- h
- 11/25/08 10:47 am
- Purčikā aizturējuši virinātāju. Nu nelieši! Kā lai cilvēks izklaidējās? M? Tik tizli, ka to darija bērnu priekšā. Ne vienmēr tās sardules biksēs ir rādāmas.
- 56 commentsLeave a comment
- 11/25/08 10:58 am
-
fui, man ir nelāgas atmiņas no vilciena Rīga-Jelgava, kad vēl mācījos videnē. Iekāpa Torņkalnā viens vecs bomžtipa tirliņš, nosēdās man priekšā un viņam tā sardele karājās ārā no bikšpriekšas cauruma. Pretīgi!! šitādiem elektrodus saspraust olās!
- Reply
- 11/25/08 11:01 am
-
ar 220kV
- Reply
- 11/25/08 11:04 am
-
kur var dabūt 220 000 vatus? (ja jau kilovati). Pie tādas strāvas stipruma jau nemocīsies.
- Reply
- 11/25/08 11:08 am
-
klausies, V ir volti (ne vati), tas viens, un voltos izsaka spriegumu, nevis strāvas stiprumu, divi
tur pat ogle laikam nesanāktu :) - Reply
- 11/25/08 11:10 am
-
ā pamanīju, bet spriegums jau bez strāvas stipruma ir bezjēdzīgs - nekaitīgs, tak ne?
- Reply
- 11/25/08 11:13 am
-
spriegums, ja vien ir pielikts vadītājam, rada strāvu. pats par sevi spriegums ir tikai tad spriegums, ja nav "pievienots" :)
- Reply
- 11/25/08 11:15 am
-
murgaini uzrakstīju, "tikai tad spriegums" domāts "spriegums viens pats" :)
- Reply
- 11/25/08 11:19 am
-
mjā, aizmirsušās elementāras lietas:( bet paurī vēl atblāzma, ka nonāvēt varēja jūtīgāku dvēseli daži vati, ne volti. Tā ir, ka fiziku iegrūž piespiedu kārtā paātrinātā tempā, pauris atviegloti noelšās pēc eksāmeniem un izmēž visu ārā:(
- Reply
- 11/25/08 11:20 am
-
man vajaga labot?:P Nu būs jau labi, tāpatās saprata kas ar to domāts ;P
- Reply
- 11/25/08 11:23 am
-
šis tak ir tavs žurnis. mēs te atjaunojam tehniskās zināšanas konstruktīvā sarunā:)
- Reply
- 11/25/08 11:25 am
-
labi, nākamreiz uzrakstīšu nepareizi formulu spirtam vai kodolfizikas pamattēmām, un tad gan būs incanti palasīt, ko jūs teiksiet par to :P
- Reply
- 11/25/08 11:27 am
-
Etanols (etilspirts, metilkarbinols, CH3CH2OH, EtOH) ir plašāk pazīstamais spirts.
lai paliek špikerītis:D - Reply
- 11/25/08 11:28 am
-
:)))
- Reply
- 11/25/08 11:29 am
-
vienkāršoti tomēr - CH3CH2OH
- Reply
- 11/25/08 11:31 am
-
jā, un ar kV Tu mani samulsināji! Jopcik. Bet nu varu jau paparasīt blakussēdētājam, kas par elektrību un augstspriegumiem un tā tālāk labi daudz zin :P
- Reply
- 11/25/08 11:22 am
-
nē, vati laikam nē, īstenībā miliampēri, kas plūst cauri, bet kā jau tikko rakstīju, viņi ir diezgan saistīti ar voltiem (aprēķināmi)
elektrība man bija mīļākais priekšmets skolā :) - Reply
- 11/25/08 11:24 am
-
es arī bērnībā degunā iebāzu divu atkailinātus vadus no rozetes, taču par elektriķi nekļuvu. (atšķirībā no švāgera)
- Reply
- 11/25/08 11:25 am
-
:DD
- Reply
- 11/25/08 11:26 am
-
:D
Bērnības ainiņas;D - Reply
- 11/25/08 11:20 am
-
nē, nu zinot cilvēka elektrisko pretestību, pēc Oma likuma, zinot spriegumu, var aprēķināt strāvu, tāpēc voltu nosaukšanai ir jēga (atvainojiet, tjigra, par tehnisku aizrunāšanos, tāds jocīgs rīts man)
- Reply
- 11/25/08 11:23 am
-
heh :D Nu ņemot vērā kur es strādāju, man ar ir nepiedodams, ka šitā pārrakstījos ;) Viss oki, pie visa vainīgs sniegs(stihija) ;)
- Reply
- 11/25/08 11:25 am
-
pag, tev tak viss pareizi (pat vēl ar pareizajiem lielajiem un mazjiem burtiem) :))
- Reply
- 11/25/08 11:27 am
-
pft, nu nojaucāt galīgi mani.
