Journal    Friends    Archive    User Info    memories
  Dienu saraksts | Meteolapa - galvenās prognozes un diskusijas | Mans meteo youtube | 2016. gada TOPS |

Draugi


kautskis
24. Apr 2017 12:06 Atgriežoties pie publicētā

Un vēl, kā ar vārgi slēptu sajūsmu ziņo itin visi, kas bija taisījuši Francijas priekšvēlēšanu aptaujas, viņas tik tiešām izrādījušās visnotaļ precīzas. Varbūt neteiksim, ka aptaujas atguvušas savu moudžou, bet katrā ziņā runas par viņu nāvi izrādījušās priekšlaicīgas.

Es domāju gan. Varbūt citur ir kautrīgie vēlētāji, kam negribas atzīties, es balsošu par to un to. Bet frenči, ha, lai nu kas, bet frenči ir nācija, kas nekautrējas.

2 raksta - ir doma


kautskis
24. Apr 2017 10:47 Studijā ziņas

Īpaši pat negribas neko komentēt par Francijas preža vēlēšanām. Ja jūs nenojaušat, ko tieši es varētu domāt par ex-investīciju baņķieri, kas iestājas par brīvo tirgu, starptautisko tirdzniecību un uzņēmējiem draudzīgāku vidi, tad jūs droši vien manā žurnālī esat iemaldījušies pavisam nejauši un iepriekš viņu neesat lasījuši. Īsumā: pirmkārt, iepriecināja balsošanas rezultāti Savojā, man tomēr attiecīgais reģions ir mazliet sirdij pieaudzis, es par viņu esmu labās domās. Otrkārt, ja man prasītu, kur es vēlētos atrasties pēc trim gadiem, es droši vien nevarētu aizdomāties necik daudz tālāk par msjē Makrona pašreizējo stāvokli. Izņemot to precēšanos ar skolotāju. Vispār viņa kundze diezgan izskatās pēc manas vidusskolas somu valodas skolotājas, bet tālāk šo tēmu neizvērsīsim.

Mūsu draudzīgā kaimiņvalsts, cik saprotu, jau laikus pamanījās sadirsties ar msjē Makronu, acīmredzot būdami pārliecināti, ka 2. kārta būs starp prokrievisku kandidātu un prokrieviskāku kandidātu. Nesanāca. Vispār kaut kā nelāgi beidzamā laikā Putinam iet ar to ārpolītiku; tiesa, tas vien, ka Tramps tagad ir darījis šo to, kas Krievijai nepatīk, vēl nenozīmē, ka Krievija nekādi nav palīdzējusi viņam ietrausties preža krēslā. Pašai Krievijai taču savulaik bija vadonis, kas pie varas nāca tad, kad ārvalstis izdomāja krievu lāča kažokā ielaist blusu aizzīmogotā vagonā. Šīs pašas ārvalstis drīz vien saprata, ka drusciņ pārrēķinājušās, bet tas jau faktu nemaina.

Savukārt Rīgas domes vēlēšanas man ir gana vienaldzīgas. Ja būtu puslīdz reāla iespēja, ka Ušakovu kāds varētu nomainīt, tad nebūtu. Bet nu es esmu puslīdz samierinājies ar to, ka Rīgā vienkārši tā notiek. Vispār Ušakovs ir brīnišķīgs piemērs kārtīgam mūsdienu sociķim. It kā teorētiski sociķiem vajadzētu iestāties par sociālās nevienlīdzības mazināšanu, vai ne? Bet praksē viņi ne tikai neķeŗas klāt tiem, kam ir ļoti daudz apšaubāmi dabūtas naudas -- nē, viņi ar viņiem metas pa draugam un par nelielu, bet negodīgu atlīdzību palīdz izbīdīt cauri citus apšaubāmus projektus. Savukārt rēķinu par pabalstiem trūcīgajiem un negodīgo atlīdzību sociķiem apmaksā vidusšķira. Tieši tas ir galvenais iemesls, kāpēc man nepatīk sociķi. Nē, es, protams, jūtu līdzi Vācijas bērniem, un piecdesmit kapeiku man arī nav žēl. Vienkārši man nešķiet pareizi, ka sociālās nevienlīdzības mazināšana nozīmē vidusšķiras pabīdīšanu uz leju, trūcīgo pabīdīšanu mazliet augstāk un vajadzīgo cilvēku iebīdīšanu stratosfērā.

