- 17.12.21 11:37
-
Visuma tematika varētu būt ļoti pateicīga mārketingam, kurā tipiski ir meistarīgi jāapvieno neitrālais, atpazīstamais un pārsteidzošais.
Bezgalīgi plašajā Visumā ir ietvertas cilvēces ilgas izrauties no sava aizvien vairāk pietaisītā šūpuļa. Tā daļa ir arī Saule un tās sīkais planetārijs. Tajā mīt gan visu reliģiju un arī dažu evolūcijas teoriju pirmkustinātājs, gan zinātnieku svarīgākie aizvien neatminētie fenomeni. Tajā ārpus Saules sistēmas nav cilvēka dzīves laikā novērojamas cikliskas sezonalitātes, atskaitot varbūt dažas vieskomētas. Melnie caurumi kā gigantiski arkli šļūc tam cauri, savērpjot laiktelpu un sagūstot daļu matērijas tur - kaut kur, no kurienes nekāda informācija līdz mums nevar atnākt pat teorētiski. Vietējās rasu segregācijas problemātika izbalē ārpuszemes civilizāciju satikšanas iespējamības priekšā. Zvaigznēm nav dzimuma un to izmēru atšķirības ir kolosālas, tāpat kā to enerģijas rezerves. Tās piedzimst līdzīgi, bet iet bojā atšķirīgi. Gravitācijas spēks un tā veidotās orbītas ir matemātiski precīzas, bet strapzvaigžņu telpā pastāv arī nevienmērīgi izkliedēta enerģija, par ko pagaidām zināms vēl maz.
Visums tādējādi ir ideoloģiski ļoti neitrāla, vienlaikus ārkārtīgi daudzos veidos estētiska, enerģijas piesātināta, neaptverami plaša un pārsteidzoša vide.
Reizē tas viss ir ļoti atpazīstami, jo kurš cilvēks apzinātā vecumā ne reizi nebūtu vērojis zvaigžņu pilnas naksnīgās debesis un sajuties patīkami satraukts, nojaušot Visuma varenību.
Apzinoties to visā savas ierobežotās iztēles pilnībā, protams, rodas jautājums, priekš kam vispār nepieciešams mārketings un sīkmanīga tirgošanās, ja visapkārt un caurvijot ikkatru no mums dabiski un klātesoši pastāv Visums? Vai cilvēka virsmērķis Visuma izpausmju kontekstā gadījumā nav būt pastāvīgi radošam?