|
10. Sep 2025|19:42 |
Uzliku fonā aizgājušās nedēļas Dombura raidījumu, kur tēma bija izglītība. Starp uzaicinātajiem viesiem bija Laima Geikina, atpazinu savu kādreizējo skolotāju. Viņa pasniedza tolaik divus priekšmetus - kristīgo ētiku un uzvedības etiķeti, abi bija izvēles. Man nebija nekā iebilstama ne pret kristīgo ētiku, ne uzvedības etiķeti, bet Geikina kā skolotāja man ne visai patika un, kad vēlāk parādījas viņas nākamais priekšmets, neatceros vairs konkrēti kas, nolēmu, ka neiešu, jo līdz šim viss no viņas bija izvēles, tad es pieņēmu, ka arī šis. Un tā pieņēma visa klase, kur neviens negribēja iet pie Geikinas. Taču pusgada beigās bija pārsteigums - izrādās, ka priekšmets esot bijis obligāts un visiem liecībā tika ierakstīts n/a, kas skaitījās sliktākais, kas vispār var būt. Man līdz šim nebija bijis nevienas nesekmīgas atzīmes, nemaz nerunājot par n/a. Tobrīd tas manu tālako mācību likteni nekā īpaši neietekmēja, tāpēc neko daudz par to nedomāju, taču tagad, paanalizējot situāciju, tas šķiet diezgan liels absurds. Tātad:
Stunda Geikinai ir jānovada reizi nedēļā. Viņa atnāk, piemēram, septembra pirmajā ceturtdienā novadīt stundu, bet klase ir tukša. Viņa gaida, neviens nenāk. Viņa iet mājās. Tā viņa dara katru 4dienu septembrī, oktobrī, novembrī, decembrī. Viņa neiet ne pie klases audzinātājas, ne mācību pārzines un nesaka - hei, kas par lietu, kāpēc visa klase nenāk uz stundu? Tad, pusgada beigās viņa žurnālā visai klasei saliek n/a. Hipotētiska saruna:
Mācību pārzine: Visai klasei n/a? Hmm. Geikina: Nu jā, viņi nenāca lol Mācību pārzine: Ā, ok, cool
Vai viņai maksāja par tām nenovadītajām stundām? Kāpēc viņai nebija pilnīgi nekādas atbildības par notikušo? Es nevaru iztēloties, ka viņa tagad daudz maz normālā skolā varētu ar ko tādu tikt cauri, netiekot atlaista. (Vai arī es gļukoju un vaina tiktu joprojām novelta uz skolēniem?)
Raidījumā viņa kaislīgi runāja par izglītību un var jau būt, ka pa šiem gadiem ir stipri mainījusies, tomēr mana ticamība viņai nav pārāk liela un es nez vai viņai prasītu padomu izglītības jautājumos. |
|