Auto: Nacionālās īpatnības. Polija
Interesantā īpatnība
Drošvien katrs, kas kaut reizi ir braucis cauri polijai, ir ievērojis ka ļoti daudzām automašīnām ir uzstādīti režģi, kas atdala bagāžnieku no salona. Bet drošvien, ne visi zin, kapēc tas tā ir.
Lieta ir tāda, ka pēc polijas likumiem, ar šādu metāla režģi aprīkots auto, tiek uzskatīts par komerc/kravas auto, un to var iegādāties par 20% lētāk. Atkārtošu vēlreiz - par 20% lētāk! Tā rezultātā nākas redzēt dažādus brīnumus, kad par 'kravas auto' tiek pārtaisīti Fiat Punto, Panda (kam bagāžnieks jau tā ir kurpju kastes lielumā), Alfa Romeo, BMW...
Par 'kravas auto' var pārtaisīt jebkuru hečbeku vai universālu. Ieskaitot džipus un minivanus.
Šeit vēl dažādi 'kravas auto'.
Protams ir arī 'āķis'. Pirmkārt, lai šādu auto nopirktu, īpašniekam ir jābūt reģistrētam komercdarbībā. Otrkārt, un tas laikam ir sāpīgākais, uzstādot šo metāla režģi, tiek nofiksēta aizmugurējā sēdekļa atzveltne un to vairs nekad nevarēs nolaist. Tātad rodas smaga dilemma - normāli funkcionējošs bagāžnieks jeb ietaupīti 20% no auto cenas.
Protams režģi drīkst vēlāk nomontēt, bet, attiecīgi atmaksājot ietaupīto summu. Nelegāli noņemt režģi arī nevarēs, jo auto tehniskajā pasē ir ierakstīts - kravas auto, un ja policists neatradīš režģi - jārēķinās ar bargu jo bargu sodu.
Recepte uzņēmumam - pērkam Lexus džipu, aprīkojam ar kravas režģi, un par ietaupītajiem 20% nopērkam 'parasto' auto darbiniekiem.
Eksotiskākie 'kravas auto' ko esmu redzējis ir Mercedes kupeja un Toyota Celica.
Patīkamā īpatnība
Tramvajs šeit nav dieva vietā, kā tas ir pie mums. Automašīnas šeit drīkst braukt pa tramvaja sliedēm. Un ne tikai drīkst bet vajag, jo bieži vien pa tramvaja sliedēm iet atsevišķa braukšanas josla. Jir nepieciešams - tramvajs gaida rindā pie kurstojuma kā visi pārējie, nevis nelabi zvanīdams mēģina nostumt malā visus apkārtējos...
Nepatīkamā īpatnība
Arī pie viņiem ceļu policija strādā. Par laimi, ne tik cītīgi kā pie mums. Taču jāuzmanās ir. Parasti policija ar radaru gaida mazpilsētās, kur neviens nesamazina braukšanas ātrumu. Taču ir arī nesmukas lietas. Šurtur ir izvietotas policijas butaforijas. Kartona policijas auto, kas pirmajā reizē 'nostrādā' uz katru autobraucēju. Taču vēlāk, mēs jau iegaumējam kur tie atrodas un vienkārši to ignorējam. Tapēc bezkaunīgais poļu policists... paslēpjas aiz kartona policista. Tādās vietās var stopēt vai katru autobraucēju, taču atšķirībā no mūsu policijas, poļi aptur tikai pa vienam, nevis visus ko nu spēj saķert...
Otra nepatīkamā lieta ir fotoradari. Tie paliek ar vien populārāki un bieži vien pārsteidz mūs nesagatavotus. Parasti tiek uzstādīti pilsētās un vietās kur ir ātruma ierobežojums līdz 70kmh.
Nav gan vēl skaidrs, vai viņi var sūtīt soda kvītis arī uz latviju (jeb aizturēt uz robežas), taču labāk neriskēt, brauciet prātīgi!
Ļoti, ļoti sliktā īpatnība
Autoservisi. Jūsu jaunais auto būs jauns tikai līdz pirmajai tehniskajai apkopei. Jo regulārās apkopes laikā, tam tiks nomainītas visas jaunās detaļas ko vien var paspēt noskrūvēt un samainīt pret vecām. Tapēc nav nekāds brīnums, ja pēc apkopes kautkas sāk grabēt, auto sāk vilkt uz vienu pusi, vai uzrodas kādas nebūt citas nebūšanas.
Šī ir ļoti, ļoti liela problēma visā Polijā. Un nav svarīgi, vai tas ir kaktu kantoris, jeb oficiāls serviss. Toyota, Nissan, Fiat, Opel, vienalga. Neviens nav pasargāts. Kā ar to cīnīties? Laikam nekā, ja vien tu nevari pierādī, ka tavas detaļas tiešam ir nomainītas. Iemarķēt ar ultravioleto krāsu?
Tapēc esiet īpaši uzmanīgi, ja gadās ķibeles ar auto polijā. Labāk nemeklēt autorizēto servisu, jo tie kategoriski aizliedz ieiet servisa telpās un apskatīt auto.
