- Karstgalvji
- 12.9.07 14:13
Originally published at ceerd.lv. You can comment here or there.
NU, kā var necepties par kaut ko tādu? Kāpēc daudzi domā, ka atbildība uz ceļa gulstas tikai uz autovadītāju pleciem? Kaut kāds šmurgulis izdomā šķērsot gājeju pāreju, atrodoties uz velosipēda, bet daži labi par grēkāzi padara autovadītāju. Šķiet, ka noteikumi ir rakstīti tikai priekš autovadītājiem, taču gājēji un riteņbraucēji pārvietojas kā grib. Kamēr ģimenē netiks runāts par satiksmes drošību un kā uzvesties uz ceļiem, ne viens vien cilvēks cietīs. Retu reizi esmu redzējis riteņbraucēju, kurš, pirms škērsot gājēju pāreju, nokāpj no velosipēda un tad pāreju šķērso kā gājējs. Cita lieta, ja nav mašīnu, vai mašīnas ir pietiekami tālu un viņš ir 100% pārliecināts, ka viņš paspēs, nevis viņu palaidīs.
Tā kā, tautieši riteņbraucēji, palasiet ceļu satiksmes noteikumus, noderīga lieta!
- 16 rakstair doma
- 12.9.07 14:19
-
epiks feils
kā riteņbraucējs un noteikumu zinātājs varu teikt - es arī uz pārejām no velo nost nekāpju, bet tikai tad, ja nevienam tāpēc netraucēju. + daudzi vadītājo tāpat palaiž pāri, jo saprot, ka labāk, lai es ātri paminos garām, nekā kāpju nost, stumjos pāri, un sataisu štoperi uz pusminūti ;)
a sīkais, protams, losis, ka neskatoties dur pāri. - Atbildēt
- 12.9.07 14:23
-
štoperis nesanāks, ja brauksi no rīta, kā arī, ja laicīgi nokāpsi nost, - tāpat galvenie pievadi tiltiem ir ciet, so, no big deal :)
problēma jau nebūtu palaist, ja vien pārliecinies, ka tiešām laiž un, ka vispār esi pamanījis, kāda situācija uz ceļa, nevis dur tik pāri cerībā, ka viss būs biksēs.
tapēc ir 2 kategorijas riteņbraucēju, kuras es nepanesu - sīkie uz minamā aparāta un velokurjeri
a par skeiteriem nerunājot - Atbildēt
- 12.9.07 18:56
-
Es grāmatiņu pasķirstīju, bet uz sitiena neatradu - kurā punktā ir par to kāpšanu nost no velospēda?
Un tu pats noteikti kad sīks biji, arī visu pareizi darīji, pareizās vietās brauci ar riteni utt? Un tagad arī, gājējus laižam gan uz pārejām, gan pa labi/kreisi griežoties, pa nepārtrauktajām līnijām nebraucam, sākam braukt tikai zaļajam signālam iedegoties, pa pilsētu tik uz 50, bez rindas nekad nelienam un dzīvojamo māju rajonos braucam uz 20, palaižam katru gājēju utt? Jā, sīcim bija jāpārliecinās par drošību. Tanī pat laikā tu nevari zināt kāda bija situācija, varbūt dāma tjipa laida, laida vai vispār uzgāzēja, lai ātrāk pārbrauktu pāri pārejai. Viņa uzbrauca uz pārejas. Un tas izsaka pietiekami daudz. Mazāk aizsargāts satiksmes dalībnieks par kura drošību viņai bija jāpārliecinās. - Atbildēt
- 12.9.07 20:25
-
iespējams, ka punkta nav, bet ir punkts par to, kur ir teikts, kas ir gājējs. Un gājēju pāreja ir domāta gājējiem nevis citiem transporta līdzekļiem.
Starpcitu, jā, ar riteni es braukāju tikai pa savu miestu un pa Rīgu arī esmu braucis reizes 2 vai 3, šķiet.
Nevajag uzreiz visu vispārināt - parastu pārkārtošanos sastrēgumā ar nosauksim līšanu bez rindas?
Tas, kas cepina, ir gājēju un vellapēdistu attieksme pret autobraucējiem, kamēr paši nejēdz csn. - Atbildēt
- 12.9.07 20:34
-
Līšana tad, ja visi kārtīgi brauc, bet viens par varītēm spraucas ta vienā, ta otrā joslā. Vai arī otrs, "nezināšana", ka laicīgi jāieņem kāda josla, apbraucot sastrēgumus. Tas pats Salu tilts, sastrēguma laikā visa bremzēšanās josla pilna un visa malējā labā, bet nē, gudrinieki lien no otrās joslas. Lūk tā jau ir līšana, neba nu visi pirmo reizi brauc un nezina, ka tur ir jāgriežas laicīgi.
Gājējiem skolā neviens neliek eksāmenu kārtot. Autovadītājiem gan. Un zini, pietiek tādu, kad akurātas stulbības dara gan vienā, gan otrā pusē. - Atbildēt
- 12.9.07 20:37
-
tas, ka cilvēks ir iemanījies apbraukt sastrēgumus, laicīgi pārkārtoties, tas jau nav nekas slikts. Pamēģini rādīt virzienrādītāju un censties pārkārtoties - bez līšanas nesanāks, ja nu kāds negadīsies laipnais. Nevajag nagla līst, bet lēnām, virzīties, parādīt, ka vēlies pārkārtoties.
