29.05.09.
« previous entry | next entry »
Jun. 11th, 2009 | 06:11 am
„Beidzot viss ir galā!”
Šāda iepriecinoša doma iešaujas prātā gan skolotājai, gan viņas skolēniem.
Pēc garlaicīgām un obligātām noslēguma runām, skolotāja svinīgi var pasniegt skolēniem liecības un cenšas no audzēkņiem izspiest kādu solījumu – ka nākamgad labāk mācīsies u.c.
Daži par bastotām stundām vai nesekmīgām atzīmēm nesaņems liecības. Ai, ai, ai.
Bet kas tas? Skolotājas rokā paliek viena lieka liecība. Viņa ir izbrīnīta. Kā skolēns var neatnākt pakaļ savai liecībai? Visiem taču interesē savas atzīmes! Vai noticis kaut kas slikts?
**
Stāsts iz dzīves, jeb ievads tēmai, par vēlējos padiskutēt – izglītības sistēma un tās trūkumi.
Kāds cilvēks man norādīja linku uz kāda britu inteliģences pārstāvja runu. Šis vīrs stāsta par mūsu izglītības sistēma ir novecojušo programmu, kas neļauj attīstīties cilvēka individualitātei.
Ceru, ka Tava angļu valoda ir labā līmenī, drošības pēc labāk uzstādi angļu subtitrus.
http://www.ted.com/talks/ken_robinson_s ays_schools_kill_creativity.html
Mācību sistēma kāda tā vēl ir šodien, radās industriālās revolūcijas laikos, kad fabrikas auga kā sēnes un tām vajadzēja strādniekus, kuri katrs darītu savu darbu. Protams, izglītības sistēmas priekšgalā izvirzījās matemātika un dabaszinātnes. Sabiedrībai ir izdevīgi izaudzināt mazus datoriņus, kas iekļautos sistēmā. Mākslinieki domā pārāk individuāli, tāpēc arī māksla (vizuālā māksla, mūzika, teātris u.c.) tika nobīdīta mazāk svarīgo priekšmetu lauciņā.
Bet vai arī mūsdienās mākslai jāatkāpjas loģiskās domāšanas priekšā?
Šāda iepriecinoša doma iešaujas prātā gan skolotājai, gan viņas skolēniem.
Pēc garlaicīgām un obligātām noslēguma runām, skolotāja svinīgi var pasniegt skolēniem liecības un cenšas no audzēkņiem izspiest kādu solījumu – ka nākamgad labāk mācīsies u.c.
Daži par bastotām stundām vai nesekmīgām atzīmēm nesaņems liecības. Ai, ai, ai.
Bet kas tas? Skolotājas rokā paliek viena lieka liecība. Viņa ir izbrīnīta. Kā skolēns var neatnākt pakaļ savai liecībai? Visiem taču interesē savas atzīmes! Vai noticis kaut kas slikts?
**
Stāsts iz dzīves, jeb ievads tēmai, par vēlējos padiskutēt – izglītības sistēma un tās trūkumi.
Kāds cilvēks man norādīja linku uz kāda britu inteliģences pārstāvja runu. Šis vīrs stāsta par mūsu izglītības sistēma ir novecojušo programmu, kas neļauj attīstīties cilvēka individualitātei.
Ceru, ka Tava angļu valoda ir labā līmenī, drošības pēc labāk uzstādi angļu subtitrus.
http://www.ted.com/talks/ken_robinson_s
Mācību sistēma kāda tā vēl ir šodien, radās industriālās revolūcijas laikos, kad fabrikas auga kā sēnes un tām vajadzēja strādniekus, kuri katrs darītu savu darbu. Protams, izglītības sistēmas priekšgalā izvirzījās matemātika un dabaszinātnes. Sabiedrībai ir izdevīgi izaudzināt mazus datoriņus, kas iekļautos sistēmā. Mākslinieki domā pārāk individuāli, tāpēc arī māksla (vizuālā māksla, mūzika, teātris u.c.) tika nobīdīta mazāk svarīgo priekšmetu lauciņā.
Bet vai arī mūsdienās mākslai jāatkāpjas loģiskās domāšanas priekšā?