liish

(no subject)

Jan. 20th, 2011 | 10:49 am
From:: liish

Man skolas sistēmā konkrēti riebj darba burtnīcas, atbildes ar variantiem a-b-c-d, pilnīgi notrulina domāšanu!! Vajag mācību procesā vairāk brīvo atbilžu, mutisku stāstījumu. Un es reāli jūtu, ka par daudzām lietām man nav izpratnes, kaut skolā tas viss ir mācīts un arī liecība man nebija no tām sūdīgākajām. :D

Sen jau vairs nav tas laikmets, kad jāmācās no galvas kaut kādi fakti, jāiekaļ vēsturnieku vārdi un gada skaitļi. (google it) Cilvēkam skolā būtu jāļauj izprast informāciju, analizēt, nevis mācīties no galvas. Atmiņas treniņu var izveidot kā atsevišķu priekšmetu. Kaut vai ģeogrāfija, kurā bija jāiekaļ Āzijas karte no galvas - valsts un galvaspilsēta. Nu, tagad reāli vienīgais, ko atceros ir Turkmenistāna un Ašgabata, jo toreiz izveidoju tizlu asociatīvu dziesmu. Vai vērtīgāk nebūtu, ja mēs skatītos video, vai taisītu kolāžas izmantojot katras valsts kultūrvēsturiskos objektus utt.

Mana izglītības sāpe ir teorētiskums, kaut tā pati ķīmija, nu nav man sajēgas par ķīmiskiem procesiem, kaut arī visus tos redukcijas vienādojumus perfekti mācēju atrisināt.

Viss saraustīts gabalos, turklāt skolotājs mācību grāmatas materiālus pasniedz kā vienīgo patiesību (pārsvarā 90% gadījumi). Evolūcija?? Manuprāt tikai teorija, jā, labi, Darvinu var skolā pieminēt, bet mācīties, ka pirms 25000gadu notika tas un tas, un testā to jautāt kā pareizo atbildi. NO, NO, NO. :)

Manuprāt, ne jau Kena Robinsona ziņojums bija par to, ka tagad viesiem bērniem jākļūst par māksliniekiem un jāpārstāj izglītoties, bet par to, ka šos talantus nevajag apslāpēt sakot, ka mūziķis/ dejotājs/ gleznotājs maizi nenopelnīs. Padarot bērnus tik nenormāli nopietnus... Skolā nevis māca lietas, bet VĒRTĒ!! Visu laiku vērtē un iedzen bailes no kļūdām. Katra kļūda skolā ir slikta atzīme. Rezultāts - bailes!

Arī piekrītu par to, ka skolās audzina intelektuāļus augstkolai, savukārt tur zinātnei. Iespējams, tā ir tikai mana personīgā negatīvā pieredze, bet daudz no tā, ar ko es saskāros skolā bija teorētisks bla, bla, bla ielikts zinātniskos terminos. Sāp, ka tik daudz jauniešu iegūst bakalauru/ maģistru un tā īsti jau neko izņemot gudri vervelēt nemāk. Visi PR speciālisti utt.. Nu sāp, ka augstkolas diženums ir sabiedriskajā domā iekalts kā tāds gudrības apliecinājums, bet realitātē cilvēks amatnieks, kurš prot izgatavot māla vāzi savā attīstībā ir daudz augstāk. Kas liedz viņam brīvajā laikā lasīt un interesēties par pasaulē notiekošo? Bet vajag kaut ko reāli darīt. Tik maz cilvēku mūsdienās, kas kaut ko māk - izaudzēt, salabot, izveidot, uzšūt, RADĪT.. Patērniecības ziedu laiki.

Ceru, ka spēji kaut daļēji izsekot manam domu plūdumam.

Link | view all comments


Reply

From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: