- fuckup 3 cēlienos
- 2/13/07 02:30 pm
- Ir mums viens tāds klients; pats pirmais, kurš noticēja, ka ar balss tehnoloģijām esam spējīgi izveidot tieši to, kas viņam vajadzīgs. Kā jau jebkurš pirmais - mums svarīgs un mīļš.
Te nu es jums izstāstīšu stāstiņu, kuru paziņas jau noteikti būs dzirdējuši, bet domāju arī citiem būtu lietderīgi mācīties. Tātad fuckup 3 cēlienos
1. cēliens
Dots - klientam vajadzīgs IVR (ir tāda tehnoloģija, kur piezvanot uz kādu numuru, zvanītājs ar taustiņu palīdzību var kontrolēt saturu, kuru dzird klausulē). Tā kā pakalpojums, kuram šis IVR tiks ierīkots, būs populārs - arī vienlaicīgi iespējamo zvanu skaits ir vajadzīgs visnotaļ cienījams: 15. Domāts, darīts: no sakaru piegādātāja līdz DEAC telpām tiek ierīkots 16 timefreimīgs CNL. CNL būtu jābūt baigi feinai lietai: vienā galā tu iespraud E1 līniju un otrā galā precīzi tādu pašu dabon' ārā. Iekārtām, kuras tādā veidā ir saslēgtas būtu jābūt pilnīgi pie kājas, cik un kādas iekārtas atrodas pa vidu, jo tās tikai redz viena otru. Teorijā CNL ir jānodrošina caurspīdīgs datu kanāls.
Ir 2005. gada vasara, piektdienas pēcpusdiena. Tikko kā esmu pabeidzis graizīt un labot klienta iedoto audio materiālu (nu to, kas skanēs, kad uz to speciālo numuru piezvanīs). Esmu visu notestējis un gatavs braukt uz DEAC, lai to rumaku pieslēgtu. Pēc manām ziņām CNL pieslēgs pusstundas laikā. Aizbraucu uz DEAC; LTK vīriņi jau pabijuši, skapī ieskrūvējuši vienu iekārtu un jau prom. Iekārtai aizmugurē iesprausts viens kabelis ar rj45 spraudni, un daudz citu brīvu pieslēgvietu. 15 min. saruna ar uzņēmuma speciālistiem un noskaidroju, kurā no brīvajām pieslēgvietām man īsti ir jāslēdzas klāt. Kā jau paredzams nekas nenostrādā. Tā kā ar CNL visam būtu jābūt kārtībā ar iekārtu saimniekiem pieslēguma otrā pusē sākam meklēt iemeslu kāpēc īsti iekārtas nestrādā. Iemeslu tā arī neatradām un nolēmām turpināt pirmdien.
Pirmdiena. Pēc pāris stundu iekārtu mocīšanas, pieļaujam, ka varbūt tomēr LTK kaut ko ne tā ir savienojis. Zvanu viņu atbalsta dienestam; atbilde – otras pieslēgumvietas iekārtas viņi redzot – manējās sūtot viņiem ko tādu, ko viņi nesaprot. Ok, vēlreiz pārbaudu visu konfigurāciju izveicu pāris testus ar kabeļiem; visam būtu jāstrādā. LTK joprojām nekā neredzot. Pateicoties padomam no cilvēkiem CNL līnijas otra pusē, tiek uztaisīta fiziska cilpa – transmit un receive vadiņi savīti kopā.
- Atkal zvans uz LTK – nē viņi neko līnijas galā neredzot, sūtot informāciju ārā, bet es neko neatbildot.
- Ēu, nu pag, pag mīlīši – man tur, manas iekārtas vietā, ir cilpa uzlikta, jūs fiziski saņemat atpakaļ visu to pašu, ko izsūtat.
- Noskaidrošot un atzvanīs.
- Zvans pēc 2 stundām: viņi nemaz neredzot to savu iekārtu, kura atrodas DEAC telpās. Droši vien dzelzis bojāts, nomainīt varēšot pēc 3 nedēļām.
Pārliecināju, ka tā neies krastā, ka līnijai jāstrādā pats vēlākais - rītdien.
Nākošais rīts, esmu DEACā un saprotu, ka laikam sūdi ir lieli. Mazajā telpā stāv divi telekoma gīki. Nu tādi onkas ap gadiem piecdesmit, kurus discovery un citi parasti rāda kā pirmos hakerus, vai pac-man čempionus: netīri, novalkāti džinsi, nenosakāmas oriģinālās krāsa t-krekli. Uz grīdas izjauktas stāv četras tādas pašas, kā skapī ieskrūvētā iekārta; izjauktas, vadi no vienas iesprausti otrā, kaut kur dziļi, dziļi pie plates ar kailiem vadiem pieslēgts portatīvais dators. Un tagad ļaunākais – onkuļi ir atkāpušies pāris metrus no šīm iekārtām un ar plaukstu braukā pa saviem netīrajiem, nesukātajiem matiem. Kādas pāris stundas tā tur viņi dīdijās, kamēr izpīpēja, ka kāds tajā viņu ķēdē ne tā ir iekārtas savienojis. Vēl pēc pāris stundām tas jau ir izlabots. Iekārtas viena otru ierauga, un abu gala iekārtu licējiem jau sāk cita veida kļūdas parādīties: ķip, savienojums ir, bet nevar saprasties. Sākam meklēt vainu. Pāris stundas. Pēc grāmatas visam būtu jāstrādā, bet nekā. Un tad, tie tur otrā pusē, pieslēdza cilvēku, kurš tur strādā, kā (dziļi ievelkam elpu, apsēžamies un izdzeram muti sausu) LTK iekārtu eksperts, lai novērstu konfliktsituācijas. Ņefiga sebe štats, ne? Ātri atklājās, ka specifiskais iekārtas modelis, ko mums tur puiši pieslēguši izmanto 16to timefreimu, lai savā starpā sazinātos.
Neliela atkāpe: E1 līnijā ir 31 timeframe. Katrā no tiem var pārsūtīt datus. Tipiski viens timeframe tiek izmantots, lai nodrošinātu vienu sarunu. 16tais timeframe ir īpašs gadījums, to izmanto sakaru iekārtas, lai savstarpēji apmainītos ar informāciju par to, pa kuru kanālu nāks kādi dati. Šī timeframe izmantošana šiem mērķiem ir de facto standarts un prātīgi ļauži nekad nemēģinās darīt savādāk.
Tad nu izrādās, ka LTK iekārtas brutāli ignorē to, ko mūsējās mēģina šajā 16tajā timefreimā sūtīt un pa viņu dzenā kaut kādus savus ziņojumus.
Atkal zvanam LTK – šitā un tā mums tas 16tais ir vajadzīgs, bet jūs viņu griežat nost, ko darīsim?
- Nū, projekts jāpārstrādā, visas līnijas garumā jāmaina iekārtas, ne ātrāk kā pēc pusotra mēneša varētu pieķerties projekta izstrādei …
- Klau, mīļie cilvēki, jūs taču zinājāt kādiem mērķiem CNL tiks izmantots, kāpēc tur vispār tādas iekārtas sākotnēji tika uzstādītas?
- Ē, nūū, gadījās. Piedodiet.
Tā kā pusotru mēnesi gaidīt nevaram, tad nu ar iekārtas ražotāju laipno atbalstu tika samocīts E1 kartes draiveris tik tālu, ka pieļāva sinhronizācijai izmantot 1 timefreimu. To pašu izdarīja ļauži līnijas otrā galā. Viss sāka strādāt.
2.cēliens
Bija pagājuši divi mēneši un pēkšņi līnija pārstāj strādāt. Slēdzamies klāt kastītei un redzam, ka pazudis savienojums starp tiem diviem punktiem.
Zvans uz LTK, - šitā un tā, vēlos pieteikt bojājumu - līnija nedarbojas.
Mirklīti uzgaidiet, … man uzrādās, ka jūs esat izslēdzis savu iekārtu.
Ļoti atvainojiet, nekas tur nav izslēgts, es šobrīd esmu tai iekārtai pieslēdzies un redzu, ka pa datu kanālu nāk informācija, kurai tur pilnīgi noteikti nebūtu jānāk.
Ā, labi noskaidrosim.
Zvans pēc 5 stundām, - jā, atkal kāds kaut kur ne tā ir saspraudis vadus.
3.cēliens
iepriekšējā piektdiena, - liels notikums, kura dēļ sakaru līnijas noslodze ir pieaugusi divas reizes, kā līdz šim novērots. ..klikt… un sakaru vairs nav.
Šoreiz tā vietā, lai es redzētu, ka pa līniju nāk kaut kādi kreisi dati, man uzrādās, ka līnija ir beigta un pagalam, pat sprieguma nav.
Taciņa iestaigāta, zvans uz LTK, šitā un tā – vēlos pieteikt CNL bojājumu. Mirklīti uzgaidiet, nodosim mūsu tehniķiem viņi ar jums sazināsies.
Pēc pusotras stundas zvans.
- Jā, esam konstatējuši, ka sakaru līnijā ir problēmas, iespējams fizisks bojājums, jautājumu risinām.
Zvans vēl pēc stundas:
- Esam konstatējuši, ka jūsu iekārtas ir izslēgtas!
- Ēu, pag: es savām iekārtām šobrīd esmu pieslēdzies, nekas tur nav izslēgts.
- Nu tad kāds ir izrāvis vadu!
- Nevajadzētu tā būt, tomēr tas ir datu centrs, tur apkopējas nemēdz vadus raustīt.
- Ar mūsu iekārtu viss ir kārtībā, brauciet pārbaudiet savas iekārtas.
Nu labi, bet neesmu jau vakarējais pirms braucu, uztaisu ātri to pašu brīnumvadu, un dodos ceļā. Aizbraucot tur, uzmetu aci dzelžiem un daudz neiedziļinoties brutāli iespraudu cilpu. Zvans LTK.
Nu parādījās tagad sakari?
Nē, mums joprojām jūsu iekārta neatbild, mēs uz viņu datus sūtam, nekas nenāk atpakaļ.
- Nu nevajadzētu tā būt, tur tagad ir cilpa uzlikta.
- Cil.. kas?
- Cilpa. Savīti kopā transmit un receive vadiņi.
- Āāāā, …., Ēēēēēgon…..
[klusums], pie klausules pienāk Egons.
- Jā, kas jums tur nestrādā.
Vēlreiz izstāstu visu situāciju.
- Nu jūsu pusi mēs neredzam.
- Tur fiziska cilpa uzlikta, jums būtu jāsaņem atpakaļ tas pats, ko jūs sūtat mums.
- Kā es to varu paskatīties? Man tur tikai pie otrā linka sarkana lampiņa deg.
- Piedodiet, tur nu es nevarēšu palīdzēt, nezinu, kāds jums tur menedžmenta interfeiss.
- Labi, laikam ar kādu inženieri jāparunā. Jūs tur lūdzu vēl uzkavējaties.
Pēc pusstundas parādījās sakari.
Un tagad morāle: tas ir normāli, ka atbalsta dienestam arī korporatīvajiem klientiem standarta atbilde ir: Jūsu pusē ir visas problēmas sakne? Ar mazajiem majas dsl lietotājiem es to vēl saprastu. Ticu, ka lielākā daļa tur patiešām ir izcilu dumju jautājumu. Bet reiz tur ir sakaru līnija, kuras tehniskais risinājums principā izslēdz nekompetenta apsaimniekotāja iespēju, kāpēc vajag tērēt 4-5 stundas klienta un sava laika, lai mēģinātu bakstīt nepareizā virzienā? - 18 commentsLeave a comment
- 2/13/07 02:43 pm
-
jāsāk LTK rēķini piesūtīt. zaudējumi kā nekā..
