pilnīga bezspēcība un visiem pohuj

« previous entry | next entry »
Sep. 3rd, 2009 | 08:15 pm

Rīgas sabiedriskais transports ir kaut kas TĀDS, kas izmisumā var iedzīt jebkuras rezistences indivīdu. 25. trolejbusa gala punktā pārgāju pāri krustojumam, kurš, pēc visa spriežot, nav paredzēts gājēju lietošanai, jo satiksme tur norit visos iespējamos virzienos un pietiekoši intensīvi. Tātad, pāreju pāri krustojumam un, re, jau trollis griež pieturā. Tur viņš piestāj, izlaiž pasažierus, pieci jauni iekāpj. Es pieeju pie durvīm, lai kāptu iekšā, bet vadītājs aiztaisa durvis man deguna priekšā un aizbrauc. Es tikai noplātīju rokas un paliku uz ielas kā totāla lūzere. Skatos pulkstenī - 19:05. Pieeju pie saraksta - attiešanas laiks 19:05. Nē, nu ārkārtīgi precīzi, protams. Ja vien nākamais trolejbuss nebūtu atnācis ar 10 minūšu nokavēšanos un līdz pat Pārdaugavai nebūtu bijis piebāzts tik pilns, ka līdz savai pieturai tā arī neizturēju un izkāpu ātrāk, lai nenoģībtu un neapvemtos. Lūk, šādas epizodes man izraisa bimbienu!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {3}

zvirbuleens

(no subject)

from: [info]zvirbuleens
date: Sep. 3rd, 2009 - 09:49 pm
Link

Nē, nu es gribētu pastāstīt, kā es pirms kāda mēneša braucu no centra uz Pārdaugavu.
Vakars. Nekur nesteidzos. Mierīgi pieeju pie Centrāltirgus pieturas, gaidu. Principā man labāk 10. maršruta tramvaju, kaut derētu arī ar otro. Mērķis pa vidu. Kādas minūtes piecas gaidījis, pieeju pie pieturas apskatīties sarakstu. Mhm, izrādās jau visu vasaru abi tramvaji tur neiet, remondarbi. Pāri tiltam drīkstot bez maksas pārbraukt ar piekto vai vēl kādu un tālāk kaut kā savādāk. Nu, ok, tikai jāiet uz citu pieturu. Domāju, iešu uz priekšu līdz tiltam, nevis uz tuvāko pieturu. Aizeju līdz turienei, izrādās, pietura pie Akmens tilta slēgta. Gāju vien tālāk pāri tiltam ar kājām, tālāk ar 10. tramvaju. Ierados minūtes divdesmit vēlāk, nekā biju domājis. Un visi bija laimīgi. :)

Manuprāt, Rīgā ir (vēl nesen bija) ļoti labs sabiedriskais transports. Tagad vasarā braucu ļoti reti, dodu priekšroku velosipēdam. Man šķiet, ja brauktu katru dienu, problēmas varētu atgadīties kādu reizi mēnesī. Tramvajiem. Autobusiem/trolejbusiem varētu būt biežāk sastrēgumi. Nu, tas, protams, nenozīmē, ka man tas patiktu, bet ko tur var darīt? Any ideas?

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Sep. 4th, 2009 - 12:46 pm
Link

es gan nesaprotu, kā pirmā rindkopa iet kopā ar tālāk pausto ideju, ka sabiedriskais transports ir labs, bet nu labi!
sabiedriskajam transportam ir jābūt, pirmkārt, pēc loģiskiem un savienotiem maršrutiem, otrkārt, nepārbāztiem un nestāvošiem sastrēgumos, pretējā gadījumā es neredzu iemeslu, kāpēc cilvēkiem no mašīnām vajadzētu pārsēsties uz tramvajiem/trolejbusiem/autobusiem?!

Reply | Parent | Thread


zvirbuleens

(no subject)

from: [info]zvirbuleens
date: Sep. 4th, 2009 - 01:41 pm
Link

nevienam nevajag pārsēsties, priekš kam :) es tikai saku, ka pirmajā rindkopā aprakstītais nenozīmē, ka tā ir sistēma. Un tāpēc es to uztveru bez mazākā satraukuma.

Bet ir taču ļoti loģiska shēma Rīgā. Gandrīz uz jebkuru Rīgas rajonu, piemēram, es no Ķengaraga varu aizbraukt pietiekami ātri (prognozējamā laikā, parasti mazākā par stundu) 99 procentos gadījumu. Par centru nemaz nerunājot.

Tu saki - jābūt nepiebāztam un nestāvošam sastrēgumos.
Jā, varbūt stāvoklis atkal pasliktinās, bet tā tomēr ir sarežgīta sistēma, un RS un domes atbild. amatpersonas dažreiz pārāk steidzas var visādiem "jauninājumiem", aizmirstot tieši par pasažieriem. Varbūt viņiem varētu uzlikt par pienākumu uz/no darba braukt tikai ar sabiedrisko transportu (ar reģistrētu viedkarti) :))

Reply | Parent