21 Februāris 2006 @ 14:40
 
Peec Jogas nodarbiibas labi iedvesmojusies, maajupceljaa autobusaa dungoju Krishnas mantru. Nekad nebiju to iipashi praktizeejusi, shoreiz arii tas naaca pats no sevis, kaa nepiecieshamiiba. Ar milzu prieku un paarsteigumu atklaaju, ka peec 15 minuushu nepaartrauktas dungoshanas atgriezhas miers, prieks un smaids par visu apkaart redzamo pasauli. Starp citu, arii latvieshu tautasdziesmas iedarbojas ne mazaak speeciigi - viens pantinjsh no "Beedu manu lielu beedu" un pie visskumjaakaa noskanjojuma dveeselee atgriezhas viegluma sajuuta - viss tachu notiek labi un taa, kaa tam jaabuut!

Haree Krishna! Haree Raama!
 
 
19 Februāris 2006 @ 13:17
 
man ir viens jautājums varbūt varētu kāds palīdzēt. es gribētu apmeklēt jogas nodarbības, bet viena paziņa pastāstīja ka jātiek uz jaunu grupu, kur joga tiek pastāstīta arī teorētiski, vārdu sakot kur var apmeklēt labas jogas nodarbības? kur ir gan praktiskā, gan teorētiskā mācība?
 
 
09 Februāris 2006 @ 17:11
INDIGO  
Nav tieshi par jogu, tachu peedeejaa laikaa visai populaara teema, un domaaju, ka tiem, kas sho komuunu lasa, shaada informaacija vareetu likties gana interesanta - kur gan citur, ja ne sheit lai lieku. Un jaazina ir - galu galaa, tas skar/skars muus visus. Un kur nu veel preciizaaka informaacija kaa no pashas Aelitas Folkmanes:


JAUNĀ LAIKMETA BĒRNI

Jaunais gadsimts atnes mums jaunus pārsteigumus. Skolnieku vecāki arvien biežāk izjūt, ka ar izglītības sistēmu kaut kas nav īsti kārtībā... Ģimenē aug neparasts bērns…
Viņa klātbūtne mājiniekus gan priecē, gan mulsina, gan reizēm pat sāpina…
Skolotāji ir izmisumā, jo bērns neiekļaujas nekādos rāmjos…
Biedējošas diagnozes, bezjēdzīga ārstēšana, pesimistiskas nākotnes prognozes…

