- Ķīlim un Sprūdžam: zaļākai Latvijai un izglītībai
- 8.11.12 12:10
- Skolā fizikā vairāk uzsvars tiek likts uz to, lai izskaidrotu enerģijas nezūdamības pricipu. Kaut kas tajā ir pievilcīgs, iespējams, pirmatnējā sajūsma par to, ka visā visumā nekas nepazūd, turpat vien paliek, vien transformējas no viena enerģijas veida citā. Bet vai tas nerada mānīgu iespaidu par to, ka varam enerģiju neierobežoti tērēt? Varbūt daudz lielāku uzsvaru skolās vajadzētu likt uz enerģijas zūdamības likumu, kas neērti nosaukts svešvārdā par lietderības koeficientu? Piemēram, eksperimentāli nomērīt un apzināties daudzveidīgos enerģijas veidus un uzskatāmi pretnostatīt apjomu, kas ikdienā izkūp gaisā pret to, kas paveic lietderīgo darbu. Disproporcija, kas pavērtos salīdzinājumā varētu palīdzēt bērniem saprast un piedomāt pie tā ko ikdienā pērkam un kā lietojam.