- Reply
- 2/13/07 03:24 pm
-
Mums ar viņiem tā saite pastarpināta. Īsti nav juridiskā pamata to piepreasīt.
- Reply
- 2/13/07 02:55 pm
-
ccom lapā gan daudz drukas kļūdu
- Reply
- 2/13/07 02:57 pm
-
Zinu. Kauns pašam par to.
- Reply
- 2/13/07 02:58 pm
-
s.c. top jauna versija ar citiem principiem info izkārtošanai un citu saturu. Šitas bija tāds pirmais pagaidu variants.
- Reply
- 2/13/07 05:53 pm
-
un cerams ar ne shitaadu paskatu uz "apdaliitajiem" - http://ab.tosteris.com/upload/ccom.png
- :) - Reply
- 2/13/07 05:59 pm
-
Viņš tā visiem izskatās. neredzu atšķirību.
Bet jā - izskats būs cits. - Reply
- 2/13/07 06:00 pm
-
aa, ok, es domaaju, ka tas gljuks ar tiem izvietojumiem, baltajaam malaam un horizontaalo scrollu :)
- Reply
- 2/13/07 06:04 pm
-
Horizontālo skrollu nepamanīju - paldies.
Par baltajām malām - man tā pat labāk patīk.
Izvietojumi - piekrītu. Pirmais solis bija nebūt sliktākiem par citiem PBXu tirgotājiem un ieviesējiem. Tas arī izdevās. Nākošais būs jau solis tālāk.
es jau nav nekāds mākslinieks, a līdz ārmāksliniekam vēl finanses nevelk :P - Reply
- 2/13/07 06:22 pm
-
one step at a time :)
- Reply
- 2/13/07 06:53 pm
-
Kā nu nav, tak savos dizaina karos piedalījies? :)
- Reply
- 2/14/07 08:02 am
-
tas bija sen un nelielā formātā.
Līdz pilnīgi funkcionējošai weblapai nevelku. - Reply
- 2/13/07 06:36 pm
-
Pirmos 2us cēlienus biju dzirdējis!:D
Par pēdējo diezgan sirsnīgi sasmējos vietā - "Ēēēēēēēgon?" :D - Reply
- 2/14/07 08:12 am
-
Nikns biju! Ļoti nikns.
- Reply
- 2/13/07 06:52 pm
-
Vienkārši. Lai netērētu savu laiku, ja nu tomēr izrādās, ka klients pats var tikt galā.
Tikpat labi varētu teikt - vai tad servisos nebūtu jāstrādā profesionāļiem, kas prot operatīvi noteikt un novērst problēmu... Būtu, bet nestrādā. Nomainīs visu, kas teorētiski varētu būt saistīts ar problēmu, un izrakstīs četrciparu rēķinu, jo tā ir izdevīgāk.
Galu galā, ja Tev būtu bijušas plašas izvēles iespējas, tad būtu aizgājis jau pēc pirmā incidenta, ne? - Reply
- 2/14/07 08:11 am
-
Eh, monopola sekas.
Īstenībā nu jau alternatīvas beidzot ir parādījušās, bet: briestošo izmaiņu rezultātā īsti nav jēgas migrēt.
un vispār par monopola tēmu: izlasi konkurences padomes lēmumu par Latvijas Tālrunis (ZL) vs. Lursoft & Lursoft IT - izcili jautra lasāmviela. - Reply
- 2/13/07 07:15 pm
-
un tad, kad viņi sataisīs pēc standartiem, tad atkal jums neies.
- Reply
- 2/14/07 08:23 am
-
Pirmkārt, lai viņi sataisītu pēc standartiem viņiem visas līnijas garumā (pieļauju, ka tās ir kādas 20+ noderēs) ir jānomaina aparatūra; to viņi diez vai darīs.
Otrkārt, pat ja viņi sataisīs pēc standartiem - tad mums visi kanāli ieskatot 16to būs caurspīdīgi. Un tas netraucēs strādāt pa vecam (ar d-kanālu uz pirmā timeslota.) - Reply