Uzskatu, ka jebkuram riteņbraucējam būtu obligāti jākārto eksāmens un jāiegūst velosipēdista apliecība. - Atbildēt
- 12.9.07 20:43
-
Nu beidz tēlot naivo, tu labi zini, ka manis aprakstītajā gadījumā tā ir apzināta līšana :)
Principā jau man liekas ka tā arī jābūt, tikai māju pagalmos var bez apliecības, ne? - Atbildēt
- 12.9.07 21:07
-
nu ja tā, tad apzināti tiek darīts viss :D
lab, tas nu tā.
par mājas pagalmiem - zinu tik to, ka drīkst apmācīt braukt ar auto mājas pagalmos bez mācību atļaujas. Par velosipēdistiem - tik sīki nezinu. Bet pieļauju, ka tiem nav tik drastiski (proti, apliecība vajadzīga tik tad, kad lien uz šosejām un pilsētās). A varbūt kļūdos.
Vispār, dienas sāk kļūt tumšākas, jāvelk ārā atstarotāji 8) - Atbildēt
- 12.9.07 20:35
-
Par kāpšanu nost nav rakstīts, taču gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām. Riteņbraucēji drīkst šķērsot brauktuvi divos gadījumos (nezinu vai tikai šajos, bet nekas cits nav īsti minēts)
226. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītajiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.
un par gājējiem ir tā:
22. Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pa pazemes vai virszemes), bet, ja to nav, - krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. Ja redzamības zonā gājēju pārejas vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī attiecībā pret brauktuves malu vietās, kur ceļš labi pārredzams uz abām pusēm.
23. Vietas, kur ceļu satiksme tiek regulēta, gājējiem jāievēro satiksmes regulētāja vai gājēju luksofora signāli, bet, ja tādu nav, - transportlīdzekļu satiksmes regulēšanas luksofora (turpmāk- luksofors) signāli.
24. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
25. Ārpus gājēju pārejas, kur satiksme netiek regulēta, gājēji drīkst iziet uz brauktuves tikai pēc tam, kad ir novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies, ka brauktuves šķērsošana nav bīstama un ka netiks traucēta transportlīdzekļu satiksme.
no šī, manuprāt, izriet ka pa gājēju pārejām brauktuvi drīkst šķērsot tikai gājēji un ja cilvēks stumj divriteni, tad tas skaitās kā gājējs. bet vispār par ceļu šķērsošanu pret riteņbraucējiem noteikumi ir pietiekoši bargi, lai gan, manuprāt, lielākā daļa domā, ka var mierīgi pilnā ātrumā rullēt pāri gājēju pārejām un riteņbraucēju celiņiem, kuri šķērso brauktuvi. mani kā autobraucēju uztrauc, ka pārgalvīgs riteņbraucējs izdomās, ka viņam ir priekšroka uz riteņbraucēju ceļa, kas šķērso brauktuvi un mauks pāri pilnā ātrumā. - Atbildēt
- 12.9.07 20:40
-
jā, ja cilvēks stumj riteni, viņš ir gājējs.
kamēr nesāks vellapēdistus sodīt par pārkāpumiem tā, kā soda autovadītājus, tikmēr domās, ka visu var un uz viņiem CP nemaz neskatās. - Atbildēt
- 12.9.07 21:06
-
pamazām jau sāk sodīt, bet visus jau nevarēs. problēma ir gan braucējos, infrastruktūrā (veloceļi utt.). sodus jau varētu paaugstināt - skarbums būtu diez gan ievērojams, ņemot vērā, ka ar divriteni pa brauktuvi var braukt no 12 gadiem.
klau, ne pa tēmai - negribi moš rīt vakarā aiziet boulingu uzspēlēt uz kādu stundu, moš divām. man te kupons (patiesībā divi) no bowlero ienācies, kas ļauj pa 1 Ls/h spēlēt neierobežotu stundu skaitu. ko saki par šādu domu? kā vispār rīt ar laikiem? - Atbildēt
- 12.9.07 21:14
-
ou, var!
man lekcijas ap 3iem beidzas. un pus4os varētu būt bowlero. tas laiks der? vai labāk vēlāk? - Atbildēt
- 12.9.07 21:25
-
tik agri gan nevaru, jo man 18oo no servisa jāsavāc autiņš un tad pa taisno varētu. ap 19oo moš (nu ātrākais 18:30, bet negarantēju) un kādas divas stundiņas varētu uzraut (divatā varētu sanākt diezgan daudz partiju). vienīgi cik noprotu, tad to kuponu ir daudz un līdz ar to vakarā viss varētu būt aizņemts. ja novienojamies iet, tad moš vajag rīt piezvanīt dienas sākumā un norezervēt celiņu? vnk sakarā ar to, ka kupons ir līdz 15. septembrim derīgs, domāju, ka derētu izmantot, tāpēc tik steidzams uzaicinājums.
- Atbildēt
- 12.9.07 21:50
-
nu tā pat labāk, davai ap 19iem tad, ja var.
tad pa to laiku staprā sainstalēšu kompi vienu :) - Atbildēt
- 12.9.07 21:53
-
ok, tad rīt mēģināšu rezervēt celiņu uz 19oo uz divām stundām, ok? tad uzzvanīšu tev pa dienu vai izdevās vai nē.
- Atbildēt
- 12.9.07 21:56
-
sarunājuši!
droši zvani, tad - Atbildēt