|
[May. 31st, 2016|10:47 pm] |
"Labvakar, vai jūs piekristu intervijai, esmu no GfK", teica vidēja vecuma kundze, kad kaut kā biju saklausījis un reaģējis uz klauvēšanu aiz divduravām. Formas pēc maigi atgaiņājos, taču ne pārāk izteikti - uzvilnīja tālas socioloģiskas atmiņas (solidaritāte!), tobrīdlasītā žurnāla apnikums (tas būs kaut kas interesantāks!), plus ziņkāre par dāmas profesionalitāti, atceroties pasenu Džima ierakstu par piedzīvojumiem ar intervētāju (action!). Viss izvērtās skumjāk.
Politisko/komercjautājumu bloku putras a la "Ko jūs domājat par partiju x? Un sviestu y?" vietā tiku pie ka tikai ne Lattelecom (vai LMT?) pasūtīta pētījuma, kas pamatā gribēja iegūt viegli monetizējamu informāciju par telekomunikāciju/interneta lietošanas paradumiem, zīmolietekmi un tamlīdzīgu hreņu. Vienīgais gandarījums bija apcirpt dažus atbilžu blokus, jo ne es skatos televīziju, ne viedtālruni ikdienā lietoju (šis raisīja izbrīnu). Arī intervētāja neko daudz nepārsteidza, vien bija manai gaumei pārāk pļāpīga (īsi - dzimta salīdzinoši seni rīdzinieki, tajos kapos, kas man aiz loga, divi viņai zināmi jauni cilvēki guļ, tēvs kādreiz dzīvoja uz manas ielas, un kad vēl vilcieni brauca lēnāk, mēdza pirms stacijas izlekt, lai soļotu mājās pa taisno etc), un tas taisni, kad mēģinu domāt multiple choice par lietām, kas skar visai pastarpināti. Izteikti izpalīdzīga kļuva, kad vajadzēja atcerēties lielus publiskus pasākumus un to labdaruzņēmumus, tad nu gan meta dažādus nelūgtus pavedienus neprasīti un nevajadzīgi.
Viens no vakara secinājumiem - sponsoriem vispār gandrīz nepievēršu uzmanību. Otrs ir akmens pasūtītāju/anketas sastādītāju dārziņā - nejutu mēģinājumus taustīt motivāciju pakalpojuma sniedzēja/pakalpojuma izvēlē. Precīzāk, atbildes tika iepītas viegli kvantificējamos rādījumos, pilnīgi neķerot iracionāla vai pragmatiska randomfaktora lomu, kam pilnībā būtu pieticis arī ar vienkāršu atvērto jautājumu. Garām palaista iespēja, manuprāt. Nu, bet beigās tiku pie pildspalvas, jeij!
p.s. Bija patīkami redzēt, ka papīra anketu vietā GfK izdalījuši vecus, tomēr portatīvos. |
|
|