Vai tiešām šim bērnem piemīt “sindromi” un “traucējumi”? Vai arī tas ir vienkārši bērns daudz augstākā cilvēces attīstības fāzē, nekā mēs šajā pasaulē, kurā vēl oficiālā līmenī neeksistē koncepcija šādai iespējai? Lielais vairākums vecāku, psihologu un pedagogu neizprot, kādēļ šie bērni ir savādāki, un tādēļ nespēj viņiem palīdzēt. Gadu desmitiem esam macīti, ka informācija par pasauli tiekot iegūta ar piecu fizisko maņu palīdzību. Jaunā laikmeta bērnu psihes uztveres spējas apgāž šo “aksiomu”. Spēja redzēt auras, atcerēties iepriekšējās dzīves, sarunāties ar eņģeliem un dabas gariņiem, telepātija, spēja nolasīt jebkuru informāciju “no zila gaisa” u.c. neiederas mūsu pierastajā realitātes ainā un nesaskan ar Rietumu kultūras valdošo uzskatu sistēmu – materiālismu. Tām nav vietas skolās un bērnudārzos. Vispārizglītojošās skolās nav konteksta, kurā šīs spējas saglabāt, attīstīt, izpaust, izprast un konstruktīvi izmantot. Novecojusī izglītības sistēma un audzināšanas metodes nespēj nodrošināt šādu bērnu vajadzībām, smadzeņu īpatnībām (dominējošā labā smadzeņu puslode) un paaugstinātajam domāšanas un informācijas pārstrādes ātrumam atbilstošu vidi un mācību programmas, tādejādi pārvēršot Latvijas Bērnu tiesību aizsardzības likumu par fikciju. Smagā sabiedrības spiediena un pieugušo neizpratnes dēļ daudzi bērni zaudē savas dabiskās spējas un kontaktu ar savas dzīves misiju, un līdz ar to arī dzīves jēgu, kam sekas ir izmisums, depresijas un pat pašnāvības. Viņiem tiek diagnosticētas hiperaktivitāte un uzmanības deficīta sindroms… viņiem paraksta zāles… Tūkstošiem apdāvinātu bērnu ar unikālām spējām tiek “norakstīti” kā atpalikuši...
Lielas daļas šodienas bērnu uztveres sistēma reaģē uz daudz vairāk stimuliem, nekā esam raduši uztvert mēs, pieaugušie. Viņi ir īpaši jūtīgi visās sfērās, uztver un reaģē uz citu cilvēku slēptajām negatīvajām emocijām un domām, nemākot aizsargāties no šīs negativitātes gūzmas. Viņu izmisums pārvēršas vardarbībā. Viņi redz patoloģijas visdažādākajās struktūrās un nav iebarojami ar meliem un puspatiesībām, un tādēļ nereti atsakās pieņemt skolā mācīto. Jau ir uzskatāmi redzams, ka mūsu uzskati par “pareizo” bērnu attīstības ātrumu un snieguma standartiem kļuvuši bezjēdzīgi. Visā pasaules sabiedrībā kopumā ir iezīmējusies pāreja no industriāli-materiālistiskas uztveres uz veselu, dzīvu sistēmu pasaules uztveri. Cilvēki sāk redzēt, ka šķietami tukšā telpa (kā to uzskatīja materiālistiskās uzskatu sistēmas piekritēji) patiesībā nav vis tukša, bet pildīta ar neaptveramu enerģijas un informācijas daudzumu, kas funkcionē kā vienota, inteliģenta, sakārtota un dzīva sistēma. Jaunā laikmeta bērni ar visu savu būtību ir šī jaunā pasaules uzskata pierādījumi, tā nesēji, un tā skolotāji. Mūsdienu pedagogiem (un arī visai izglītības sistēmai) nepieciešams strauji izaugt līdz šādai pasaules uztverei, jo savādāk viņi vienkārši “profesionāli izdegs”, nespējot “cīnīties” ar ģeometriskajā progresijā augošo Jaunā laikmeta bērnu skaitu, vai arī šie bērni viņus vienkārši “nosvilps no skatuves”. Izglītības darbiniekiem jāapgūst prasme strādāt pirmkārt pašiem ar savām emocionālajām, mentālajām un garīgajām problēmām – tas ir vienīgais veids, kā tuvināties Jaunā laikmeta bērnu garīgās evolūcijas līmenim.
Arī dažādu nozaru zinātnieki un speciālisti ir konstatējuši faktu, ka šodien sastopam bērnus, kuriem ir pavisam citāda DNS, īpašs ķermeņa magnētiskais starojums, savādākas iekšējo orgānu funkcijas un īpašas psihiskās spējas. Starptautiskajā apritē šie bērni, atkarībā no viņu specifiskajām īpatnībām un uzdevumiem, tiek saukti par indigo bērniem, kristāliskās vibrācijas bērniem, bērniem ar īpašām psihiskām spējām, zvaigžņu bērniem, varavīksnes bērniem, delfīnu bērniem, gadu tūkstošu mijas jeb zelta laikmeta bērniem, AIDS bērniem u.c. Ja mēs pratīsim izmainīt savu domāšanu un attieksmi pret šiem bērniem, tad potenciāli arī visiem pārējiem bērniem būs iespējas daudz ātrāk un vieglāk attīstīt Dieva dotās dāvanas.

Aelita Folkmane

www.geocities.com/jaunalaikmetaberni
 
 
22 Decembris 2005 @ 16:47
Luuk, Jums mana daavana Ziemassveetkos :)  
Krāsu psihofizioloģija, simbolisms un mākslas terapija. (III) Ēra Zalcmane
Žurnāls Psiholoģijas Pasaule (2003)

