Pierro

Jo slimaak...


December 30th, 2007

(no subject) @ 03:51 pm

Nu, es domāju, būtu pienācis īstais laiks mums visiem nedaudz padresēt savas smadzenes. Ja tu domā, ka tu esi zemes mēsls, tad tev nebūs pat īsti vērts lasīt. Es tev vienkārši piekrītu un viss. Bet ja tu iedomājies, ka esi nācis šajā pasaulē kā vienīgās gudrās rases pārstāvis un tevi ir radījis dievs, nevis viena liela, skaļa nejaušība... Un tu esi unikāls un neatkārtojams...

Uz pasaules ir seši miliardi tādu kā tu. Jā, šis būs treniņš ar skaitļiem. Galvenais te būs piedomāt līdzi. Seši miliardi cilvēku. Katrs ko domā, katrs ko rīkojas. Katrs meklē savu patieso dzīvi. Bet tas nav pastāvīgs lielums. Katru dienu cilvēki mirst un dzimst jauni. Ja ir kāda dzīves filozofija, kas vēl nav kādam gulējusi galvā, tad lai sasper mani jods. Es nevaru iedomāties, cik cilvēku uz šīs pasaules vispār ir bijuši. Bet nu labi. Varbūt jums ir cerība, ka nonāksiet paradīzē un tur būs labi. Atklāti sakot, man pašam iepatikās šī daļa.

Šī zeme, kas mums visiem liekas tik liela un svarīga... Uz kuras ir unikālas dzīvības formas un unikālais, vienreizējais un nekad neatkārtojamais cilvēks ir apkārtmērā 40,075 km. Tas varētu šķist daudz. Kā nekā, piektā lielākā planēta šijā saules sistēmā, un cik mēs zinam, vienīgā apdzīvojamā. (Mums padzīvojamā.) Un vienīgā, uz kuras ir dzīvība un dzīvībai labi apstākļi. Bet, mēs jau labi zinam, ka šādi apstākļi mums netika nodrošināti vienā dienā. Bija leduslaikmets, bija vulkānu laikmets un laiks, kad zeme vispār bija magmas lode. Zeme ir apmēram 4.57 miliardus gadu veca. Tas ir apmēram 4,570,000,000 gadu. Pastāv uzskats, ka cilvēcīga būtne, kas ir atdalījusies no šimpanzes, ir apmēram 6,500,000 gadu veca. Bet tas ir tikai mirklis, kad viņam nebija liela atšķirība starp šimpanzi un pārējiem mērkaķiem. Par cilvēku, par homo sapiens, viņš ir kļuvis krietni vēlāk. Mēs esam, kas mēs esam, jau 250,000 gadus. Ilgs laiks, vai ne? Ņemot vērā, ka galaktikas kā tādas ir apmēram 13,700,000,000 gadus vecas. Mūsu zeme jau nav nemaz tik veca.
Tad nu kopsavilkums. Pasauļu karalis un visinteliģentākā būtne visumā ir dzīvojusi tikai 54,800,000 daļu no galaktiku pastāvēšanas laika. Ilgāk dzīvojošais cilvēks, kas ir oficiāli reģistrēts, ir sasniedzis 122 gadu vecumu. Milzīgi... Domāju, ka ar tik "milzīgu" evolūcijas procesu, mēs varam droši apgalvot, ka esam visprātīgākie un tālāk tikušie.

Bet nu labi, ar vecumu būtu tikuši galā. Sapratām, ka mēs neesam bērna stāvoklī. Mēs esam vēl sasodīta sperma.

Labi, vēl viens pierādījums, kamdēļ mēs būtu tie gudrākie. Neviena cita taču nav, vai ne? Atklāti sakot, tā cilvēki domāja, arī pirms atklāja Ameriku. Muļķīgs, bet tīri trāpīgs piemērs. Bet tas bija mums neizmērojams attālums. Mēs tikai apmēram 200-400 gadu zinam apmēram, kāda izskatās mūsu zeme, bet turpinam daudz ko jaunu atklāt, kaut arī zemei ir tikai 40,000 km apkārtmērs. Jā, tikai. Tātad, skaidrībai... Viens gaismas gads ir apmēram 9,460,730,472,580.8 kilometru. Tas ir diezgan liels pretstats mūsu zemei. Bet astronomijā jau diezgan sen to neuzskata par lielu attālumu. Neizmērojamu gan. Vistuvākā zvaigzne (neskaitot sauli) ir 4.22 gaismas gadu attālumā. Tātad, 39,924,282,594,290.976 kilometri. Atkārtoju, tā ir tuvākā. Tālākā, ko mēs varam redzēt ar aparatūru ir 46.5 giga gaismas gadu attālumā. 46,500,000,000 gaismas gadi. Rēķināt kilometros varat paši. Mans kalkulators pat šādu skaitli nevar aptvert. Tālākais, kur ir nonācis kāds cilvēka radīts mehānisms, ir 13 gaismas STUNDAS. 0.0015 no gaismas gada. Šis ceļojums ilga 27 gadus. Tālu ir tikusi visattīstītākā rase.

