![]() on June 22nd, 2006 at 11:36 am |
Negaidīta atkalredzēšanās
Recenzijas (šī, protams, nav recenzija – mēs tām esam par stilīgu - red.) jāsāk vai nu ar kādu joku, vai ar sižeta aprakstu, taču visi joki man ir beigušies, un tas diemžēl ir tādēļ, ka jāstāsta par spēles sižetu, kura praktiski nav (tālu netrūka). Spriediet paši:
Ložu un napalma orģijas
Pēc spēles veidotāju vārdiem, viņu mērķis bija panākt, ka spēle sagādā baudu arī atrodoties tukšā istabā, un šo mērķi viņi panāca: vēl nekad tukšas istabas logu stikli nešķīda tik satriecoši, sienas nedrupa tik reālistiski, stūrī stāvošās propāna mucas nesprāga tik krāšņi, bet durvis no šotgana šāviena negāzās ārā tik sulīgi! Tā, principā, arī ir visa spēle, jo lielāko daļu apkārtnes elementu var sašķaidīt / saspridzināt / sadedzināt, un spēles veidotāji to tikai veicina, kur vajag un kur nevajag biezā slānī saliekot propāna mucas, benzīna tvertnes, gāzes caurules, degvielas cisternas, kājnieku mīnas, automobiļus un pat veselus iznīcināmus līmeņu gabalus – „nodevēji” bija pamatīgi kļūdījušies ar sava slēpņa izvēli! Dinamikā tas viss izskatās kā Holivudas popkorngrāvēja fināls, lai gan ko tur daudz runāt – domājams, ka skrīnšoti visu labi ilustrē.
Kas attiecas konkrēti uz spēles mehāniku, tad mūsu priekšā ir solīds, kaut ne ideāls tradicionālā FPS paraugs. Līmeņi ir pietiekoši dažādi, taču to ir maz (tikai 8), un tie visi ir jau sen labi zināmie Tilts, Doki, Fabrika, Pilsētas Iela u.c. FPS Slavas Zāles iemītnieki. Ieroču nav daudz, taču tie ir reāli eksistējoši eksemplāri (AK-47, MAC-10 utt.), un ir iespējams paņemt pa ierocim katrā rokā. Jā, arī AK-47. Ienaidnieku AI ir samērā gudrs, tas veikli izvairās no spēlētāja raidītajām lodēm, slēpjas aiz kastēm un propāna mucām, kā arī, redzot spēlētāju bēgam pēc aptieciņas, sauc pēc papildspēkiem un metas tam pakaļ. Protams, ka neiztika bez skriptiem, respawn un visur, kur vien var, gādīgi novietotiem sprāgsto-šiem elementiem, bet kur tā nav?
To visu spēcina PlayStation 2 un X-Box līmenim vienkārši fantastiska grafika (kura liek apšaubīt, ka PS2 jau nosvinēja 6 gadu jubileju, bet X-Kasti spēcina varenais GeForce 3 analogs), bet speciālo efektu daudzums mērojams desmitos (blur, grain, particle efekti u.c.). Ieroču modeļi izpildīti tik prasmīgi un ar tādu mīlestību, ka gun-frīkiem izraisīs orgasmu. Savukārt Dolby Digital EX 5.1 formāta saundtreks priecēs tos, kuri pamatīgi ieguldījuši savā mājas audiosistēmā, un noteikti saņems kādu balvu gadskārtējā apbalvošanas ceremonijā, jo uz doto brīdi ir vienkārši viens no labākajiem out there, par ko liecina tas, ka to piefiksē pat cilvēki, kuri parasti tādas lietas palaiž „gar ausīm”.
Gandrīz pilna aptvere
Rezultātā mēs iegūstam FPS ar sliktu sižetu, ideālām apšaudēm un rezultātā mazliet nomācošu geimpleju (jo tas no apšaudēm vien sastāv). Spēle ir salīdzinoši īsa (8 līmeņi = 8 stundas), multiplayer nav, nekādu dižo unlockable bonusu arī, tādēļ ir svarīgi pajautāt pašam sev, vai Jūs gūstat fizisku apmierinājumu no nepārtrauktas šaušanas, spridzināšanas un pārējā haosa? Ja action ir Jūsu mīļākais žanrs, bet Bad Boys II disks netiek izņemts no DVD-atskaņotāja, tad lieta ir izlemta, taču, domājams, ja ļoti daudzi piedeva Criterion bezjēdzīgās automobīļu svalkas iekš Burnout sērijas, tad bezsižetisko un bezjēdzīgo šaudīšanos tai piedos nu jau krietni mazāks pulks.
... Bet šā vai tā jau pēc neilga laika roka pati sniedzas pēc Black diska, jo organisms prasa kārtējo adrenalīna devu, un nu jau kuro reizi tiek pārspēlēti paši smeķīgākie spēles fragmenti. Ir daudz visādu veidu, kā noņemt stresu – fiziskie vingrinājumi, masturbācija, vūdū lelle Parisas Hiltones izskatā. Tagad tiem pievienojas arī Black, kurš piešķir jaunu nozīmi jēdzienam „bezsmadzeņu bojeviks”.
Sergejs "[iCE2]" Timoņins