Pasaule ir krāsaina. Krāsa – tā ir atstarota gaisma. Kaut gan ikdienā mēs par to daudz nedomājam, ikviens no mums atrodas nemitīgā krāsu ietekmē, jo katra krāsa atšķirīgi iedarbojas uz cilvēka smadzenēm. Kad mēs redzam kādu krāsu, mūsu smadzenēm pienāk noteikts signāls. Piemēram, ļoti spilgtas, košas un spožas krāsas iedarbojas uz to smadzeņu daļu, kas atbild par muskuļu darbību un kustību sistēmu. Slavenais arābu ārsts Avicenna, veidojot krāsu diagnostiku, atklāja, ka siltās, sarkanās krāsas uz cilvēku iedarbojas uzbudinoši, bet vēsās, zilās – nomierinoši. Arī amerikāņu ārsts Edvīns Bebits 1878. gadā grāmatā “Gaismas un krāsas tera­pija” aprakstījis krāsu psihofizioloģisko iedarbību. 1958.gadā Roberts Džerards eksperimentāli pierādīja, ka sar­kanā krāsa paaugstina asinsspiedienu, paātrina sirdsdarbību, bet zilā krāsa pazemina asinsspiedienu. Daudzi mūsdienu ārsti un zinātnieki laboratorijas apstākļos ir pētījuši dažādu krāsu iedarbību uz cilvēka emocionālo stāvokli un fizioloģiskajiem procesiem. Franču ārsti M.Vaiss un M. Šavelli savās laboratorijās un klīnikās ir pētījuši krāsu ietekmi uz cilvēka veselību. Savā praksē viņi bieži vien izmanto krāsainas gaismas terapiju. Pētījumi turpinās. Aizvien jauna informācija apstiprina un papildina cilvēces zināšanas par krāsas spēku un to nozīmi mūsu dzīvē.


Dzeltens )

Zaljsh )

Oranzhs )

Sarkans )

Rozaa )

Violets )

Zils )

Melns )

Peleeks )

Bruuns )

Balts )
 
 
15 Novembris 2005 @ 16:13
 
Nevaru paarstaat lasiit, liidz nebuushu izlasiijusi.
Gjeniaalaa vienkaarshiiba!
Aizveert acis, lai vienkaarshi miileetu. Vinju. Sevi. Pasauli.
Aizveert acis un justies laimiigai par to, kas mani gaida...


"Reiz Dievs debesiis saciija Aabrahaamam:"Tavai paklausiibai buus liela alga."
"kas var buut alga sheit, debesiis?" vaicaaja Aabrahaams.
"Saprast to, ko tu redzi," teica Dievs."


/Juris Rubenis,Maaris Subachs/
 
 
25 Oktobris 2005 @ 16:39
 
Kaads ir lasiijis Ernsta Muldashova graamatu "Kas ir jogi"? Gribu paluugt atsauksmes, ja iespeejams, arii pashu graamatu. :) Ja ne - gaidiisiet, kameer es liidz tai tikshu un iepuksteeshu atziniigus/neatziniigus vaardus :)
 
 
13 Oktobris 2005 @ 12:03
 
Cilveeka kjermenis ir fantastisks...radiijums! Es apbriinoju taa speejas pielaagoties, atcereeties un izdariit neiedomaajamo. Ja vien praata barjera buutu nojaucama...
Chetrus meeneshus netiku uz jogas nodarbiibaam, kad atsaaku - kjermenis kaa sastindzis - stiivs, nelokaas, saap un taada sajuuta, ka pirmo reizi daru tos vingrinaajumus, tachu mani sajuusmina tas, cik maz laika tam vajag, lai atcereetos. Peec trim nodarbiibaam ar milziigu prieku secinaaju, ka speeju dariit veel vairaak kaa jebkad. Ir taa, it kaa kjermenis milziigaa tempaa censtos atguut zaudeetos chetrus meeneshus un savaa entuziasmaa paskreejis veel meenesi attiistiibaa uz priekshu :)

Miiliet Vinju - savu Kjermeni! :)
 
 
12 Oktobris 2005 @ 15:20
KAS ir jogi un KO vinji ziemaa eed :)  
"...Mēs esam tādi, kāds ir mūsu raksturs
Mēs esam tie, ko mēs ēdam
Pāris vārdos par Vēdām un Ajurvēdu
Veselīgs, harmonisks uzturs un uztura vide
Jaunā laikmeta bērni Vēdiskā skatījumā..."

http://www.lavisans.lv/body/janis/uzturs.htm
 
 
11 Oktobris 2005 @ 22:36
 
Nav gluzhi par jogu, tachu interesanti, turklaat, vairums Vinja izteikto domu sakriit ar jogu dziives filosofiju.
http://www.apollo.lv/portal/articles/17212
 
 
10 Oktobris 2005 @ 15:53
Welcome!  
...lai mees par to vairaak uzzinaatu - viedoklji, jautaajumi, informaacija, pieredze - viss, kas veicinaatu lielaaku izpratni par jogu kaa filozofiju, kaa dziivesveidu.

Tiem, kas pirmo reizi izdzird vaardu joga - http://lv.wikipedia.org/wiki/Joga - iisi un kodoliigi.

Neceru uz shiis komuunas milzu popularitaati, tomeer ticu, ka kaads no cibinjiem intereseejas par shiim lietaam un veeleesies komenteet, jautaat un filozofeet :)