Piebraukšana Angermindes (Rindasgrīvas) pilsdrupām |
Sep. 23rd, 2014|12:39 pm |
Ievajadzējās man izpētīt piebrauktuves vietai, kur visvieglāk nokļūt ar laivu pa Rindu vai ar UT-2 (Universālo transportu), jo dažai novadpētniecei sagribējās tur tikt. Viss ģeniālais ir vnks: tāpat kā labirintā atrast ceļu, sākot no izejas, ir visvieglāk (lai arī nesportiski), tā arī es vispirms atradu pilsdrupas jeb, drīzāk, pilsdrupu drupas un tad sāku izmeklēt ērtāko ceļu līdz tām. Uzdevums izrādījās diezgan viegls. Ja būtu noteikti jāatrod LABS ceļš, tā būtu neatrisināma problēma, bet atrast LABĀKO no esošajiem varēja, jo pašā galā viens vien turpu ved un uzstāda maksimālās prasības ceļa kvalitātei. Jau no sākuma bija acīmredzami, ka asfalta vieglucītis meža ceļos ne reizi vien uzsēdīsies uz punča, tā ka vajadzēja tikai meklēt ceļus, kuri nav sliktāki par jau zināmo slikto posmu - un piemeklēt mašīnas caurejamību ceļam. Gandrīz visas bildes uzņemtas virzienā braucot uz drupām (orientācijai svarīgos gadījumos pretējais norādīts), virzienu var pārbaudīt arī pēc saules (visās bildēs tā atrodas DA). Noietā ceļa karte zīmēta bez navigācijas ietaišu palīdzības un ir tikai mans pieņēmums ar augstu ticamības pakāpi. Cipari kartē - kadru vietas un numuri.
1. Ceļš sākas 1 km pa Ventspils ceļu no Rindas, iepretim kilometru stabam "24" un pagriezienam uz Sīpolu mājām. Tāda ir aina ceļa kreisajā pusē pagrieziena vietā:
2. Pats startpoints Rindas - Ventspils ceļa labajā pusē
3. Apmēram tā izskatās viss pirmais posms, no Sīpoliem līdz Dzirnavām.
4. Šeit nogriezieties no stigas. Nē, NOGRIEZIETIES. Ja vien negribat izbaudīt "Camel Trophy". Pa taisno ar riteņiem var tikt tikai traktori. Pagrieziens pa kreisi ir vnk grūtās vietas apbrauktuve.
5. Atzīmējam atkalsavienošanos ar to pašu traktoru stigu.
6. Ticēsim rakstītām piktogrammām - uz kokiem samanāmas oranžas bultas. Pagaidām tās rādīs mums vajadzīgo virzienu, tālab griežam pa labi. Tiesa gan, mēs vienalga to darītu pēc loģikas - pagaidām braucam pa svarīgu mežceļu, nevis pa mežacūku taku.
7. Šāda rakstura bildes tiek ievietotas, lai uzrādītu ceļa viduskupra augstumu dažādās vietās. Akmeņainās vietās maksimums ir 7-8 cm, smilšainā - 12 cm
11. Ahā, esam pie dzirnavām - vienīgās apdzīvotās vietas pa ceļam, kuru atstājam ceļa labajā pusē (es aizmirsu nobildēt vietu, kur atzarojas ceļš uz turieni, bet tur pēc loģikas redzams). Piebildīšu, ka pabiezie vietējie te nekontrolē savus neaudzinātos suņus, tālab no mašīnas izkāpt še nav vērts. Te ir arī slikts šūptilts pār upi, kuru lietot var, bet uz savu galvu un ar suņiem rēķinoties. Pa viņu no šosejas līdz drupām - 1 km. Izbraucam lielā izcirtumā un dodamies uz ziemeļiem.
12. Te kupris ir 12 cm augsts - trases rekords. Tiesa, smiltis tikai. Gugļmaps norāda, ka viņu var apbraukt, izcirtuma vidū nogriežoties pa labi un tālāk manevrējot tuvu upes krastam, bet tur arī būs grūtības.
13. Pēc izcirtuma sākam pamazām griezt aizvien vairāk pa labi.
14. (-)
15. Kupri te parasti veido zāle, kura līdz ar sevi ceļ smiltis.
16. Vēlreiz sekojam bultām - pa labi.
17. Stop! Ar bultām ir cauri! Tagad lai kokugāzēji brauc pa labi, bet mūsu ceļš ved taisni.
18. Nu jau esam ganrīz klāt. Vēlreiz taisni pa zāļaino ceļu, tas ir pēdējais krustojums.
19. Apmēram turpat skatā no pilsdrupu puses.
20. Jā, tāds nu ir pēdējais ceļš, pēc sausas nedēļās nekas, bet slapjā laikā būs grūti. Skats no pilsdrupu puses.
21. No pilsdrupu puses tā izskatās izbraukšana no pļaviņas pie objekta.
|
|