tieši tā, gribētos, lai tā būtu, jo no mistiskā "4. varas", sabiedrības sarga arhetipa ir grūti atbrīvoties. taču vērtīborientācijas pirmām kārtām nosaka laikraksti, un lasītāji tiem pieskaņojas. Piemērs: Dienai Jaunais laiks ir labs, NRA - slikts, un lasītājs izvēlēsies vai nu to avīzi, kas viņu labāk spēs pārliecināt, vai arī to, kurai viņš jau sākotnēji piekrīt. to, kas tieši interesē lasītāju, laikraksti nejautā. auditorijas izpētes pētījumi ir dārgi, turklāt... kam gan tie ir vajadzīgi.
labi, mēs varam teikt, ka auditorija ietekmē LA pozīciju, jo izslēdzošais nacionālisms tautā ir populārs, tāpat arī krievu avīzes nosacīti aizstāv no vietējās politiskās dzīves atsvešināto krievu auditoriju. taču personīgi es redzu pretējo - auditorijas veidošanas un mācīšanas - procesu kā dominējošu mūsdienu masu komunikācijā.
Citāts
Tēvzemietis Imants Kalniņš sacīja, ka viņa balsojumu noteicis veselais saprāts, bet Jānis Straume uzticējies I.Kalniņa saprātam.
Diena, 25.11.2005.
February 2010
|
|