Un vēl drusciņ par sociķiem. Iesaku visiem populisma karodziņu vicinātājiem pievērst uzmanību msjē Melenšona diezgan būtiskajiem panākumiem (lai gan viņa atbalstītāji feisbukos tagad lej gaužas asras par to, ka msjē Fijons tomēr dabūja maķenīt vairāk balsu). Ir aizdomas, ka šī nebūt nav pēdējā reize, kad mēs dzirdam par šo kungu īpaši un līdzīgu uzskatu pārstāvjiem kopumā; tas vilnis, kas tagad rādās vairāk skalojamies uz ļoti labo pusi, tikpat braši var pārsvērties uz ļoti kreiso pusi. Citiem vārdiem sakot, tie vēkšķētāji par kultūrmarksistiem vienā jaukā dienā var atjēgties ar, well, marksistiem.

5 raksta - ir doma


kautskis
23. Apr 2017 21:47

Oui Nous Pouvons


kautskis
21. Apr 2017 17:56 Dzīves mērķi

Vispār [info]pinjons labu jautājumu uzdeva, kādēļ Bērziņam tas viss. Un kā būtu jums?

Poll #20990 Un kādēļ?
Open to: All, results viewable to: All

Ja man būtu 72 gadi un miljons, es

View Answers

dzertu kokteiļus Kalifornijā
53 (98.1%)

kandidētu Rīgas domes vēlēšanās
1 (1.9%)

12 raksta - ir doma


kautskis
21. Apr 2017 16:35 Ilgi neesat domē bijuši, ja?

Man patīk, kā ZZS godīgi atzīst, ka nemaz necenšas tikt Rīgas Domē. Jo eksprezi Bērziņu par lokomotīvi, aha.

26 raksta - ir doma


kautskis
21. Apr 2017 08:10 She ain't no human being

Vakar, kā zināms, dzimšanas dienu svinēja Hitlers, rīt Ļeņins, un varētu gan jautāt, kas varētu piedzimt šādai krāšņai kompānijai pa vidu? Elizabete Vindzora, lūk, kas. Nu, forši.

UPD: Nu, protams, no visa šī trio Elizabete V. ir vienīgā, kas tiešām svin pati. Tomēr ne Hitleram, ne Ļeņinam joprojām netrūkst ļaužu, kas atzīmē viņu dzimšanas dienas viņu vietā.

8 raksta - ir doma


kautskis
20. Apr 2017 16:14 Mākslas darbs stārtapa tehnikā

Āāāāāāāā, pisis zirgs, cik izcili, apdirsties un nepiecelties, drāzt un rakt.

Atvainojiet, protams, manu franču valodu, vienkārši šodien es uzzināju par stārtapu, kas -- ja tas nav visu laiku izcilākais stārtaps, tad es gan gribētu zināt, kas vēl ar šo varētu sacensties. Labi, par visu pēc kārtas.

Tātad tā. Ir uzņēmums, kas ražo sulu spiedi (lūk, par viņiem raksta Blūmbergs, bet varbūt izlasiet pēc tam, tur viņi joku uzreiz atklāj.) Ha, jūs teiksit, tad nu arī sasniegums, tē vē šopā regulāri reklamē sulu spiedes, tepat Baltkrievijā ir uzņēmums, kas ražo sulu spiedi ar divtaktu dzinēju, īsta manta, no pēdējā praula sulu izspiedīs, pie mums tādas vairs netaisa.

Nē, nē. Šis uzņēmums ražo Īpašo, Augsti Tehnoloģisko, Viedo un, protams, Intelektuālā Īpašuma Apsargāto sulu spiedi ar vārdu. Juicero. Un vispār nevis vārdu, bet Zīmolu. Kur izpaužas tehnoloģijas, viedums un intelektuālais īpašums, kas ir unique selling point, kāpēc izvēlēties tieši šo sulu spiedi? Pavisam vienkārši: šī sulu spiede nemāk izspiest sulu pa tiešo no augļiem, viņai nepieciešamas īpašas plastmasas kulītes, kuŗos tie augļi ir sapakoti. Rūpnīcā, protams, pats tu neko sapakot nevari. Un, protams, ka tās ir viedkulītes: spiede pārbauda, vai tā ir pareizā kulīte, vai nav beidzies derīguma termiņš, vai kulīte nav atsaukta, tādā garā.

Turklāt kulītes nevar nopirkt kuŗš katrs muļķis, kam ir lieks piecītis. Nē, kulītes pārdod tikai tiem, kam jau ir sulu spiede. Spiede maksā USD 400, kas ir pa_leeto: agrāk bija USD 700.

