on June 22nd, 2006 at 11:27 am |
Nav viegli būt tumšajam elfam fantāzijas pasaulē, ko izdomājis kāds pusmūža vīrs, kas joprojām dzīvo mātes pagrabā. Kā likums, tumšie elfi ir ļauni, iedomīgi rasisti, kuru mērķis visbiežāk ir apkārtējās pasaules paverdzināšana. Taču nevainojiet viņus visā tajā – arī Jūs nebūtu Māte Terēze, ja visu mūžu pavadītu pazemē, kur Jūsu labākais draugs ir vienacains nezvērs vārdā Bendžamins.
Ķēžu bikini izglābs pasauli
Tomēr arī ar to vēl nav gana, jo jau minētā pusmūža vīra fantāzijas liek sabiedrības izstumtajiem ģērbties visai pieticīgi, kas nebūt nav labākais ierocis pret pazemē valdošo aukstumu. Tāpēc nebrīnieties, ja katrā otrajā fantasy stāstā ļaunie elfi saceļas pret „zemākajām rasēm”, jo kuram gan patīk būt nosalušam, izstumtam un, pāri visam, trūcīgi apģērbtam? Arī SpellForce 2 pasaules tumšajiem elfiem tas viss bija līdz kaklam, tāpēc viņi uzspļāva pagraba iemītnieku modes ideāliem un devās pasaules iekarošanas tūrē, pa ceļam iznīcinot pāris cilvēku valstis, orku būdas un Eo pasaulē valdošo mieru un harmoniju.
„60 stundas nebeidzama prieka”
Tālāk pievērsīsimies revolucionārajam un inovatīvajam prasmju kokam, kurš pārstāv pusi no spēles RPG daļas – otru pusi veido iespēja atrast, ekipēt un pārdot dažādas mantas un artefaktus. Diemžēl šo koku nežēlīgi papluinījis rudens vējš. Rezultātā tas ir noplucis, ar ierobežotām un uzspiestām izvēles iespējām. Bet kā gan varonis var iemācīties izmantot vairogu, ja viņš nav pietiekami kvalificēts, lai uzvilktu ķiveri? Tas, protams, lai nabaga spēlētājs neapjuktu starp plašām un nevajadzīgām izvēlēm, SpellForce 2 prasmju koka vienkāršība ir īsta revolūcija! Vismaz pašu izstrādātāju acīs...
Tiem, kas vēlas iedziļināties Episkajā Stāstā, Phenomic Game Development piedāvā vairāk kā 60(!) stundu ilgu spēles procesu, trīs dažādas puses, uzlabotu daudzspēlētāju režīmu un atsevišķu kampaņu, ko spēlēt kopā ar saviem iedomu draugiem. Izklausās, ka gaismas un visa labā aizstāvjiem būtu darba pilnas rokas, taču žēl, ka cīnīties pret ļaunumu apnīk jau pirmajās stundās. SpellForce 2, pretēji izstrādātāju solījumiem, nav ne pārpildīts ar jaunievedumiem, ne revolucionārs, ne arī episks. Vai varbūt šiem terminiem vienkārši mainījusies nozīme? Spēles process ir garlaicīgs, vienveidīgs un apnicīgs, tēli ir neinteresanti un viņu garlaicību nespēj mazināt pat dziļš dekoltē vai metāla bikini. Iespējams, ka dziļi jo dziļi šajā spēlē slēpjas kas interesants, pieņemsim, pēc 59 stundām, kas pavadītas, glābjot pasauli, Jūs pārsteidz neredzēts sižeta pavērsiens, taču kurš gan ēdīsies cauri dubļu kārtai lai tiktu pie niecīga medus daudzumiņa?
Revolucionāri episkais vērtējums
Grafiskajā ziņā SpellForce 2 ir visai pievilcīgs – vismaz tiem, kuru spēļu kastes ir pietiekami spēcīgas, lai pienācīgi attēlotu Naktsdziesmas jaunkundzes trūcīgo ietērpu. To darīt piespiež arī ierobežotais skats, kas neļauj kameru novirzīt pietiekami tālu, lai apskatītu savu neuzveicamo armiju. Par skaņu gan nevar teikt to pašu, jo spēle nesagādā nekādus ausu priekus. Balsu ieskaņojums ir drausmīgs, bieži sastopamas arī kļūdas. Mūzika ir viduvēja, kaut arī tās izpildīšanai pieaicināts orķestris. Tomēr galvenais ir tas, lai mūzika netraucētu vērot ainavas un pusplikos elfus, kas, vicinādami austrumnieciskus zobenus, cīnās par taisnību, jo šis process ir galvenais spēles trumpis.
Kopumā SpellForce tipa spēlēm ir potenciāls, taču šajā daļā eksperimenti ar RTS un RPG jaukšanu nav izdevušies. Es nevaru nosaukt nevienu pienācīgu iemeslu, kāpēc būtu jāspēlē šī spēle, ja vien Jūsu hobijs nav bālu elfu meiteņu vai spalvainu barbaru cīņu vērošana glītu ainavu fonā. Tāpēc arī galīgais verdikts nav iepriecinošs.
Dāvis "Koijoc" Lodziņš