| May. 9th, 2006 01:39 pm amnestija ...laikam jau kādu laiku atpakaļ vaidzēj' izteikties, bet kaut kā nesanāca... par to ilgi gaidīto
The Elder Scrolls IV: Oblivion pirmie iespaidi, protams - wow! neliela atkāpe: es kā vecs Morrowind fans uz šo spēli liku vislielākās cerības - vismaz līdz rudenim nebūs jāmeklē nekas jauns... tāpēc pirmo reizi gribēju iziet maximāli daudz kvestu maximāli īsā laikā un pēc tam jau sākt no jauna un have a good look around...
pirmais sarūgtinājums: izejot no kanalizācijām svaigā gaisā (un atgūstot elpu pēc, tik tiešām, fascinējošā skata, nācās stipri nomest vizuālos setingus, lai freimreits paceltos virs 25 :(( otrais sarūgtinājums: VISUS galvenos kvestus (4 ģildes, mainline, liela daļa miscelaneous) izgāju nepilnās 3 nedēļās (150+ game hours) ...un viss: palika draņķīgs 11 leveļa čars un milzīga pusizpētīta pasaule, kurā vairs nekas nenotiek :(((
otrajā piegājienā kvestus vispār neaiztiku (izņemot Magu ģildi - lai tiktu pie enčantiem, un Nirnrūtu, kas ieslēdzās automātiski), bet nodarbojos ar levelapošanu... rezultātā pie 45 līmeņa izmaxoju visus atribūtus (izņemot Luck) un pie 50-tā - visus skillus (izņemot Speechcraft, kas palika 92 kā Major - vēl 1,8 levelus varu pacelt) šoreiz piermie Oblivion Gate un pati Kvatch atbrīvošana bij' reāls čelindžs - pirmajā piegājienā sastapto skampu bērneļu vietā nāca spaider dedras, dedroti, storm atronahi un tie gaišzilie (seksuālās minoritātes?) radījumi, kuru grūti lasāmais un neiespējami iegaumējamais vārds sākas uz 'X' - rezultātā visi brīvprātīgie palīgi (vietājie sargi un garāmgājēji) tika brutāli apslaktēti piermajās 1,5-2 minūtēs un visu galveno darbu nācās darīt vienatnē (tas nemirstīgais sardzes priekšnieks lielākoties nodarbojās ar komandēšanu) un visumā man stipri gāja pie sirds :D
BET!!! imo tomēr Bethesda ar šo projektu ir iebraukusi pamatīgās auzās (namaz nerunājot par to, ka tagad viņi par additional samaksu piedāvā 'addonus', no kuriem daļai vajadzēja būt iekļautai relīzē), galvenokārt dēļ tās globālās levelošanas...
conclusion: plusi:
- pagaidām viens no vizuāli vispievilcīgākajiem darbiem ne tikai RPG jomā, bet spēļu industrijā vispār;
- RAI, kas rada visai labu realitātes ilūziju (ja neņem vērā dažus faultus, bagus un vienkārši ņedorabotkas - piem.: Battlemage pie ieejas Arcane University mani pat tad kad jau pāris mēnešus biju Arch-Mage un divas nedēļas kā Champion of Cyrodiil, joprojām sveica ar vārdiem: - Ahh, You must be the Arcane University's newest addition...);
- daži (!) tiešām fascinējoši kvesti un kvestlainu pavērsieni (piem.: Dark Brotherhood);
mīnusi:- salīdzinoši (pat ar dažiem ģildu kvestlainiem) ļoti īsa main kvestu sērija;
- visai bāli nostrādats vispār gameworld kā tāds - jo Morovindā pat ar visiem 24/7 režīma bodniekiem un citām lietām, kas tur nebij, bet te ir, tomēr radās daudz lielāka klātbūtnes sajūta...
- globālais levelings - lai arī neslikta ideja kā tāda, bet imo diezgan draņķīgi realizēta: no vienas puses kaitina tas, ka līdz 15-20 līmenim praktiski nav iespējams tikt pie atsevišķām lietām (piem.: Grand Soulgem), jo to vispār nav spēlē >:[ , no otras puses - pietrūkst tā iespēja ar 30+ lvla čaru aiziet uz kādu starta lokāciju paplosīties ar zemo lvlu mobiem :D
итого: spēle nenoliedzami must have, ja no viņas negaida vairāk kā tā spēj sniegt, bet lai iegūtu biku FPSRPG experience un varētu salīdzināt ar citām ne tik labām, vai, varbūt, labākām spēlēm... īsāk sakõt: ja spēlēt just for fun - noteikti viens no labākajiem variantiem vēl, iespējams, vairākus gadus, bet kārtīgam geimerim noteikti pārāk īsa un pliekana... :/ ir ko piebilst |