Banalizētā tēze, ka "Mūsdienās pērk un pārdod visu", protams, nevienam nav jāatkārto. Pārdod Tevi, pārdod mani... Piemēram, firma X izlaidusi produktu Y un nolēmusi to reklamēt portālā apollo.lv. Pie Apollo.lv reklāmas daļas vadītājas ierodas firmas X mārketinga speciālists un noris apmēram šāda saruna: Speciālists: "Kāda ir Jūsu portāla auditorija?" Reklāmas daļas vadītāja: "Apollo ir viens no lielākajiem Latvijas ziņu portāliem, kuru ik dienas
apmeklē vismaz 60 000 lietotāju. Atšķirībā no citiem portāliem, mēs
varam lepoties ar vērtīgu auditoriju - mūsdienīgas, 20 - 40 gadus
jaunas personības." Speciālists: "Hmm, jā, tā patiešām ir vērtīga auditorija, tieši mums nepieciešamā..." Reklāmas daļas vadītāja: "Mūsu auditorijas pētījumi rāda, ka vidējais apollo.lv lasītājs ir ar augstāko izglītību, saņem algu virs vidējās un visādi citādi ir ļoti vērtīga personība." Speciālists: "Jā, es saprotu, pirktspējīga personība..."
Tālāk seko vienošanās par reklāmas izvietošanu portālā un līdz ar to es un Tu esam pārdoti. Nu varbūt ne gluži tā, ka fiziski, bet vismaz daži mūsu dzīves mirkļi ir iztirgoti. Es atnāku uz darbu, piešķiļu datoru, palaižu Firefox un man uz ekrāna parādās Apollo.lv sākumlapa. Tajā ir trīs reklāmas baneri - "Giga" (0,091 santīms par ekspozīciju), "Labās malas" (0,094 santīmu) un "Apollo iesaka" (0,05 santīmu), kāds par šo manu dzīves mirkli ir samaksājis 0,235 santīmus. Kādam es esmu vajadzīgs, kāds pat ir gatavs maksāt par manu uzmanību. Vai tas nav brīnišķīgi? Kad redzu "karogu", kas aizsedz skatu uz rakstu, kuru vēlos lasīt, mani nepārņem dusmas, tieši otrādi - es izjūtu prieku un gandarījumu, jo kāds man ir izteicis milzīgu komplimentu, samaksājot veselus 0,4 santīmus par manas dzīves mirkli. Es esmu personība. Vērtīga pie tam. Kādā lieliskā pasaulē mēs dzīvojam!
|