Un vēl pēdējais, ko gribēju piemetināt. Ir dažas galaktikas šajā visumā. Zināmas ir apmēram 48,000. Un katrā no tām galktikām ir no 10,000,000 līdz 1,000,000,000,000 zvaigznēm. Un katrai zvaigznei pieder planētas. Un viena no tā lielā kvantuma ir mūsējā planēta.

Mūsu planēta, uz kuras ir gudrākā un inteliģentākā dzīvības forma.

 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]rururuusina
Date: December 31st, 2006 - 12:02 am
(Link)
miljards, pirmkārt.
viss jau ir jauki, tikai..uzskatot, ka mēs esam sūds (kam es būtībā piekrītu), mēs nekur tālāk netiekam, bet uzskatot, ka nekā pārāka par cilvēku nav, arī strupceļš. tātad..varam atgriezties pie jau nodrāztā un mūžīgā jautājuma par mūsu eksistences jēgu.
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: December 31st, 2006 - 04:45 am
(Link)
Mūsu eksistences jēga ir to meklēt. Tas arī viss. Ko mēs to pārstājam darīt vai vairs negribam, tā esam apstājušies, bez progresa.

Bet, nekur jau arī nav teikts, ka visu slavētais progress būtu laba lieta.

Post Scriptum: Paldies, centīšos atcerēties.
[User Picture Icon]
From:[info]rururuusina
Date: December 31st, 2006 - 11:55 am
(Link)
arī. un protams, progress ir subjektīvs.

lūdzu. :]
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: December 31st, 2006 - 12:50 am
(Link)
Skat,esi krietni vien iedziļinājies.
Bet galu galā vai statuss ko maina?
nu manis pēc mēs varam domāt arī ka esam gudrākie..un patiesi- līdz mums nav bijusi saskarsme ar ko gudrāku- lai jau MUMS tiek tas prieciņš...
es nedomāju, ka tas liktu mums attīstīties-ja mēs atklātu ka esam sperma vien. man tik vien liekas, ka tas radītu mazliet paniku un mazliet daudz vienaldzības...(un tas jau tīri tā-no spermas vecuma atkarīgs)
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: December 31st, 2006 - 04:42 am
(Link)
"Mazliet daudz" vienaldzības man jau ir, tas tiesa.

Tu prusakus esi redzējusi? Runāt ar viņiem esi mēģinājusi? Ja arī esi, viņi atbildēja vai paklausīja?

Tas, ka mēs nezinam, vai kāds ir ar mums mēģinājis sazināties vai nē, vēl neko nenozīmē.
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: January 1st, 2007 - 07:17 pm
(Link)
es reiz runājos ar prusakiem.zini- jā.
slimnīcā radiatori bija ar tiem pilni un manā kefīrā arī bija krietni vien daudz šo radību.
man patika tos vērot un tie man likās neizsakāmi apburoši savā stulbumā.savā neveiklumā un primitīvismā.
viņi man neatbildēja.
nē es sapratu domu,bet prusaki tam bija varen neveikls piemērs.
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 1st, 2007 - 11:00 pm
(Link)
Kamdēļ gan neveikls?
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: January 2nd, 2007 - 06:30 pm
(Link)
lab,tad pasaki kādēļ tas nav neveikls piemērs.
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 2nd, 2007 - 11:16 pm
(Link)
Liekas muļķigi, bet esmu ar mieru.

