peacemaker wrote on June 22nd, 2006 at 11:35 am |
Katrai leģendai ir savs sākums, katrai veiksmīgai franšīzei vajadzīgs savs izcelsmes stāsts. „ Ja jau pat tēvocis Lūkass safilmēja veselu triloģiju par Dārta Veidera jaunības gadiem, ar ko es esmu sliktāks?” domāja Metal Gear sērijas tēvs Hideo Kodžima (Hideo Kojima), un tā viņa sarūpētais stāsts par Solīdā Sneika bioloģiskā tēva un lielākā ienaidnieka Big Boss pirmajiem karjeras soļiem negaidīti izvērtās par vienu no 2004. gada labākajām spēlēm un visas sērijas spožāko pērli. Ir 2006. gada pavasaris, un maestro ir atpakaļ ar sava lielākā šedevra uzlabotu un papildinātu versiju, sava veida Director’s Cut trijos ar pusi diskos. Atšķirībā no kino-industrijas, kur mums regulāri par papildus naudu tiek piedāvātas filmu „pilnās versijas” ar atpakaļ pieliktajiem montāžas atgriezumiem, Kodžima & partneri gāja uz visu banku, jo papildinājumu/uzlabojumu skaits velk uz atsevišķu add-on un vairāk kā attaisno būtībā tās pašas spēles atkārtotu iegādi.
Subsistence
Persistence
Otrais disks, Persistence, ietver sevī visus galvenos izdevuma bonusus, un kā pirmais nāk pilntiesīgs multiplayer režīms! Pirms pāris gadiem tīkla MGS šķita kā sapnis (vai drīzāk kāda nenormāla fana murgi), taču te tas ir, mūsu priek-šā. Deathmatch, Team Deathmatch, Rescue (vietējais Hostage Rescue), Capture the Frog (protams, CTF) un Sneaking režīms (kur viena spēlētāja vadīto Sneiku medī visi pārējie) ir brīvi spēlējams caur Sony Online servisu. Divpadsmit pieejamās kartes (balstītas uz spēles līmeņiem) ir labi sabalansētas dažādam spēlētāju skaitam, bet labākajās multiplayer tradīcijās jebkura sesija ir pilnībā kastomizējama – sesijas/-u ilgums, skaits, režīmu secība, spēlētāju skaits, pieejamie ieroči un viss pārējais, ko mēs jau esam pieraduši sagaidīt no krietnas daudzspēlētāju komponentes. Starp citu, arī paši Kojima Productions darbinieki nereti redzami online mačos.
Kā nākamais bonuss nāk Rietumos oficiāli nekad nepublicētas pirmās divas sērijas daļas – Metal Gear un Metal Gear 2: Solid Snake, oriģināli iznākušas uz 8-bit MSX platformas. Abas spēles ir autentiskas līdz pēdējam pikselim, un interesenti beidzot var uzzināt, ar ko tad viss sākās. To izdarīt palīdzēs pavisam svaigs angliskais tulkojums.
Antīkajai vēsturei seko nākamais bonuss, kurš nosaukts par Boss Mode. Domājams, ka nosaukums visu izsaka, un patiesi – šajā režīmā tiek piedāvātas cīņas ar visiem Snake Eater bosiem. Taču, tā vietā, lai vienkārši iemestu spēlētāju pie bosa, tam tiek piedāvāta izvēle – piebeigt bosu ar noteiktiem ieročiem, ierobežotā laikā vai citiem nosacījumiem. Lieliska iespēja vēlreiz izbaudīt lieliskās MGS3 bosu cīņas, kurām seko vēl oriģinālā pamanītais mini-game/parodija Snake vs. Monkey, kur Sneiks cīnās pret Ape Escape izmukušajiem mērkaķēniem.
Un kā piedeva visam nāk Secret Theater, kur iespējams noskatīties dažādus jautrus video, kuros spēles veidotāji parodē un izsmej spēles varoņus un notikumus, kā arī slaveno E3’2005 joku video, kurā Raidens no MGS2 izmisīgi cenšas ieņemt sērijas galvenā varoņa vietu. Visi šie video pieejami arī spēles oficiālajā mājaslapā.
Existence
Komplekta trešais disks, Existence, spēļu industrijai ir kaut kas pilnīgi jauns. Tanī var atrast vairāk nekā trīs stundas garu filmu, kura ir samontēta no spēles filmiņām, papildinātām ar jaunām ainām, jaunu saundtreku un aizkadra balsi, kura savelk kopā notiekošo uz ekrāna. Tādejādi mēs varam vēlreiz izbaudīt Snake Eater – šoreiz kā pilnmetrāžas datoranimētu filmu, pie tam tieši tādu, kādu to iecerējis tās režisors, Hideo Kodžima. Un, ņemot vērā to, ka spēles rullīši jau tā bija kinematogrāfiskas kvalitātes, apvienot tos pilnmetrāžas filmā bija patiesi lieliska ideja! Šajā pašā diskā atradīsiet arī nu jau leģendāro Metal Gear Solid 4 TGS’05 treileri, kurš laikam kalpo kā mudinātājs iegādāties PlayStation 3. Šis disks gan pieejams tikai spēles Limited Edition versijā.
Tie, kas spēli iepriekšpasūtīja ASV veikalos, saņēma arī ceturto disku, kurā atrodas dokumentālā filma Metal Gear Saga: Volume 1. 35 minūtes garais video stāsta par visām sērijas daļām, un satur intervijas ar pašu Kodžimu un citiem spēles veidotājiem. Lai gan šo disku iegādāties nav iespējams, ne mirkli nešaubos, ka vairumam mūsu lasītāju to sameklēt nesagādās nekādas grūtības...
Nobeiguma vietā
Cerams, ka viss iepriekšminētais Jūs pārliecināja, ka Subsistence nav nekāds double-dip, bet gan pilnībā izdevies mēģinājums lielisku spēli padarīt vienkārši ideālu, un ir savas cenas cienīgs. Ja Jūs jau esat spēlējuši Snake Eater, un Jums tas patika, tad, visdrīzāk, Subsistence jau atrodas Jūsu plauktā, bet, ja vēl neesat... ko, ellē ratā, Jūs vēl gaidat?
Sergejs "[iCE2]" Timoņins