Es diezgan droši varu pieņemt, ka jūs neesat tehnoloģiju investori (ja esat, varbūt atsaucieties komentāros; man no jums neko nevajag, vienkārši patīkami iepazīties ar citiem investīciju profesionāļiem). Bet, ja jūs būtu, jums apmēram tagad vajadzētu sākt čurāt karstu.

Kopš jūsu visu mīlētais un godātais augļdatoru uzņēmums ja ne izgudroja, tad noteikti iecēla saulītē domu par to, ka izvēles trūkums ir fīča, iežogotais dārziņš ir bijis ikviena sevi cienoša stārtapa kaujas sauciens. Patērētāji (vai vismaz daļa patērētāju) ir sajūsmā par produktiem, kas no a līdz ž, līdz pat pēdējam loriņam, pieder vienam vienīgam uzņēmumam. Nu tā kā -- kādu tādu neticamu piemēru izgudrot -- tālrunis, kas strādā tikai ar ražotāja apstiprinātu operētājsistēmu, lādējas tikai ar īpaši apstiprinātu vadu, kam var piespraust tikai īpaši apstiprinātas austiņas. Es zinu, pavisam neticams piemērs, bet nu iedomājieties.

Un vēl viens -- nesenāks -- kaujas sauklis ir "xx kā pakalpojums". Jūs negribat savam pircējam pārdot produktu; jūs gribat piegādāt pakalpojumu. Kāds jums labums no tā, ka pircējs vienreiz nopērk jūsu sulu spiedi? Vispār tak pircējs pērk nevis sulu spiedi, bet iespēju dzert sulu, vai ne? Tad pārdodiet viņam iespēju dzert sulu tikai jūsu iežogotajā dārziņā.

Tāpat investoriem ļoti patīk vārdi "inovātīvs, patentēts, vieds, savienots" un tādā garā. Iežogotais dārziņš, kas piegādā sulu kā pakalpojumu -- akjel, ja man būtu lieki 120 miljoni, es arī brēktu, ņemiet, ŅEMIET manu naudu (tieši tik šis uzņēmums savācis investīcijās.)

Viss būtu izcili, ja vien ne viens neliels sīkums: izrādās, kulītes tikpat labi var izspiest ne tikai ar sulu spiedi, bet tāpat ar rokām. Daži investori ir satriekti: kas, nu tiešām kas būtu domājis, ka plastmasas kulīti var saspiest ar rokām?! Citi saka, mēs zinām, bet tas nekas, visviens kruta mantiņa. Un, ziniet, pilnībā iespējams, ka viņiem ir taisnība. Man, piemēram, šķita, ka neviens nekad negribētu dzert Keurig kafiju, jo nu nopietni, ja man jums jāskaidro, tieši kāpēc ne, mēs tāpat nesapratīsimies. Bet nē, "sulu Keurig" (kā šis darinājums nodēvēts), izrādās, ir pagodinājums.

Lai vai kā, šī stārtapa dibinātājs ir mans varonis. Šeit ir produkts, kas nav produkts (kā jau agrāk teicu, ideāla lieta ir tad, ja funkcija tiek pildīta, bet lietas nav); tas ir tikai mārketinga saukļu un vārdeļu apvienojums. Viņš nesniedz pilnīgi nekādu praktisku labumu, tikai atbrīvo pircejus no naudas un liek viņiem pievienoties ar citiem produktiem nesavietojamai platformai (platforma, vēl viens vārds, kas investoriem raisa orgasmu; vienkārši produkts ir sūds, bet platforma, tur jau var sākt runāt). Un, izrādās, simt divdesmit miljonus var savākt ar neko, tikai ar mārketinga saukļiem. Es pilnībā ticu, ka tas nav nopietni domāts uzņēmums, bet dižākais practical joke stārtapu vēsturē.

Kā investīciju jomas profesionālim (ha) man šis pastāsts šķiet arī visskaidrākais līdz šim redzētais signāls tam, ka stārtapu burbulis ir jo brangi uzblīdis. Ja šāds ne-produkts var savākt 120 miljonus -- o, tad galīgi nav slikti. Tas ir, slikti nav tad, ja jums nav akciju tehnoloģiju uzņēmumos. Ja ir, tad paturiet viņas vēl -- burbuļainas investīcijas definīcija ir "tas aktīvs, par kuŗa nenopirkšanu tevi atlaidīs no darba", -- bet pizģec, šitas būs tik krāšņi, tik krāšņi.