Tad kā pareizi kV vai kW.
goddes!! - Reply
- 11/25/08 11:32 am
-
"pielikt" var tikai spriegumu, viss štokos :))
jauda ir tas, ko spriegums dara, bet tā jau ir cita tēma (vai temats? goddes!!) - Reply
- 11/25/08 11:36 am
-
Viena volta spriegums ir, ja, vadītājā plūstot vienu ampēru (A) stiprai strāvai, tiek patērēts viens vats (W) jaudas.
Ar šo es saprotu, ka tirina/padara darbu - vats (W). bet Volts (V) ir šī pasākuma mērvienība. Tā? - Reply
- 11/25/08 11:39 am
-
es paklusēšu, lai neiebrauktu lielākās auzās :) Fizikā es nu neko nejēdzu,lai vai kā mācījos. Klusēšana ir savas nezināšanas (muļķības) neizrādīšana. mhm.
- Reply
- 11/25/08 11:41 am
-
o! atgādināji man, ka jāuzraksta ieraksts par cilvēku, kurš nezina, taču TV grib izteikt viedokli par sev svešu tēmu par visām varītēm.
- Reply
- 11/25/08 11:43 am
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Watt ? nez, te tā paskaidrināts.
- Reply
- 11/25/08 12:03 pm
-
pag, formula pirmajā rindkopā) jau ir pareiza, tikai no kaut kādas dīvainas puses :) parasti jau jauda ir taa, ko reekjina, bet tas tā, formula pareiza :)
jauda nav gluži darbs vai enerģija, bet padarītais darbs vai iztērētā enerģija LAIKA VIENĪBĀ, tb, cik fiksi (jaudīgi :) tiek darīts. Vienādu darbu var padarīt arī ar mazu jaudu, tikai tas jādara ilgi (vai ar lielu un ātri). Enerģija ir zināmās kilovatstundas, piemēram.
"strādā" Volti un Ampēri, to reizinājums ir jauda, W. Nevis W dara darbu un to rezultātā rodas volti. Nezinu, kā lai paskaidro. - Reply
- 11/25/08 12:06 pm
-
ar zīmējumiem un shēmām, vēļams arī visu šo šķērsgriezumā :D
- Reply
- 11/25/08 12:20 pm
-
:)) vai
- Reply
- 11/25/08 12:25 pm
-
o, nevis veļams un vēļams, bet vēlams :D
- Reply
- 11/25/08 12:09 pm
-
Kapēc no dīvainas puses? Man interesēja volts. Vienkāršoti sakot - kas tad tirina īsti cilvēku, kas piebāzies pie strāvas avota, vats vai volts? Vai neviens un tās ir tikai SI mērvienības procesam?
