csm

Draugi

You are viewing the most recent 20 entries

23. Aprīlis 2017

chimera @ 10:13: kura d... dāma vilka manu jaku, ejot ārā pīpēt? izņēmu no nabaklaba garderobes, lai konstatētu, ka tā ir pievilkusies ar dūmiem un vecvecmāmiņas cienīgām smacējošām smaržām.

honeybee @ 00:27: Mēs ar bērniem gandrīz vai nobeidzāmies no smiekliem, skatoties šo te:
https://youtu.be/SqDDmDOezWs?t=3m55s

Mūzika vēl jorojām brīnišķīga, bet KO TU DARI AR TO KAFIJAS AUTOMĀTA KANNU, GRĀVER?

Vēlāk:
- Mammu, par ko ir tā dziesma?
- Ēē, nu, par Dievu.
- Tad varbūt tas ir svētītais ūdens?

Tags:

22. Aprīlis 2017

indulgence @ 23:07: Čārlzs Džeimss Neipjers
Pirms laika, lasot "Rīgas laiks", aizķēra Arta Sveces citāts:

"kad tradīcija tiek apšaubīta, ar atsaukšanos uz pagātni nepietiek. Loģikā ir pat iedots vārds argumentācijas kļūdai, kad mūsdienu uzskatus vai prakses mēģina pamatot ar tradīciju. To sauc (diezgan neinteresanti) par "atsaukšanās uz tradīciju" kļūdu jeb argumentum ad antiquitatem, kas būtībā ir ad populum kļūdas paveids, proti, runa ir par argumentu, ka izteikums ir patiess tāpēc, ka vairums cilvēku to uzskata par patiesu. To, ka šāds pamatojums nav drošs, var viegli un daudzveidīgi nodemonstrēt. Šoreiz atsaukšos tikai uz pastāstu par 19. gadsimta Britu armijas virspavēlnieku Indijā Čārlzu Džeimsu Neipjeru. Pie viņa esot vērsušies vietējie iedzīvotāji, prasot atļaut satī rituālu, kas paredzēja mirušā vīrieša sievas labprātīgu sadedzināšanos uz vīra bēru sārta. Neipjers it kā esot atbildējis: "Jūs sakāt, ka satī ir jūsu paraža. Labi, bet arī mums ir savas paražas, un viena no tām ir pakārt cilvēkus, kuri sadedzina sievietes dzīvas."

Nezin kāpēc jau cik nedēļas ik pa brīdim šo atceros ar nemierīgu prātu, un nekādi nesapratu, kāpēc tas man neliek mieru. Nu neliek un viss, nespēju atstāt aiz muguras, kā lielāko daļu no dzīvē dzirdētā, redzētā vai lasītā. Nupat, izpūšot vakara dūmu, sapratu, kas man tajā uztrauc!

Šis arguments interesants divējādi. Pirmkārt, tas klasiski raksturo koloniālo domāšanu. 19. gadsimtā Lielbritānijā bija nežēlīgākie krimināllikumi visā pasaulē – starp citu, uz Austrāliju sūtīja nevis slepkavniekus un ļaundarus, bet tos, kas vai nu bulciņu nozaguši, vai nav laikā renti lendlordam samaksājuši, jo burlakas tika pakārti daudz nedomājot, – un te redzam liecību t.s. kolektīvās atbildības ieviešanai. Proti, iedzimtie lūdza atļauju sievietei pašsadedzināties - viņas brīva izvēle, - savukārt koloniālo varas iestāžu pārstāvis pauž, ka ja sieviete to izdarīs, viņas tuviniekus un kaimiņus sodīs ar nāvi. Pie tam šos laudis, kuri personīgi ar notiekošo nav saistīti, sodīs pēc aizjūras valsts likumiem. Kaut kur manīts, vai ne? Otrkārt, esmu pēdējā laikā atsaukšanos tieši uz šo Neipjera izteikumu sastapis krievvalodīgajā blogosfērā, autotiem pamatojot Krievijas impērijas un tās mantinieces PSRS koloniālpolitiku "nacionālajās nomalēs". T.i. arī mūsdienās koloniālais pasaules skatījums tiek uztverts caur šādu prizmu, svētā pārliecībā par savu taisnību.

