- tuvredzība uzvar
- 4/29/11 09:30 am
-
Šobrīd krāju materiālus vienam rakstiņam, un uzgāju inčīgu pētījumu no behavioural economics operas. Es pieļauju, ka to veica angļu zinātnieki. Jo pētījuma gaitā tika noskaidrots, ka, piedāvājot respondentiem izvēlēties starp diviem dažādiem saldajiem ēdieniem, atbildes atšķiras atkarībā no tā, par kādu laika posmu ir runa.
Respektīvi:
next week's snack: 2/3 chose fruit salad, 1/3 chocolate;
this week's snack: 1/3 fruit salad, 2/3 chocolate.
Un secinājums gaužām vienkāršs, bet tādēļ vēl jo vairāk ģeniāls - cilvēkiem ir tendence rīkoties racionāli nevis konkrētajā brīdī, bet gan atlikt to uz nākotni. Jeb people are rational for the future, but not for the present; but when the future arrives it is the present, so the short-term wins.