- Jaunākais prāta strupceļš
- 11/26/07 07:51 pm
- Ja pieņemam, ka cilvēka sugu (arī to, kāpēc ir valstis un kari un viss pārējais) var izskaidrot ar evolūcijas teoriju, un kā alternatīvu izvēlamies budisma pasaules aprakstu, kuri būtībā ir par vienu un to pašu- par to, ka dzīve ir ciešanas un mēģinot sev šīs ciešanas atvieglot vai izvairīties no tām, cilvēks gribot, negribot evolucionē. Bet tā, kā neviena no šīm teorijām nesniedz pārliecinošu atbildi, piemēram, par to, kā tas viss sākās, no kā nāca pirmais impulss, tad pieņemam, ka problēma ir novērotājā, jo novērojamais objekts ir daļa no paša novērotāja, un šī nespēja izskaidrot rodas no tā, ka novērotājs nevar līdz galam novērot pats sevi- vienmēr paliks kaut kas neizzināms.
Tomēr budisti apgalvo pretējo- pirmkārt to, ka ciešanas var izbeigt, otrkārt to, ka meditācijas mērķis ir panākt to, ka novērotājs pats sevi pilnībā novēro- un tas ir iespējams. Mana apziņa nespēj tikt pāri robežai, kas notiek tad, ja visi meditācijas rezultātā apskaidrojas, izbeidz ciešanas, un viņus vairs neietekmē izdzīvošanas instinkts, un viņi nebaidās no nāves, tātad cilvēce fiziskajā plāna pārtrauc evolucionēt un beigu beigās pavisam eksistēt.
Kas jums liekas loģiskākais turpinājums?
Mani ir grūti pārliecināt par Paradīzes vai Šambalas esamību. - 38 teicaMan ir ko teikt
- Re: Maris
- 12/7/07 12:29 pm
-
Anonīms
Ja mēs tirzājam kristietības vēsturi un skatamies tikai vēsturi un nepievēršam uzmanību nekam citam, tad tā var šķist.
- Piebilst
- Re: Maris
- 12/10/07 10:54 am
-
Anonīms
Kas ir tumšie viduslaiki?
Kas ir komunisms?
Kas ir genocīdi 1.,2., pasaules laikā?
Kapēc tos neviens tā netirzā kā kristietību?
Cik cilvēku ir aizgājušie bojā šajos laikos?
Cik cilvēki izdara pašnāvības šajā gadsimtā - dvēseliskās tīrības dēļ - paļaujoties tikai uz sevi - esot iekšā tikai tehnoloģijās - pielīdzinot sevi Dievam?
Ja cilvēks neiedziļinās tajā, kas notiek tagad un vēsturē - tikai turoties pie konrētajām rindām, turkklāt pats būdams kristietis (iespējams) tikai tik daudz cik kristīts un nepēta, nevelta vairāk kā pāris dienas gadā baznīcas apmeklējumiem - kā tāds cilvēks var spriest par lietas būtību un atšķirībām? - Piebilst
- Re: Maris
- 12/11/07 12:18 am
-
Ja jau demagoģija, tad atļaušos ar to kā ieroci pieņemt.
Pirmajā pasaules karā abas puses apelēja pie kristietības. Gam Antante, gan ķeizars ar imperatou bijs stingri kristieši. Otrajā Hitleram bija pakts ar Baznīcu, par amerikāņiem, kas kristīgo Mazuli uz nekristīgajiem japāņiem Hirosimā nometa, nerunājot.
Komunisms pats par sevi ir īpaša reliģijas forma, tikai dieva-tētiņa vietā ir Staļins-tētiņš vai Dogma-tētiņš.
Un pēdējais arguments vispār nav man saprotams - esmu vēstures maģistrs, izpētījis gan Jauno, gan Veco derību, gan Kumranas vīstokļus lasījis, gan Malleus Maleficarum škirstījis. Lai spriestu pbjektīvi par kristību, man jābūt subjektīvi un emocionāli tajā iesaistītam ? Tas ir kā spriest par Līderisma akadēmiju tikai tad, ja esi to pabeidzis ... - Piebilst
- Re: Maris
- 12/11/07 09:59 am
-
Anonīms
Ne tikai kritiešu vai nekristiešu, musulmaņu vai budistu - visās aprindās ir dažādi cilvēki.
Man piemēram onkulis ar visādām melnām lietām nodarbojās - paņēma ciet laicīgā tiesa tiesā - vai no tā es vai kāds cits kļūst sliktāks vai labāks?
Jautājums ir par to = kāds esi tu pats un kādi ir tavi subjektīvie dzīves mērķi un dzīvesveids.
Par kaut ko spriest ticības lietās var tikai cilvēks, kas ar ticību ir uz Tu, nevis uz Jūs - ja tu pats tajā neesi, neesi izjutis Dievu - jutis, ka tevi uzklausa, kaut kas mainās - tad tā ir tikai plika un gudra vēsture! - Piebilst
- Re: Maris
- 12/11/07 07:38 pm
-
Par terorismu var spriest tikai terorists, par narkomāniju - narkomāns, un par Līderības akadēmiju - tikai cilvēks, kam smadzenes izmazgātas visos akadēmijas līmeņos.
Citādi, ja par narkotikām spriež ārsts-narkologs, kas ar tām uz Jūs, kas pats nelieto - tā ir tikai plika un gudra spriešana. Un Gudrs taču nozīmē - slikts, to mums māca Baznīca. Labs ir garā nabagais, jo tam pieder Debesu valstība... (Mateja ev.5 nod.) - Piebilst
- Re: Maris
- 12/12/07 03:31 pm
-
Anonīms
Redz` katram smadzenes ir mazgātas savādāk.
Tas, kas notika Ēdenes dārzā - līdz ar augļa baudīšanu - cilvēks kļuva līdzīgs Dievam - viņam tapa skaidra nojausma par to, kas ir labs un ļauns - viņš sāka spriest.
Interesanti - vai Bībelē nerunā līdzībās un vai neskaties pārāk sekli?
Un Svēto Rakstu lasījums domā runā par garā vājajiem - par tiem kas nav izglītoti, par tiem, kam ir ar galvu ne tā kā vajag?
Ja šādas domas - štingri kļūdies.
Runa ir par pazemību, par augstprātību, par sevis paaugstināšanu. - Piebilst
- Re: Maris
- 12/12/07 05:14 pm
-
Kaut kā tavā diskusiju stilā pazemību nejūtu. Protams, ja esi tāds pats bezdievis, kā es - tad tas piedodams, bet ja tā - par ko gan mēs te strīdamies?
Par to, ka Bībelē rakstītais nav jāuztver, tā kā uzrakstīts, bet tā, kā attiecīgajā gadsimtā Baznīcai to gribas tulkot - tā ir tikpat veca un nozelēta tēma, kā "neskaties uz maniem darbiem, bet klausies uz maniem vārdiem."
Vispār kaut kā strauji pazudusi vēlme diskutēt, pārāk jau nu vienos vārtos mums šī saruna veidojas. Būt pazemīgam, garā vājam(lai no ko Baznīca saprot ar šiem vārdiem) man nav ne mazākās vēlmes, tāpēc atvados. - Piebilst