Prusaki ir zemākas dzīvības būtnes (vismaz tā mēs mīlam uzskatīt), jo mēs viņus iznīcinam daudz vieglāk kā viņi mūs.
Viņiem ir pavisam cita komunikācijas tehnika, kā mums. Un lai arī kā mēs vēlētos, mēs nevaram viņam pavicināt pretī ar ūsām un pašvīkstināt ar trijiem kāju pāriem.
Daudziem viņi riebjas viņu nehigēniskuma dēļ. (Kamdēļ lai uz mums lūkotos savādāk?)
Mēs, protams, varētu izdomāt tehniku, kā ar viņiem sazināties, bet prusaki ir tik primitīvas radības, ka no tā nebūtu itin nekāda jēga. Ja nu vienīgi - kā dabūt jūs prom. (Un jā, kad vajag, tad arī var tikt no viņiem vaļā.)

Atšķirība Homo Sapiens pret prusaku man liekas nav nemaz tik liela, kāda tā varētu būt Alionīdam pret Homo Sapiens.
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: January 3rd, 2007 - 02:06 pm
(Link)
Bet šādas būtnes nemaz nedrīkst salīdzināt. un nav vajadzības censties pierādīt ka prusaki ir līdzvērtīgi. tās nu tiešām ir muļķības.
labi- ja negribi tos uzskatīt par zemākiem, noliec tos citā paralēlē un neaiztiec.
salīdzināt var līdzīgus lielumus. kā var salīdzināt sauli ar spuldziti? to nemaz nedrīkst.
varbūt priekš sevis prusaks ir pat ļoti gudrs(nu droši vien), bet tieši tādēļ tam ir sava kategorija,kurā viņš sēž.
lai arī cik nepatīkami es vismaz spēju atzīt ka sapiens ir uz ŠĪS planētas gudrākais.par citām nezinu, neesmu tur bijusi, un neesmu kontaktējusies ar turienes prusakiem,varbūt tur tie ir citādi.

[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 3rd, 2007 - 02:19 pm
(Link)
Nedrīkst tikai spļaut dāmas klātbūtnē.
Vai tad es mēģinu pierādīt, ka tie ir līdzvērtīgi? Es skaidri pateicu, ka viņi ir zemāki. (Vai vismaz, man un pārējiem tā liekas.)

Ieskrējusies te pārlieku daudz esi. Nākošreiz divreiz izlasi. Es uzskaitu neskaitāmas atšķirības, un tu vēl spiedz, ka es abas sugas par līdzvērtīgām taisu.

Nu kā lai tev vēl pasaka. Izlasi pēdējo teikumu tā kārtīgi. Mēģināšu, kuram katram gadījumam, pārfrāzēt.
"Prusaks ir muļķis. To saka cilvēks.
Cilvēks ir muļķis. To saka citplanētietis."

Nu tagad ir bik labāk un nav man jābrauc virsū, ka es prusakus par gudriem uzskatu?
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: January 3rd, 2007 - 02:36 pm
(Link)
Tagad ir pavisam labi.
bet nevajadzēja jau tā censties.
zini- man ir Tev viens pārsteigums:)
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 3rd, 2007 - 07:38 pm
(Link)
Zinu, ka nevajadzēja, bet es šķērdēju resursus.
Pārsteigums? Vaimandieniņ, kā man nepatīk pārsteigumi.
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: January 3rd, 2007 - 09:24 pm
(Link)
Bet pirms Tu mani patrieksi, negribi satikt?
lūdzu
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 4th, 2007 - 05:21 am
(Link)
Ir paredzēta patriekšana? Re kā... Beidzot mani kāda sieviete paskaidro, kas pēc mirkļa notiks, lai tad, kad viņa uzsāk scēnu, es zinu savu lomu. Parasti netieku līdz.

Un, nē. Tas bija tas pārsteigums?
[User Picture Icon]
From:[info]emocijaaciii
Date: January 4th, 2007 - 10:26 am
(Link)
nē, tas nebija gan pārsteigums.tas bija kaut kas pirms pārsteiguma.
bet saki man -ja Tu izmūc no sava skatloga vienmēr kad kāds iet garām un lūkojas,tad kādēļ vispār teikt ka esi apskatāms?
http://klab.lv/users/pierro/106199.html
un šī nemaz nav scēna!
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 4th, 2007 - 03:51 pm
(Link)
Un re kur arī pārsteigums.
Esmu vairāk gan pieradis pie tā, ka cilvēki mani apskata nejauši, nezinot mani. No domas, ka tīšām iet uz savu istādi man šermuļi metas.

Šī nav scēna? Lūk, beidzot kāda sieviete, kas visu saliek pa plauktiņiem.

Pierro

Jo slimaak...