Jo interesantāk šķiet, kāpēc tieši šo vēsturisko piemēru izmanto Svece savā kultūrtrēģeriskajā esejā. Apzināti, vai neapzināti? Aizdomājos arī par to, vai atsevišķas postmodernisma laikmetā radušās jaunās ētikas nostādnes nepārstāv klasisko koloniālās domāšanas paradigmu – nest tumšajiem un atpalikušajiem iezemiešiem gaismu, no malas, – realizējot to pašu kolektīvo sodu (konkrētajā gadījumā, atrod vienu personu, kas dresē dzīvnieku vardarbīgi, un nevis vēršas pret vardarbību, bet pret dresūru kā tādu)? Varbūt tāpēc konservatīvāk noskaņotajā sabiedrības daļā ir vērojama netīksme pret daudziem jaunievedumiem ētikas sfērā – ne tāpēc, ka jaunievedumi kā tādi būtu slikti, bet tāpēc, ka tās nāk no "neipjeriem"?

Tags: , ,
polija, posting in pajautaa @ 21:24: Zīdainis var/nevar satraumēties izkrītot no stāvoša auto?
Tātad es uzskatu, ka zīdaini, kurš vēl nestaigā, nekur nekāpj, tikai rāpo viskautkur NEVAR sēdināt auto priekšējā beņķī, kamēr no bagažnieka izvelk un saliek ratus, jo viņš var izvelties pa durvīm uz ielas vai novelties no beņķa autiņā ar galvu pa priekšu. Diemžēl otra pusīte domā citādi.
Tad nu jautājums citiem vecākiem - sieviešiem un arī vīriešiem (jo redz sievietes visu pārspīlējot drošības jomā :) ) Jūs uzskatāt, ka šādi atstāt 10mēn vecu bērnu, kurš pats vēl nekad nav ar kājām pa priekšu pat mēģinājis nokāpt no kādas augstākas virsmas (cenšos mācīt, bet pagaidām nestrādā), kamēr pats skraida ap bagažnieku/ratiem un nevar visu laiku paturēt bērnu acīs/aizsniedzamības attālumā ir/nav droši??

upd. Ja nu netapa skaidrs no paša ieraksta - bērns diespas nekur netiek vests autiņā tāpat, autobeņķis autiņā parasti nestāv (mikrorajons un tā) jautājums ir par noiešanu lejā no 4ā stāva un ratu, kuri glabājas auto grabažniekā, salikšanu un pretējām darbībām, atnākot no pastaigas. Man pieņemams šķita variants sēdināt zālē vai provēt žonglēt rokās ar bērnu un ratiem, bet katrā ziņa bija pamatīgi iebildumi pret bērna iesēdināšanu auto parastajā sēdeklī, atstājot durvis vaļā...

martcore @ 15:46: vai arī jautājums - jūs esat kādreiz peldoties jūrā nedaudz salietojušies sālsūdeni?
tas teorētiski taču ir pizģec, ja mēs sāksim dzert sālsūdeni, mēs visi nomirsim
taču, dažreiz, ja es aizpeldu jūrā nedaudz par tālu, vajadzētu peldēt jau atpakaļ, man šķiet, ka cenšoties ieelpot gaisu, es nedaudz iedzeru sālsūdeni
un ko? neko? aim alaiv?