- Reply
- 11/25/08 12:20 pm
-
tirina strāva (ko rada volts). var aprēķināt jaudu, ar kādu tirinās, bet tā nav cēlonis, tā ir sekas.
es nezinu, kāpēc no dīvainas puses, bet no dīvainas puses :) analoģija — tu roc bedri, ar muskuļu spēku, tad lūk, tava muskuļu spēka, kas būtu sprieguma (kā piepīt šeit strāvu, es nevaru momentā izdomāt) analoģija, darbības rezultātā tu pārvieto tik un tik kubikmetrus zemes. Nevar teikt, ka BIJA (kas "bija"? lol) izraktie kubikmetri zemes, KURU REZULTĀTĀ ir radies tavs muskuļu spēks, tas ir ačgārni. - Reply
- 11/25/08 12:48 pm
-
vienu no variantiem, es Tev rīt uzdrukāšu. Uzjautāšu spečukiem. :) Jo no Tevis uzdotā jautājuma formas, man ar palika incanta atbilde :)
- Reply
- 11/25/08 12:56 pm
-
mmm? :)))
- Reply
- 11/25/08 12:58 pm
-
zinu, zinu, ka bija pareizi uzrakstīts ;) bet tomēr :)
- Reply
- 11/25/08 11:36 am
-
Ot tā!
*tjigra smaida kā rīta saulīte* :P
goddes!! - Reply
- 11/25/08 11:19 am
-
ot piesējās :D
- Reply
- 11/25/08 11:20 am
-
ne tak, es jautāju. (+ nepamanīju/sajaucu V ar W ) :)
- Reply
- 11/25/08 12:43 pm
-
es atvainojos, bet ja tev nepatika tas skats, tad kāpēc tu skatījies?
- Reply
- 11/25/08 01:56 pm
-
viņš apsēdās man pretī un izkarināja savu sardeli. kad es to ieraudzīju, piecēlos un aizgāju uz citu vagonu. nepatika ir reakcija, kura rodas pēc tam, kad ieraugi un konstatē faktu!
- Reply
- 11/25/08 01:57 pm
-
ah, es atkal sapratu, ka ieraudzīji, 20min pētīji un secināji, ka nepatīk. piedod :D
- Reply
- 11/25/08 11:06 am
-
kas tad sardulēm vainas
- Reply
- 11/25/08 11:22 am
-
nekādas, ja IR vēlme tās redzēt. bet ja viens nesājās un vienkārši tās ārā stumj un radā kā eksponātu, tad nu nah. Nogriež un ir einuhs.
- Reply
- 11/25/08 11:23 am
-
skaidrs :)
- Reply
- 11/25/08 12:04 pm
-
Bērnībā esmu atskatījusies desmitiem. Pie skolas mežā vienmēr bija. Pirmais,ko redzēju,bija tad,kad man bija kādi 5(!) gadi. Nāca pakaļ kāpņu telpā un jautāja,vai gribu fokusu redzēt,teicu - davaj. Tad izvilka un rādīja pinpi,nobijos,ka uzčurās,un aizskrēju.
- Reply
- 11/25/08 12:07 pm
-
nja, vot tas ir tizli.
- Reply
- 11/25/08 12:27 pm
-
jā, es arī esmu dzirdējis stāstus, zināmu iemeslu dēļ man gan neviens nav rādījis
- Reply
- 11/25/08 12:27 pm
-
citi tos iemeslus nezin :D Lūdzu deklarējiet šos iemeslus ;)
- Reply
- 11/25/08 12:28 pm
-
es domāju tādēļ, ka esmu zēns, vai ne? :)
- Reply
- 11/25/08 12:31 pm
-
ah, jā, tas varētu būt nopietns iemesls ;) dažiem jau veicās. dažiem nē - piedzims bez krāniņiem.
- Reply
- 11/25/08 12:57 pm
-
ko nu veicās, katram takš savi + un savi -
- Reply
- 11/25/08 01:02 pm
-
tas gan :)
- Reply
- 11/25/08 01:04 pm
-
un interese savstarpēja :))
- Reply
- 11/25/08 01:05 pm
-
heh, tāpēc ar jautājums par misionāra pozu un tā ;P Tur sadurās savstarpējās intereses :) :P
- Reply
