[info]ledus rakstīja
16. Maijs 2015, 21:56

Daži fakti (linki) par seilsforsu.

Wikija: http://en.wikipedia.org/wiki/Salesforce.com
Quora: http://www.quora.com/Why-did-Salesforce-com-succeed
Viņi paši: https://developer.salesforce.com/page/Multi_Tenant_Architecture
PPT: http://www.slideshare.net/developerforce/understanding-multitenancy-and-the-architecture-of-the-salesforce-platform
Dažādi cipari: http://finance.yahoo.com/q/ks?s=CRM+Key+Statistics
2014. gada atskaites kopsavilkums http://biz.yahoo.com/e/150306/crm10-k.html
Dažādi dati: https://www.google.com/finance?q=NYSE:CRM&fstype=ii
(viņi nekad neesot bijuši pozitīvi, bet "vērtība" ir 40 miljardu).
Izrādās viņiem ir arī problēmas: http://blog.edgewave.com/2014/09/15/salesforce-com-breach-reinforces-need-vulnerability-assessment/
Un te par architektūru: http://highscalability.com/blog/2013/9/23/salesforce-architecture-how-they-handle-13-billion-transacti.html

Kompānija


Salesforce.com - 1999. gadā dibināta, 40 miljardu akciju vērtība. IPO 2004. gadā, tātad pēc burbuļa, ar sākuma vērtību 110 miljoni USD. Pamatprodukts ir CRM sistēma. Kas ir CRM? http://www.slideshare.net/CRMConsulting/crm30-min saka "crm ir vadības procesu (prasmes, zināšanas) un tehnoloģiju kopums (rīki, instrumenti), kas vērsts uz efektīvu mārketinga, pārdošanas un servisa personāla sadarbību, kā arī uz ilgtermiņa attiecībām ar klientu, kā rezultātā palielinās klientu lojalitāte, darbinieku efektivitāte un uzņēmuma peļņa." Tātad programmatūra, kas ļauj kontrolēt attiecības ar klientu. CRM - customer relationship management.
Pie reizes arī akciju simbols ir CRM. 16000 darbinieku.

Kāds ir piedāvājums: salesforce.com ir CRM serviss; dažādas iespējas. Force.com - atļauj pievienot/specializēt servisu. Lieto Javai līdzīgu valodu Apex un Visualforce (XML bazēta), ko parasti lieto HTML koda lietošanai. Force.com - 2009. gadā 1000 programmeri, 2014. - 1400000. Work.com - darba uzskaites/atskaites/novērtēšanas sistēma. Data.com - milzīga biznesa kontaktu datubāze (un ne tikai).

Salesforce.com sadala savu piedāvājumu kā Pārdošanas mākonis, Servisa mākonis, Datu mākonis, Mārketinga mākonis utt.
Te kā ieņēmumi sadalījušies (kopā 5 miljardi USD).
                                  Fiscal Year Ended
                                    January 31, 2015
Sales Cloud                      $            2,443.0
Service Cloud                                 1,320.2
Salesforce1 Platform and Other                  745.3
Marketing Cloud                                 505.3
Total                            $            5,013.8

Kādi ir izdevumi? 759 mln USD - research and development. Amortizācija - 60 mln gadā. Mārketings un pārdošana un kas tik vēl - 3.2 miljardi gadā. Tie 759 mln USD ir kaut kas tāds, kas Latvijas pusē ir interesants - ja daļa no developmenta nonāktu Olaines biznesa parkā - oi. Mārketings un pārdošana ir tirgus specifiska lieta, ko pārnest uz ne-lokāli būtu neiespējami. Nav skaidrs, kur ir datu centru izdevumi - domāju, ka tajos 3.2 miljardos.

Kāpēc sekmes


Quoras rakstā:
  • neaktīvs, nomākts centrālais spēlmanis (Siebel)

  • sāka ar vienkāršu strādājošu servisu, ko piedāvāja mazām kompānijām

  • labs mārketings un pārdošana ar labu ideju "no software"

  • izveidoja platformu

  • labs pārdošanas modelis: papildus maksa par papildus lietotājiem un/vai papildus iespējām


  • Architektūra


    https://developer.salesforce.com/page/Multi_Tenant_Architecture - komunālā dzīvokļa arhitektūra. Vai varbūt daudzdzīvokļu? Jo tad daudzi iemītnieki vienā mājā.
    Mākonis bez virtualizācijas: lietotāju nošķirošana notiek programmatūras līmenī nevis caur virtualizāciju.

    Salesforce.com runā par metadatiem: visa CRM un uzlabojumu apraksti ir metadati, kurus interpretē viņu runtime dzinis (dzinējs?) (lūgtum labāku vārdu), kas vienkārši spēj nošķirt viena lietotāja datus no otra. Tabulas, procedūras, mēlītes (trigger...) eksistē kā ieraksti UDD - Universal data dictionary.

    Nav skaidrs, vai lietotāju dati arī iet iekšā iekš UDD, bet elegances vārdā domāju, ka iet. Ja man gribētos taisīt tādu sistēmu, tad es sakarinātu virknītē: īpašnieks:tips:nosaukums:indekss1:indekss2, ko lietotu kā atslēgu pret datu kārtuvi. Bet izrādās - nē, viņi lieto vairākas sistēmas tabulas - viena objektiem, viena laukiem. Objektu tabulā katram ierakstam ir organizācijas identifikators - datu seperēšanai.

    Tad milzu datu tabula, kurā ir 500 kolonnas (value1, value2... value500), kas ir pieejamas ieraksta aprakstam - pie tam tās ir dažāda garuma stringu kolonnas. Šķiet, ka katra kolonna var aprakstīt vairākas ieraksta loģiskās kolonnas). Izklausās briesmīgi neeleganti, bet kaut kādā ziņā vienkārši. Katrā datu tabulas ierakstā ir arī īpašnieka identifikators. Ir arī kolonna "isDeleted" - tātad pat lietas, kas ir izdzēstas, ir datubāzē.

    Ir arī indeksu tabula, unikālu indeksu tabula, relāciju tabula, kas atļauj veikt parastas DB darbības.

    Koda kvalitāte


    Salesforce dod maksimālo laiku, ko programma var izpildīties. Ja tā pārsniedz doto laiku, tad tai jālieto "bulk operations", kas nenotiek reālā laikā. Pirms produktizēšanas, izmaiņas jātestē un salesforce pieprasa, lai junittesti nosegtu 75% no koda.


    BUUS veel.

    (Lasīt komentārus)
    No:
    Lietotājvārds:
    Parole:
    Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
    Temats:
    Tematā HTML ir aizliegts
      
    Ziņa:

    Gandrīz jau aizmirsu pateikt – šis lietotājs ir ieslēdzis IP adrešu noglabāšanu. Operatore Nr. 65.

    Augusts 2017

    7d 1d 2d 3d 4d 5d 6d
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    Powered by Sviesta Ciba