dominika, posting in pa_leeto @ 14:50: Pārdodu 3 biļetes uz Valmieras teātra izrādi "Džeina Eira" rīt plkst. 13:00. Biļetes 2. rindā, pirku par 13 Eur gabalā, pārdodu par 10 Eur gabalā, t.i. kopā 30 Eur. Var kaulēties saprāta robežās.
sanitag@gmail.com

malvine_truse @ 12:07: #29
šīs dienas problēma ir tā, ka pēc divdesmitā aprīļa izbraucieniem ar pennyboard joprojam kāja sāp tā, ka nevar brauktā, vakardien mēģināju, bija labi, bet šodin kāja sāp nenormāli, tā, ka grūti staigāt, tāpēc uz maksimu pēc brokastīm nācās braukt ar dēli. ļti gribētu uz skeitparku aizbraukt.

pinjons, posting in uzzinu_pedejais @ 10:40: Nedaudz velk uz Pavļika Morozova motīvu
Francijas "Nacionālās frontes" dibinātājs un ilggadējais (1972-2011) līderis Žans Marija Lepēns (Jean-Marie Le Pen) 2015.gadā tika izslēgts no paša dibinātās un viņa meitas Marinas Lepēnas vadītās partijas. Esot ne tā izteicies par holokausta gāzes kamerām, kā arī par maršalu Petēnu (kuram par kolaboracionismu II pasaules kara laikā tika piespriests mūža ieslodzījums).

ulvs @ 00:28: Kas drāzās, kas drāzās,
Bitīte rožu dārziņā.

21. Aprīlis 2017

honeybee @ 23:21: Man šķiet, ka pirmo reizi mūžā taisīju prezentāciju, balstoties uz drusku zinātniskas metodikas (tiešām drusku), un konstatēju, ka tā tiešām var iegūt interesantus datus (kas to būtu domājis). Rīt 15.15 RCB lasīšu lekciju/diskutēšu par to, kas mums ir jaunākajā latviešu SF/F un ko es/mēs gribētu redzēt vēl un vairāk.

kautskis @ 17:56: Dzīves mērķi
Vispār [info]pinjons labu jautājumu uzdeva, kādēļ Bērziņam tas viss. Un kā būtu jums?

Poll #20990 Un kādēļ?
Open to: All, results viewable to: All

Ja man būtu 72 gadi un miljons, es

View Answers

dzertu kokteiļus Kalifornijā
50 (98.0%)

kandidētu Rīgas domes vēlēšanās
1 (2.0%)



anonymous @ 17:35: Guntara Rača dziesmu albums bērniem.

pirmslietus, posting in es_shobrid_lasu @ 17:11:


kautskis @ 16:35: Ilgi neesat domē bijuši, ja?
Man patīk, kā ZZS godīgi atzīst, ka nemaz necenšas tikt Rīgas Domē. Jo eksprezi Bērziņu par lokomotīvi, aha.

likcepure @ 15:37: Literatūra
"Žaketi negludināšu, slinkums. Tik ar mitru dvieli izdeldēšu cūkmērces lāsi!" e-pastu pabeidza mūža balvas laureāts.

chimera @ 12:54: o, es nevaru, lietuva plāno aizliegt alu VISPĀR visādos pasākumos, tai skaitā vasaras festivālos (jebkāds cits alkohols tur jau aizliegts jau sen). bauda lasīt šodien lietuviešu internetus, kādi visi pikti.

http://kaunas.kasvyksta.lt/2017/04/20/laisvalaikis/festivaliu-rengejai-pasipiktino-alkoholio-draudimo-istatymu/
un visur citur

unpy @ 12:29: Par semantisko slogu dizainā.
Pilnīgi nejauši uzgāju, esmu sajūsmā.


dienasgramata @ 10:54: The term pygmy is sometimes considered pejorative. However, there is no single term to replace it.

chimera @ 10:40: stilīgie cilvēki tuvējā apkārtnē mēļo, ka džekus latvijā tagad ir aktuāli saukt par brukliniem. kāpēc? KĀPĒC?

anonymous @ 09:59: Šorīt radio: "Mēs stāvējām šūpulī..."

Powered by Sviesta Ciba