Ā, un, protams, ja neesat atbrīvojušies no tā dīvainā priekšstata, ka "valsts naudu tērē nelietderīgi, bet privātie uzņēmēji gan trīsreiz apgroza katru santīmu", tad šis ir īstais laiks to izdarīt (neņemiet ļaunā, bet, ja jums šāds priekšstats ir, tad jums vienkārši nekad nav bijis daudz naudas). Tāpat brīvākā brīdī šo faktu var izmantot kā sākuma punktu, lai pameditētu uz ienākumu nevienlīdzību, jēdzienu "liekēdis" un trickle-down economics (es ļoti centos visus terminus tulkot latviski, bet šo es tomēr nemāku). Līdz daudz kam tā var aizdomāties.

Bet nu pizģec, šitik izcili uzķert vilni, es nevaru. Tas nav sulu Keurig, tas ir stārtapu Pilsonis Keins, Mona Līza un [pierakstiet klāt savu iecienītāko vispāratzīto mākslas šedevru] UPD: Dišāna Pisuārs. Nav vārdu, kas spētu pienācīgi aprakstīt manu sajūsmu.

22 raksta - ir doma


sirdna
19. Apr 2017 15:31

Pa to laiku Vecpampāļos ir aizdomas par ledus bumbā paslēpušamies baciļiem: http://www.sciencemag.org/news/2017/04/food-microbes-abundant-enceladus

ir doma


kautskis
19. Apr 2017 09:23 What else is new

Ha, tas nu gan būtu humors, ja Francijas preža vēlēšanu otrā kārta būtu komītis pret nacīti.

Starp citu, ja Francija tik tiešām uztaisīs Fradieu un atkalieviesīs franku, mani ļoti interesē, kas tieši notiks ar pensijas uzkrājumiem tiem vecajiem krabjiem, kas balsoja par šādu priekšlikumu. Varbūt viņi var apjautāties Latvijas pensionāriem, kas notiek ar zārka naudu (jo Latvijā nav pensiju uzkrājumu, latvieši pensijā negrasās dzīvot, latvieši gatavojas mirt) tad, kad savienība tiek izformēta.

Saprotiet pareizi, manā izpratnē Padsavienības izformēšana ir visskaistākais, gaišākais un katrā ziņā lieliskākais 20. gadsimta ģeopolītiskais notikums. Ja viņa būtu līdz galam sabrukusi, tad vispār būtu brīnišķīgi. Taču es ļoti labi apzinos, ka mans skats uz šo notikumu būtu mazliet citāds, ja 1991. gadā es būtu nevis vienpadsmitgadīgs puņķutapa, bet sešdesmitgadīgs fabrīkas strādnieks. Es priecājos par to, ka nav čekas un obligātā dienesta Afganistānā, bet ir pārvietošanās brīvība un labi apmaksātas darbavietas; fabrīkas strādniekiem citas lietas varētu būt aktuālākas.

Eiropas Savienība gan ne tuvu nav Padsavienība; ja neticat, salīdziniet pilsoņu brīvību Krievijā un Vācijā. Bet vienota valūta ir, un šajā vienotajā valūtā ir pensionāru uzkrājumi. Arī vienots darba tirgus ir, un šī vienotā darba tirgus ietvaros franču pensionārus apkopj rumāņu viesstrādnieki, kas aprūpi padara gan lētāku, gan pieejamāku (es Francijā nodzīvoju deviņus mēnešus, galīgi neradās iespaids, ka šī nu reiz ir nācija, kas masveidā, rūpīgi un iejūtīgi ņemsies apčubināt savus sirmgalvjus).

Bet jā, kā jau minēju, ja cilvēku stāvoklis dzīvē visu laiku slīd uz leju, viņiem sāk gribēties uzvesties neracionāli.

5 raksta - ir doma


sirdna
18. Apr 2017 23:11

Ak, kaut kā pēkšņi atcerējos šito. Gadus 20 nebija redzēta.

https://www.youtube.com/watch?v=jEFTB6xwrpc&list=PL3RYZO9qYh_w3UXuZt76qw6ymVC3CzL7R

4 raksta - ir doma


kautskis
18. Apr 2017 21:17 Kā es iemācījos neuztraukties un iemīlēju adblokus

Nē, man vēl nav miera un gribas padirsties par reklāmu. Kazi, varbūt vēl ir kāds, kas šodien nav uz mani paspējis apvainoties, centīšos labot.

Kāds censonis Rīgas ielās uzsācis visā visumā visnotaļ atzīstamu cīņu pret reklāmām. Šis tas ir aizkrāsots, šis tas ir papildināts, šur tur salīmēti plakāti par tēmu, kā reklāma tevi apzog. Tiesa, plakātā izklāstītā doma ir mazliet vienpusēja, bet no plakātiem jau arī sagaida, ēēē, plakātiskus saukļus, nevis padziļinātu analīzi. Tur iebilst pret to, ka reklāma rada tev kaut kādas izdomātas vēlmes, iedēsta tavā galvā kaut kādus viltus priekšstatus, sabāž kaut kādas ne tavas domas un beigās izvelk no tava maka naudu un iesmērē nekam nevajadzīgas lietas. Un, kā jau reklāmai pienākas, arī plakāts beidzas ar call to action (piedodiet, es nezinu šī termina latvisko tulkojumu): ieviest adbloku reālajā dzīvē.

Phe, es atbildētu, ja strādātu reklāmas industrijā, uz priekšu, ar šādu ierobežotu skatu uz reklāmu tāpat tālu netiksi. Nesen dižākais reklāmas skandāls bija tieši par pretējo: ļaudis sašuta par to, ka reklāma cenšas pieziepēties jau esošam priekšstatam, uzķert kaut kādu aktuālu virzienu un paziņot, re, re, mēs arī esam tie stilīgie ļaudis, kas šitā domā. Tāpat reklāmas galvenais posta darbs nav vis tas, ka tās iesmērē cilvēkiem nevajadzīgas lietas (reklamē arī lietas, kas tik tiešām uzlabo viņu pircēju dzīves kvalitāti), bet drīzāk tas, ka tās pieradina pie vienkāršota pasaules skatījuma: visas problēmas var noīsināt līdz dažiem vienkāršiem jautājumiem, un uz šiem vienkāršajiem jautājumiem ir tikpat vienkāršas atbildes, proti, reklamējamais produkts vai pakalpojums. Reklāmai jābūt uztveŗamai ātri, viegli un, pats galvenais, bez piepūles (jā, es zinu, ir visādiem snobiem paredzētas melnbaltās reklāmas, ko rāda Kannās un kuŗas var saprast tikai tad, ja esi izlasījis Prusta kopotos rakstus; tām ar ikdienā redzamajām reklāmām ir tikpat liels sakars kā konceptauto ar to, kas stāv tavas mājas pagalmā.) Nepiepūlies, vienkārši ņem šo te, un būs labi. Piebildīsim, tieši nepiepūlēšanās, nevis aptaukošanās, mazkustīgs dzīvesveids vai kardiovaskulārās slimības ir postošākā pārtikušās pasaules epidēmija, bet mēs te mazliet novirzāmies no tēmas.

Reklāma cenšas tev pārdot ne tikai kādu produktu vai pakalpojumu, bet arī arī uzskatus. Apķērīgākajiem produktu un pakalpojumu piegādātājiem nepietiek ar to, ka tu attiecīgo lietu nopērc. Viņi grib, lai attiecīgā lieta kaut kur dzīvotos tavā uzskatu sistēmā. Ar naudu nepietiek; vajag arī mīlu, lojalitāti un tīkamu saldkaismi katrreiz, kad tu ieraugi attiecīgo lietu.

Un šī reklāmas iezīme kļūst diezgan amizanta. Reklamējas ne tikai uzņēmumi, kam tiešām būtu jācenšas kaut ko pārdot. Reklamējas arī -- un it īpaši -- uzņēmumi, kam pircēju netrūkst. Nu kāpēc, varētu domāt, tiešām kāds saskatīsies uz leduslāčiem un metīsies pirkt kokakolu?! Protams, ka nē. Varētu gan teikt -- un droši vien pamatoti, -- ka reklāma palīdz nostiprināt uzņēmuma tēlu, "ir jāskrien ļoti ātri, lai paliktu uz vietas" un citādu korporātīvā bulšita bingo. Bet man ir pašam sava Teorija (ko noteikti ir izdomājis arī kāds cits, bet tas man netraucē).

Reklāma ir sociāli pieņemams veids, kā kapitāla turētāji daļu sava kapitāla pieauguma brīvprātīgi var atdot tiem, kam kapitāla nav.

Savā ziņā tā ir kaut kas līdzīgs tam garantētajam minimālajam ienākumam, kas kādu laiku bija progresīvo liberastu kaujas sauciens. Tikai šeit tas notiek brīvprātīgi, Ļaunā Valsts neņem Darba Devējiem nost naudu, lai izdāļātu liekēžiem. Uzņēmumi paši sametas naudiņu, lai mītiskajam Parastajam Cilvēkam [kas ir tuvos rados ar mītisko liekēdi; šie jēdzieni mēdz pārklāties] nodrošinātu tādu maziņu maizītes un izklaižu minimumu. Aprobežotu un pasūdīgu, toties par brīvu.

Jūs te tikai nesāciet brēkt par komūnismu. Par kapitāla pieaugumu ne tikai komūnisti runā, un ne tikai komūnistiem liekas pievilcīga tā doma par naudas dāļāšanu. Ja msjē Piketijam ir taisnība un kapitāla pieaugums ir naskāks par ekonomikas izaugsmi, tad mums ir pavisam skaidrs matemātisks pamatojums, ka tiešām: plaisa starp tiem, kam ir un kam nav, paliek arvien plašāka. Ja cilvēkus nepamet sajūta, ka viņu viņu vieta pasaulē arvien slīd uz leju, viņi mēdz sabēdāties un uzvesties neracionāli.

Un še mums palīdz reklāma! Reklāma ir burvīgs veids, kā kapitāla turētāji var daļu savas mantas pasviest tiem sarūgtinātajiem un izmisušajiem. Uzlabojas publiskais tēls; viņi vairs nav skopie naudasmaisi, bet gan labie, bagātie onkuļi, kas plebejiem uzsauc izklaides. Drusciņ samazinās tā skarbā plaisa, ja ne naudas ziņā, tad pieejamo izklaižu ziņā gan. Lai gan vispār arī naudas ziņā; kādam taču tās reklāmas jāsataisa un jāpiegādā skatītājiem, bet tas rada darba vietas. Reklāmu apmaksātās izklaides ietaupa naudu, ko savukārt var iztērēt par precēm un pakalpojumiem. Kazi, varbūt pat mazinās sociālā spriedze. Un pats galvenais: nevienam neienāk prātā kaut kādas muļķīgas domas, ka viņam kaut kas pienākas un kāds viņam kaut ko ir parādā. Tas ir labi, tev tik tiešām nekas nepienākas un tev neko nav parādā neviens, izņemot Ģirtu Brilu. Pilsoņi ir ņergas; ja valsts viņiem sāk dot lietas, viņi sadomājas, ka viņiem uz to ir kaut kādas tiesības un sāk prasīt vēl. Bet tad, ja lietas laipni dod labie, bagātie onkuļi, pilsoņi tās pieņem ar prieku, pateicību un pazemību. Ir visādas interesantas teorijas, kāpēc tas tā, bet mēs te atkal novirzāmies no tēmas.

Tēma vispār ir par adblokiem. Ja mana teorija tiešām ir patiesa, tad tieši šādā veidā reklāmas industrija pārdzīvos adblokus. Nevienu tāpat neinteresē, kuŗš tieši piegādā tās vai tās, vai tās izklaides, vēl jo vairāk tāpēc, ka lielumlielā daļa reklamēto zīmolu tāpat pieder dažām megakorporācijām (atkal atgādināšu, nekāds komūnisms, vienkārši fakta konstatācija.) Savā ziņā adbloku bloķētās reklāmas pat ir ideālas reklāmas. Ir tāds labs princips, ka ideālā lieta ir tad, ja tās lietas nemaz nav. Piemēram, ideāla lidmašīna ir tāda, kuŗas nemaz nav. Krava un pasažieŗi ātri un droši nokļūst no punkta A uz punktu B, bet nav vajadzīgas ne lidostas, ne metāla kastes, ne degviela, ne apkalpe... Protams, tas nav iespējams, bet ideāli vispār paredzēti tāpēc, lai būtu skaidrs, kuŗā virzienā doties -- jo tuvāk kāda lidmašīna ir šim ideālam, jo labāk.

Bloķētas reklāmas ir plats solis šī ideāla virzienā. Visas lietas notiek: zīmolu īpašnieces Megakorporācijas savu naudu tērē, reklāmas industrija zeļ un plaukst, ļaudis saņem savas izklaides -- tikai reklāmas neviens vairs neredz. Reklāma pilda visas savas funkcijas, tikai viņas gandrīz vairs nav. Tas ir, kādam viņa ir jāuztaisa, bet tāpēc, ka neviens viņu neredzēs, var īpaši necensties.

Un ko tad, jūs sauksit, ja gribat panākt, lai patērētājs pērk tieši jūsu preci?! Ha, mēs atbildam, ar reklāmu to panāk tikai nīkuļi, īsti vīri to risina ar uzņēmumu pārpirkšanu un apvienošanu. Ja visas preces ir tieši jūsu preces, tad problēma atrisināta pašā saknē!

7 raksta - ir doma


sc_news
[ flykting ]
18. Apr 2017 09:52 izdzēst bildi

pēc terorakta zviedrijā cibas jūzeris [info]gnidrologs savā žurnālā iepostoja par to un komentāros ielika bildi, kurā redzami bojāgājušo līķi.



neviens normāls, ētikas normas ievērojošs medijs šīs bildes nav publicējis. feisbuks ir solījis izdzēst. jo publicēt šādas mirušo bildes ir klaja necieņa gan pret viņiem, gan pret viņu tuviniekiem.

lūdzu [info]gnidrologs šo bildi izdzēst, taču viņš to nedara.

tāpēc tagad lūdzu [info]deniss parūpēties, lai šī bilde tiktu izdzēsta. 

paldies!

79 raksta - ir doma


sirdna
18. Apr 2017 10:25

Runājot par ārzemēm, jūs esat sisīši.

Brīvdienas pavadīju eksotiskās zemēs automašīnā ar vasaras riepām, un nopietni pārdomāju, vai maz vērts atgriezties Tēvijā? Pilni tīkli ar "vāaai, sniegs, putenis, katastrofa, ledus laikmets, ahdies, ahdies, sniega kalni, apokalipse un armagedons!"

Jums vismaz kauns par sevi ir, šitādu brēku sataisīt dēļ tās puskrūzes sniega, kas te sabirusi pa kaktiem?

4 raksta - ir doma


kautskis
18. Apr 2017 10:26 Kāds vārds par pētniecisko žurnālistiku

Latvijas ziņu portāli, protams, ir sūds. Latvijā nav gandrīz neviena ziņu portāla, kas prasa abonēšanas maksu (dažu laikrakstu interneta versijas prasa naudu par laikraksta saturu, bet ne par ziņām), tādēļ, kā jau mēs paskaidrojām, teksts viņiem ir tikai ēsma, uz kā uzķert reklāmu skatītāju. Nē, mēs neko nesakām, sen vairs nav tie laiki, kad mēs kaŗojām pret reklāmām. Vienkārši kaut kas, kam vienīgais mērķis ir pārdot reklāmas, nekādi nebūs kvalitātīva žurnālistika. Neviens tak nekad netaisīs filmu par drosmīgajiem Rimi reklāmas avīzes žurnālistiem, kas bezbailīgi atklāj elpu aizraujošu pagrimumu augstākajos varas gaiteņos.

No vienas puses, var teikt, ka nekas traks jau tas nav. Nu un, ka lielākā daļa pilsoņu ziņas lasa no reklāmas bukletiem? Ir ļoti maz profesiju, kur ziņas tiešām ir nepieciešamas. Kad jūs pēdējo reizi lasījāt ziņas un domājāt, nez, kā tas ietekmēs manus tālākos plānus? Lielākā daļa Latvijas pilsoņu tā lasa tikai laika prognozi un varbūt ziņas par Krievijas armijas mācībām.

No otras, protams, šie paši pilsoņi kaut kad iet balsot, un, ja viņi ziņas lasa no reklāmas bukletiem, tad nav grūti izsecināt, ka arī balso viņi kā no reklāmas bukletiem. "Kandidāts xx man iedeva bezmaksas sabiedrisko transportu" kļūst tieši tikpat pašsaprotams arguments kā "Veikalu ķēdē xx cāļa maltā gaļa maksā tikai trīs eiro kilogramā." Kāpēc gan iet uz ķēdi yy, kur maksā vairāk?! Un nevienu īsti neinteresē, ka varbūt ķēde xx savas cenas sasniedz ar apšaubāmu biznesa praksi, kas ietekmē arī lētās maltās gaļas pircēju.

Lai vai kā, mēs Latvijas ziņas pārsvarā lasām lsm.lv. Tur savā veidā mēs jau esam samaksājuši abonēšanas maksu, tādēļ viņi var atļauties rakstīt gaŗlaicīgus apcerējumus. Ir gan viņiem kaitinošs paradums regulāri likt tē vē sižetus par tēmu "Ciblas novada Blontos piedzimis teļš ar neparastu lāsumiņu pierē", bet kopumā viņi turas godam. Turklāt reklāmu portāli jo bieži pārpublicē viņu saturu ar piebildēm "Intervijā "Rīta Panorāmai" paziņojis...", savukārt LSM nemēdz ziņot "Portāls TVNet raksta, ka..." Varam pačukstēt noslēpumiņu: mediju biznesa ļaudīm ļoti patīk skaitīt, cik reizes viņi ir citēti. Dažbrīd pat ziņu kantoŗos pie sienām karājas lapiņas "Mēs esam citēti tik reižu, mūsu konkurenti tik." Vairāk ir labāk.

Tak šorīt sarūgtināja maķenīt. LETAs ziņu pārpublicēšana vispār ir apšaubāma prakse, it īpaši, ja ziņa ir "Pētījums: Latvijas iedzīvotāji izklaides vietās arvien biežāk alkohola vietā izvēlas marihuānu". Tas ir drusciņ smalkāks veids, kā uzspiest tieši uz tiem smadzeņu centriem, kas liek sekot ziņām par plikiņām dziedātājām un apetītlīgiem zaķīšiem. Nekautrējieties, LSM, cilvēki jūs lasa tieši tāpēc, ka jūs apmierināt mūsu snobismu, nevis mūsu zemākās tieksmes.

Lai gan, protams, pati ziņa ir skaidrs piemērs mūsdienu pagrimumam. Cik nav dzirdēts par zāles pīpētājiem, kas reibumā sacērt paši savu sievasmāti, domājot, ka tā ir malka! Savukārt no kvalitātīva alkohola vēl neviens nav nomiris [izņemot tos, kas ir -- red. piez.]

30 raksta - ir doma


sirdna
18. Apr 2017 10:04

Kaut kāds tramīgs esmu kļuvis. Pagājušā gada martā elektriskās enerģijas provaideris drusku noskaņoja savu viedo skaitītāju rādījumus un piepeši es izrādījos iztērējis 1300 kilovatus mēnesī, just like that. Tagad biju uz dažām dienām atslēdzis visus man zināmos dzīvokļa devaisus un gribēju zināt, ko ta viedais būs sarēķinājis. A viedais Elektruma lapā izliekas par beigtu un aprīļa dati piepeši ir pārstājuši būt pieejami.

Klusi un pamatoti bīstos, ka tad, kad dati beidzot taps pieejami, izrādīsies, ka pāris nedēļās esmu nosvilinājis pusi no Pļaviņu HESa produkcijas.

3 raksta - ir doma


kautskis
13. Apr 2017 12:09 Mākslīgais intelekts

Savukārt feisbuks man visu laiku piedāvā iepazīšanās servisu reklāmas. Mark Cukerberg, ne sūda tavi lidojošie mērkaķi nezina par mērķauditorijām, ne sūda.

UPD: Nopietni?! Ukraiņu kolēģis sūta linku uz kaut kādu failu, ko nošērojis kaut kādā ukraiņu failu šērošanas lapā. Lapa man piedāvā "Single Ukrainian ladies looking for foreigners". Mākslīgais intelekt, these are not the foreigners you're looking for, mēs esam trūcīgie austrumeiropieši, nevis ukraiņu lēdiju vienvirziena biļete uz laimīgo aizrobežu dzīvi.

Ak, pavasar, ak, pavasar.

9 raksta - ir doma


kautskis
13. Apr 2017 09:26 Šitas laikam drīzāk tviteŗa formātā sanāk

Baltas Lieldienas ir jaunie baltie Ziemassvētki.

3 raksta - ir doma


turbund
13. Apr 2017 02:06 dilemma

izdzert glāzi tagad un mazliet piedzerties, vai arī atstāt un rītu sākt ar alhōlu?

ir doma


kautskis
12. Apr 2017 16:45 Nožēlojamie murikāņu impēriālisti pret nepiebeigtajiem komūnistu sprāgoņām

Uzrīkojam totālizātoru?

Poll #20983 Orākuls
Open to: All, results viewable to: All

Vai būs Amurikas/Ziemeļkorejas kautiņš?

View Answers


17 (42.5%)

Varbūt drusciņ
14 (35.0%)

Vispār varētu būt
3 (7.5%)


1 (2.5%)

JĀJĀJĀJĀJĀJĀ BEIDZOT!!!!!!1111
1 (2.5%)

Nezinu, bet Atbrīvošanas diena bija pizģec, cik kruta filma
4 (10.0%)

24 raksta - ir doma


kautskis
12. Apr 2017 14:39 Glory fades

Akdies, kāpēc jūs visi klusējat kā ūdeni mutē ieņēmuši!!!

Sveicieni biedra Gagarina vēsturiskā lidojuma gadadienā! Kamēr šņabis dzesējas un pīrādziņi cepas, varat paskatīties filmiņu.

Ja šitā turpināsies, tad Oktobŗa revolūcijas simtgadi ar neviens nesvinēs, vai ne?!

9 raksta - ir doma

Back a Page