xxl - Post a comment [entries|archive|friends|userinfo]
toadbeauty

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Istanbul May. 18th, 2016|08:34 am

toadbeauty
Patiesība atkal ir kaut kur pa vidu.

No vienas puses tas Kačevskas ziņojums ir histērisks - aaa, mēs visi būsim pagalam. Jau pašā sākumā "Latvijai agri vai vēlu būs nepieciešams sākt interpretēt jau minēto Satversmes 110.pantu, kā arī CL 35.panta otro daļu “gender” sociālās teorijas gaismā. Tas nozīmē viendzimuma laulību atļaušanu, pat nemainot Satversmes 110.panta 1.teikuma redakciju."

Nu nez... Man jau skolā mācīja, ka sex un gender nav viens un tas pats. Manuprāt sen jau visiem bija zināms, ka ir tāds "sociālais dzimums". Bet tagad sanāk, ja, agdies, mēs to atzīsim oficiāli, tad viss pagalam.

Uzjautrina teikums "Stambulas konvencija klaji ignorē gan Satversmes 112.pantā..." Mhm. Un tad vēl apvainosimies, ka Konvencija klaji ignorē Aizkraukles pagasta saistošos noteikumus. Pie kreisās pakaļkājas viņiem tā mūsu satversme :D

No otras puses, Konvencijā arī viss nav spoži. It kā tiek atzīts sociālais dzimums "ar terminu „sociālais dzimums (dzimte)” tiek saprastas sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības, ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem"
Bet tajā pašā laikā Konvencijas 12. pants 1. daļa saka "1. Konvencijas dalībvalstis veic visus vajadzīgos pasākumus, lai veicinātu izmaiņas sociālās
vides un kultūras noteiktajos sieviešu un vīriešu uzvedības modeļos nolūkā izskaust aizspriedumus, paražas, tradīcijas un jebkādu citu praksi, kuras pamatā ir ideja par sieviešu nepilnvērtību vai par sieviešu un vīriešu lomām, kas padarītas par stereotipiem."

Ļoti labs un prātīgs teikums, izņemot to par sieviešu un vīriešu lomām. Tātad konvencija neatbalsta sieviešu un vīriešu lomas, līdz ar to arī "sociālo dzimumu".

14. pants ievieš putru:
"14. pants. Izglītība
1. Konvencijas dalībvalstis attiecīgos gadījumus veic vajadzīgos pasākumus, lai visu izglītības
līmeņu mācību programmās iekļautu mācību vielu par tādiem jautājumiem kā sieviešu un
vīriešu līdztiesība, tādas dzimumu sociālās lomas, kas nav padarītas par stereotipiem,
savstarpējā cieņa, nevardarbīga konfliktu atrisināšana savstarpējās attiecībās, ar dzimumu
saistīta vardarbība pret sievietēm un tiesības uz personas integritāti, un lai šī mācību viela
būtu pielāgota audzēkņu spēju attīstības līmenim."

Tātad ir tādas dzimumu lomas, kas nav stereotipi. Un kurš tad noteiks, kas ir stereotipi, kas nav. Mēs tagad principa pēc plosīsimies un ieviesīsim jaunas lomas, ka tik nebūtu stereotipiskas.
link Read Comments

Reply:
From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: