RTP2030 redakciju līdz 10. aprīlim varēs iesniegt:
- interneta portālā geolatvija.lv, - sūtot pa pastu Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentam Amatu ielā 4, Rīgā, LV-1050 (pasta zīmogs 10.04.2019.), - klātienē jebkurā Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā.
Departaments atgādina, ka RTP2030 neparedz izmaiņas teritorijas izmantošanai un apbūvei Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, kur spēkā saglabājas „Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi.”
RTP2030 izstrādā Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments sadarbībā ar ārpakalpojuma sniedzējiem SIA “Grupa 93” un SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment”.
Papildu informācija Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldē: tālrunis 67105818, e-pasts: sin@riga.lv un departamenta mājaslapā www.rdpad.lv, sadaļā “Teritorijas plānošana – Izstrādē”.
Infografika Informāciju sagatavoja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību vadītāja Solvita Brence, tālr.67012916, e-pasts: pr.pad@riga.lv; Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons, tālr: 67026231, e-pasts: martins.vilemsons@riga.lv.
3) Piektdien, 1.martā, plkst.10.00 RD Īpašuma departamenta telpās (R.Vāgnera ielā 5, 219.kabinetā) notiks Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisijas sēde. Divi no svarīgākajiem dienaskārtības jautājumiem - Marijas ielas 6 ēkas atjaunošanas ieceres un projektu pieteikumu atvēršana pašvaldības līdzfinansējumam kultūrvēsturiskā būvmantojuma saglabāšanai.
Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisija konkursā iesniegto darbus izvērtēs jau ceturto gadu pēc kārtas. Ja 2016.gadā namu īpašnieki ar pašvaldības līdzfinansējumu atjaunoja 20 ēkas, bet astoņi īpašnieki restaurēja kādu no ēkas detaļām, tad pagājušajā gadā ar pašvaldības līdzfinansējumu tika atjaunotas 79 kultūrvēsturiskā būvmantojuma ēkas. Šogad pašvaldība apstiprinātajiem projektiem budžetā ir rezervējusi 1,2 miljonus lielu līdzfinansējumu. Rīgas pilsētas pašvaldības atklātajā konkursā “Rīgas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums kultūrvēsturiskā būvmantojuma saglabāšanai 2019. gadā” projektu pieteikumus varēja iesniegt līdz 1.martam plkst.9.00.
Marijas ielas 6 ēka ir vietējās arhitektūras piemineklis ar valsts aizsardzības Nr.7851. Īpašumu veido zemes vienība 1432 kvadrātmetru platībā, uz kuras atrodas piecstāvu dzīvojamā ēka un pagrabs zem pagalma. Dzīvojamai ēkai ir klasificēta kā B kategorijas vidi degradējoša būve un tās īpašniekiem ir piemērota paaugstinātā nekustamā īpašuma likme. Vienlaikus īpašniekiem vairakkārt ir uzdots veikt nepieciešamos ēkas konservācijas darbus un saglabāt visas vēsturiski nozīmīgās ēkas detaļas. Pagājušā gadā Rīgas dome pieņēma lēmumu, ar kuru uzdeva īpašniekiem izstrādāt un saskaņot Rīgas pilsētas Būvvaldē ēkas atjaunošanas būvprojektu.
AICINĀM MEDIJU PĀRSTĀVJUS PIEDALĪTIES SANĀKSMĒ!
Papildu informācija: Baiba Gailīte, Rīgas domes Īpašuma departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja, tālr. 67037357, mob.tālr.26555927, e-pasts: baiba.gailite@riga.lv
|
|