Drošvien katrs, kas kaut reizi ir braucis cauri polijai, ir ievērojis ka ļoti daudzām automašīnām ir uzstādīti režģi, kas atdala bagāžnieku no salona. Bet drošvien, ne visi zin, kapēc tas tā ir.
Lieta ir tāda, ka pēc polijas likumiem, ar šādu metāla režģi aprīkots auto, tiek uzskatīts par komerc/kravas auto, un to var iegādāties par 20% lētāk. Atkārtošu vēlreiz - par 20% lētāk! Tā rezultātā nākas redzēt dažādus brīnumus, kad par 'kravas auto' tiek pārtaisīti Fiat Punto, Panda (kam bagāžnieks jau tā ir kurpju kastes lielumā), Alfa Romeo, BMW...
Par 'kravas auto' var pārtaisīt jebkuru hečbeku vai universālu. Ieskaitot džipus un minivanus.
Šeit vēl dažādi 'kravas auto'.
Protams ir arī 'āķis'. Pirmkārt, lai šādu auto nopirktu, īpašniekam ir jābūt reģistrētam komercdarbībā. Otrkārt, un tas laikam ir sāpīgākais, uzstādot šo metāla režģi, tiek nofiksēta aizmugurējā sēdekļa atzveltne un to vairs nekad nevarēs nolaist. Tātad rodas smaga dilemma - normāli funkcionējošs bagāžnieks jeb ietaupīti 20% no auto cenas.
Protams režģi drīkst vēlāk nomontēt, bet, attiecīgi atmaksājot ietaupīto summu. Nelegāli noņemt režģi arī nevarēs, jo auto tehniskajā pasē ir ierakstīts - kravas auto, un ja policists neatradīš režģi - jārēķinās ar bargu jo bargu sodu.
Recepte uzņēmumam - pērkam Lexus džipu, aprīkojam ar kravas režģi, un par ietaupītajiem 20% nopērkam 'parasto' auto darbiniekiem.
Eksotiskākie 'kravas auto' ko esmu redzējis ir Mercedes kupeja un Toyota Celica.
Patīkamā īpatnība
Tramvajs šeit nav dieva vietā, kā tas ir pie mums. Automašīnas šeit drīkst braukt pa tramvaja sliedēm. Un ne tikai drīkst bet vajag, jo bieži vien pa tramvaja sliedēm iet atsevišķa braukšanas josla. Jir nepieciešams - tramvajs gaida rindā pie kurstojuma kā visi pārējie, nevis nelabi zvanīdams mēģina nostumt malā visus apkārtējos...
Nepatīkamā īpatnība
Arī pie viņiem ceļu policija strādā. Par laimi, ne tik cītīgi kā pie mums. Taču jāuzmanās ir. Parasti policija ar radaru gaida mazpilsētās, kur neviens nesamazina braukšanas ātrumu. Taču ir arī nesmukas lietas. Šurtur ir izvietotas policijas butaforijas. Kartona policijas auto, kas pirmajā reizē 'nostrādā' uz katru autobraucēju. Taču vēlāk, mēs jau iegaumējam kur tie atrodas un vienkārši to ignorējam. Tapēc bezkaunīgais poļu policists... paslēpjas aiz kartona policista. Tādās vietās var stopēt vai katru autobraucēju, taču atšķirībā no mūsu policijas, poļi aptur tikai pa vienam, nevis visus ko nu spēj saķert...
Otra nepatīkamā lieta ir fotoradari. Tie paliek ar vien populārāki un bieži vien pārsteidz mūs nesagatavotus. Parasti tiek uzstādīti pilsētās un vietās kur ir ātruma ierobežojums līdz 70kmh.
Nav gan vēl skaidrs, vai viņi var sūtīt soda kvītis arī uz latviju (jeb aizturēt uz robežas), taču labāk neriskēt, brauciet prātīgi!
Ļoti, ļoti sliktā īpatnība
Autoservisi. Jūsu jaunais auto būs jauns tikai līdz pirmajai tehniskajai apkopei. Jo regulārās apkopes laikā, tam tiks nomainītas visas jaunās detaļas ko vien var paspēt noskrūvēt un samainīt pret vecām. Tapēc nav nekāds brīnums, ja pēc apkopes kautkas sāk grabēt, auto sāk vilkt uz vienu pusi, vai uzrodas kādas nebūt citas nebūšanas.
Šī ir ļoti, ļoti liela problēma visā Polijā. Un nav svarīgi, vai tas ir kaktu kantoris, jeb oficiāls serviss. Toyota, Nissan, Fiat, Opel, vienalga. Neviens nav pasargāts. Kā ar to cīnīties? Laikam nekā, ja vien tu nevari pierādī, ka tavas detaļas tiešam ir nomainītas. Iemarķēt ar ultravioleto krāsu?
Tapēc esiet īpaši uzmanīgi, ja gadās ķibeles ar auto polijā. Labāk nemeklēt autorizēto servisu, jo tie kategoriski aizliedz ieiet servisa telpās un apskatīt auto.
Comments